Minkäs rotuisia koiria palstalaisilla on?

Ei se joka synnytyksessä normaalia ole että joutuu eläinlääkäriin viemään, enkä niin ole väittänytkään että joutuisi viemään. Kyllä niitä "terveitäkin" koiria joudutaan viemään lääkäriin synnytyksen aikana jos tapahtuu jotain.
 
Blue
[QUOTE="vieras.";29708594]Jännä juttu, että terveen koiran synnytyksestä tulee viis hunttia eläinlääkärikuluja.[/QUOTE]

Juu, tähän mä unohdinkin kommentoida. Tosi luonnollinen synnytys on ollut. Mulle luonnollinen synnytys on sitä että emo hoitaa sen alusta asti loppuun itse. No joo, hyvä ettei sentään leikata tarvinnut.
 
keikeikei
Kuin myös, ihan yhden koira kokemuksella. :)
Meinaatko että tämä yksi (ja ne kasvattajan kotona elävät, tosin ehkä ne on pumpattu täyteen jotain piristeitä siksi aikaan kun pennunostajat käy siellä??) yksilö olisi sitten joku friikki. Että kaikki muut, tai ainakin suurin osa on jotain invalideja jotka ei pysty liikkumaan pedin ja maton väliä enempää?
Oikeastiko olet tuota mieltä?

Jotenkin vain olen sinusta saanut sen kuvan että koirista jotain tietäisit, miten nyt menet tuollaiselle linjalle?
 
Blue
Ei se joka synnytyksessä normaalia ole että joutuu eläinlääkäriin viemään, enkä niin ole väittänytkään että joutuisi viemään. Kyllä niitä "terveitäkin" koiria joudutaan viemään lääkäriin synnytyksen aikana jos tapahtuu jotain.
Olet oikeassa, mutta tässäkin pitää katsoa pidemmälle kuin yhden koiran kokemuksella. Tämä rotu hyvin (jos enää ollenkaan) harvoin synnyttää ilman apua
 
Blue
Meinaatko että tämä yksi (ja ne kasvattajan kotona elävät, tosin ehkä ne on pumpattu täyteen jotain piristeitä siksi aikaan kun pennunostajat käy siellä??) yksilö olisi sitten joku friikki. Että kaikki muut, tai ainakin suurin osa on jotain invalideja jotka ei pysty liikkumaan pedin ja maton väliä enempää?
Oikeastiko olet tuota mieltä?

Jotenkin vain olen sinusta saanut sen kuvan että koirista jotain tietäisit, miten nyt menet tuollaiselle linjalle?
Mä katson tilannetta koko rodun ja siitä tehtyjen tilastojen mukaan. Sinä puhut nyt yhdestä tuttavan koirasta.
 
Bluen asenne jo ihan kasvatukseen on jotenkin outo... Niissä piireissähän sitä nimenomaan valvotaan tilannetta sairauksien ja kaiken muun kannalta. Sakemannit on ylijalostettu rotu, sitä en kiellä, mutta peke on alunalkaenkin ollut tuollainen kuin se nyt on ja kyllä sitä jotain muutosta tapahtuu vuosisatojen aikana.

Mutta alotetaan ihan tästä :

[video=youtube;ygIaMDhNVLY]https://www.youtube.com/watch?v=ygIaMDhNVLY[/video]

Kato toi yks oikein juokseekin tuolla :O
 
asgae
Kaikista roduista löytyy hyvinvoivia ja huonosti voivia yksilöitä, prosentit on niitä mitkä määrittelee sen rodun tilan ja sen hyvinvoinnin, ei yksilöt. Joko nyt meni perille?
Miksi hyökkään pelkästään ap:n valintaa vastaan? Olihan tuolla englannin buldoggikin. Kiva kaveri se? Tai taitaa olla vaan sen buldogin omistaja sun ystäviä, niin eihän niitä paree haukkua...
 
Blue
Bluen asenne jo ihan kasvatukseen on jotenkin outo... Niissä piireissähän sitä nimenomaan valvotaan tilannetta sairauksien ja kaiken muun kannalta. Sakemannit on ylijalostettu rotu, sitä en kiellä, mutta peke on alunalkaenkin ollut tuollainen kuin se nyt on ja kyllä sitä jotain muutosta tapahtuu vuosisatojen aikana.

Mutta alotetaan ihan tästä :

[video=youtube;ygIaMDhNVLY]https://www.youtube.com/watch?v=ygIaMDhNVLY[/video]

Kato toi yks oikein juokseekin tuolla :O
Ihania ovat! Mutta ihan oikeasti, ei ne koirat itseensä ole sairastuttaneet näitä perinnöllisiä tauteja. Ei koirat itse suosi sairaita ääripäitä panokaveria valkatessaan että tulisi mahdollisimman näyttäviä pentuja.

Back to basics ihmiset oikeasti, tai kohta ei enää ole kivoja rotuja mistä valita eri luonteisia koiria.
 
nimenomaan ne terveen näköset menestyy siellä näyttelyissä ja niillä teetetään niitä pentuja. Ei ne tuomarit kato hyvällä niitä joilla hengitysvaikeuksia tai muita ongelmia, joita pyritään karsimaan rodusta pois.
Tämä nyt ei valitettavasti pidä ollenkaan paikkaana. Vuonna 2012 maailman suurimmassa koiranäyttelyssä Cruftsissa rotunsa parhaana palkitut peke ja englanninbuldoggi eivät läpäisseet eläinlääkärin tarkastusta. Eli tuomarin mielestä ne oli rotunsa parhaimmistoa, mutta eläinlääkärin mielestä niillä on hyvinvointiin vaikuttavia terveysongelmia.

Ja tässä maailman menestyneimmän peken röntgenkuva. Näyttäpä tosi terveeltä luustoltaan http://www.border-wars.com/wp-content/uploads/2013/02/Pekingese_Ch_Chik_TSun_1960.jpg
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
Blue
Kasvattajat ovat oikeasti menneet niin metsään ja Kennelliittokin vain katsoo tuomareiden yms. kanssa sivuun.

Ne jotka voivat vaikuttaa siihen minkälaiseksi meno menee on ME. EI suostuta ostamaan sairaita koiria, vaaditaan ristiinjalostusta rotujen välillä jotta saadaan terveempiä koiria yms. Älkää lähtekö mukaan kasvattajien propagandaan, vaatikaa terveitä ja hyvännäköisiä koiria. Niiden kanssa on mukavampi elää ja touhutakin.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: Jätkä ja Pinki
asgae
Fegerinkin kanssa kävin kiivasta väittelyä fegerin aloitteesta. Enkkubullista en ole keskustellut.
Tarkoitan nyt lähinnä sun tyyliä väitellä aiheesta. Haukkumalla aloittajan ihan lyttyyn, kasvattajat idiooteiksi jne. Todella ala-arvoista. Eikö olis riittänyt, että olisit kertonut että ko. rodulla on paljon sairauksia ja toivonut, ettei aloittajan hankkimalle pennulle ole niitä siunaantunut/siunaantumassa? Miksi moinen paatos? Huono päivä?
 
Blue
Tarkoitan nyt lähinnä sun tyyliä väitellä aiheesta. Haukkumalla aloittajan ihan lyttyyn, kasvattajat idiooteiksi jne. Todella ala-arvoista. Eikö olis riittänyt, että olisit kertonut että ko. rodulla on paljon sairauksia ja toivonut, ettei aloittajan hankkimalle pennulle ole niitä siunaantunut/siunaantumassa? Miksi moinen paatos? Huono päivä?
Aloittajaa en haukkunut yhtään sen enempää kuin aloittajakaan minua. Kasvattajat ovat idiootteja. Ja kyllä, tämä aihe on lähellä sydäntäni. Ja keskutella täällä varmasti saa, paatoksella.
 
keikeikei
Aloittajaa en haukkunut yhtään sen enempää kuin aloittajakaan minua. Kasvattajat ovat idiootteja. Ja kyllä, tämä aihe on lähellä sydäntäni. Ja keskutella täällä varmasti saa, paatoksella.
Siis onko liikajalostus kaikissa koiraroduissa lähellä sydäntä vai vain palatsikoirien liikajalostus?
Edelleen mietityttää miten voi noin kovasti olla jotain sairasta rotua vastaan, mutta samalla tykkäilee jostain toisesta sairaasta rodusta. Eikö pitäisi olla kaikkia sairaita rotuja vastaan? Ja niitähän onkin ihan kiva lista jos alkaa asiaa miettimään.

Tulee mieleen yks hassu ja kovaääninen kasvissyöjä joka pauhaa siitä miten lihansyönti on murhaa jne. Mutta kuitenkin jouluna syö aina palan kinkkua, kun kyllähän sitä nyt voi syödä. Tulee ihan samanlainen ristiriitainen WTF-fiilis :D
 
Blue
Siis onko liikajalostus kaikissa koiraroduissa lähellä sydäntä vai vain palatsikoirien liikajalostus?
Edelleen mietityttää miten voi noin kovasti olla jotain sairasta rotua vastaan, mutta samalla tykkäilee jostain toisesta sairaasta rodusta. Eikö pitäisi olla kaikkia sairaita rotuja vastaan? Ja niitähän onkin ihan kiva lista jos alkaa asiaa miettimään.

Tulee mieleen yks hassu ja kovaääninen kasvissyöjä joka pauhaa siitä miten lihansyönti on murhaa jne. Mutta kuitenkin jouluna syö aina palan kinkkua, kun kyllähän sitä nyt voi syödä. Tulee ihan samanlainen ristiriitainen WTF-fiilis :D
Ihan kaikissa roduissa. En mielestäni ole antanut signaalia siitä että vain tiettyä rotua inhoaisin.
 
keikeikei
Ihan kaikissa roduissa. En mielestäni ole antanut signaalia siitä että vain tiettyä rotua inhoaisin.
OK, sorry. Katselin vain noita sinun tykkäämisiäsi. Ja listattuna ne ovat
2 x cardi
2 x pemu
1 x bokseri
1 x enkkubulli
1 x tanskandoggi
1 x dobberi

Eikä mikään näistä roduista taida olla mikään terveyden perikuva? Kaikkia on jalostettu liikaa ja saavat siitä kärsiä.

(sori tää stalkkaus ja vänkääminen, on vain ylimääräistä aikaa :D )
 
Blue
OK, sorry. Katselin vain noita sinun tykkäämisiäsi. Ja listattuna ne ovat
2 x cardi
2 x pemu
1 x bokseri
1 x enkkubulli
1 x tanskandoggi
1 x dobberi

Eikä mikään näistä roduista taida olla mikään terveyden perikuva? Kaikkia on jalostettu liikaa ja saavat siitä kärsiä.

(sori tää stalkkaus ja vänkääminen, on vain ylimääräistä aikaa :D )
So? Mä en siis saisi tykätä koirista, saati niiden kuvista, koska olen mieltä x kasvattajista, kennelliitosta ja ihmisen pilaamista koirista. Selvä.
 
Blue
:O Itsehän aloit dissaamaan ap:n koiravalintaa. Toiset sairaat koirat on siis ihan jees ja hyväksyttäviä ja toiset taas pitäis suurin piirtein armahtaa lopetuspiikillä?
Ok, jatka vaan analysointia mun mielipiteistä sen perusteella että tykkään koirakuvista. :)

(Niin tyhmä en kuitenkaan ole että jo toisten jo olemassaolevia koiria dissaisin vaikka vahvat mielipiteet omaankin. Sama olisi pätenyt jos ap olisi tullut kuvaa pennustaan tänne esittelemään.)
 

Yhteistyössä