Minkäs ikäsenä teillä jätetty päiväunet pois?

Ko meillä tuo tyttö, täyttää joulukuun alussa 2v, alkanu ilmeisesti jättään niitä pois... On tosissaan aamuvirkku niinku äitinsä, saattaa olla viien aikaan jo pirteänä herreillä. Mut kyllä se on tuurista kiinni laittaako päiväunille siltikkään. Joskus simahtaa joskus ei. Kuten eilen, heräsi puoli 6 aamulla, ei päiväunia ja klo 19 kesken kiukkukohtauksen pisti nukkuun lattialle :D Ja tännään heräsi yheksän aikaan aamulla. Eli nukku kuitenki piiiiitkät yöunet, 14 tuntia.
Eipä tarvi tännään ees haaveilla että päikkäreille pistäis :xmas:
 
"luputupuna"
Meillä 1 v jätti päikkärit pois. satunnaisesti saattaa torkahtaa joskus, mutta enimmäkseen päivät menevät iltaan asti valveilla. Illalla väsyn iskiessä tulee joko a) syliin ja nukahtaa siihen sekunnissa tai b) vääntäytyy ahtaaseen sitteriin ja peitellään siihen ja nukahdettua kannetaan omaan sänkyyn. Yöt nukkuu ehjinä kellon ympäri. Illalla ei ole mitään erityisiä kiukkukohtauksia väsymyksestä :)
 
Mä olen sitä koulukuntaa, jonka mielestä päiväunet on tärkeät :)

Meilläkin on ollut lapsilla kaudet, jolloin unille nukahtaminen oli vaikeaa, mut pidettiin kuitenkin päikkärirutiineista kiinni ja pian helpotti. Illat on ihan hulinaa, jos päikkärit jää jostain syystä nukkumatta...
 
Mä olen sitä koulukuntaa, jonka mielestä päiväunet on tärkeät :)

Meilläkin on ollut lapsilla kaudet, jolloin unille nukahtaminen oli vaikeaa, mut pidettiin kuitenkin päikkärirutiineista kiinni ja pian helpotti. Illat on ihan hulinaa, jos päikkärit jää jostain syystä nukkumatta...
Näin meilläki tehhään, että kuitenki viiään päiväunille. Jos ei nuku niin ei sitte.
 
IhanaValo
Varmaan siinä parin vuoden iässä. En muista enää tarkkaan.
Kuitenkin kuopuskin, pian 4v. nukkuu joskus päiväkodissa päikkärit..kotona eivät oo pitkään aikaan nukkuneet.

Yritettiin kyl jonkin aikaa nukuttaa päikkäreille, mutta niin tappeluks meni niin lopetettiin. Tietty jos tosi aikaseen herää aamulla niin saattaavat hyytyä sit päivällä unille.
 
..
juu tuoikä on semmonen kiehnäysikä, jolloin se nukahtaminen on vaikeeta. kyllä se nukkuminen silti vaikuttaa käytökseen niin paljon etten ihan suosiolla jättäis niitä päiväunia pois. minä kans luulin että tuon ikäisenä unet jää pois, mutta nyt kaksvuotiaana nukkuu taas aivan tyytyväisenä unensa.
 

Yhteistyössä