Minkänimisiä lapsia teillä on? Ja muutakin etunimistä

  • Viestiketjun aloittaja Mei
  • Ensimmäinen viesti
Mei
Minkänimisiä lapsia teillä on? Noudattaako sisarusten nimet jotakin kaavaa? Mitkä ovat olleet nimenantoperusteet, esim. sama alkukirjain kaikilla?
Meillä Elina Kreetta Vilhelmiina ja Sauli Oiva Johannes
 
lilja1976
Meillä Niko Kristian ja Milla Ilona Henriikka!! Ja ei ollenkaan et alkais samalla alku kirjaimilla...itsellani kaikki sisarukset (5 kpl) samalla alkukirjaimella..ei kiva!
 
dagu
meidän tytöt ovat Lotta Eva Eleonora ja Ada Carolina...

nimet saavat olla kaikki erillaisia, ehkäpä joitakin suvussa kulkeneita nimiä. jokainen lapsi omapersoonansa, joten nimetkin on oltava omanlaisia... *näin me nimistä ajatellaan* ;) :attn:
 
meillä tähän mennessä yksi lapsi kiia kulta josefiina nimeltään. etunimi mietiskeltiin neitiä katsellen ja loput tulivat suvun vanhoina perintöinä. mahdollisille seuraaville lapsille ei olla suunniteltu mitään teemaa nimien suhteen, vaan luultavimmin nimi päätetään lapsi nähtyämme :)

-maija-
 
täältä löytyy yksi poika,Niko Jaakko Valtteri. Ensimmäinen nimi tuli isältänsä,piti nimestä niin kovasti,viimeinen on molempien puolen mummojen yhteistuumin pohtima ja sattui oleen myös se mitä olin itse pohtinut,kesimmäinen on oma valintani,olen aina nimestä pitänyt. Nyt on toinen masussa ja jos tulee tyttö,nimeksi tulee Ilona Eveliina ja jos poika niin Saku Juhani.
 
Unnukkainen harmaana
Meidän neitimme nimi on Unna Julia. Toinen vauva kasvaa masussa ja saa myös kaksi nimeä, joista ensimmäinen nelikirjaiminen (sekä tytölle että pojalle on nimi mietitty valmiiksi). Ehdottomasti ei tule etunimi alkamaan samalla kirjaimella, en tykkää yhtään "sarjoista". Ja ehdottomasti ei saa alkaa a-kirjaimella sillä en myöskään pidä siitä, että etunimi ja sukunimi alkavat samalla kirjaimella. :D
 
taikku77
Meillä neitosen nimi on Valeria Iida Sofia. Olemme ortodokseja ja isän mielestä nimen täytyi löytyä ortodoksi kalenterista. Mielestämme valeria on kaunis nimi ja ei joka tytöllä tule olemaan. Iida on minun valintani ja sofia on molempien suvussa kulkenut nimi.

Seuraavalle (jos onni on myöten) ei tule samalla kirjaimella alkava nimi.
 
Tiikuri
Meidän 1v. vilperi on nimeltään Benjamin Johannes. Nimi oli valmiina jo kauan kauan ennen vauvaa. Tuo Benjamin vaan kuullosti niin mukavalta ja Johannes sopi siihen hyvin ja lisäksi Johannes myös isin nimessä. Myös tyttövauvalle olisi nimi jo valmiina. Ei ole mitään samoja alkukirjaimia tai muuta kriteerejä. On valittu sellaisia nimiä, jotka kuullostavat kivalta. :)
 
pojat02ja04
Meillä pojat Miiro Emil Kristian Ja Mooe Jermei Joonatan. Ensimmäisellä pojalla isänsä toinen nimi ja toisella pojalla isoisoisoisoiso-ukkinsa toinen nimi. jos joskus vielä lapsia suodaan he alkavat kanssa M:llä ja ovat erikoisia...Minulla erikoinen nimi niin siksi halusin lapsistamme myös erikoiset. Ja lapsilla erikoinen sukunimi myös että ei mitään virtasta tohon perään. ei olisi sopinut
 
nettimalla
Meillä kaikki kuusi lasta alkavat eri kirjaimilla. L, N, S, A, J ja M.ja nimien täytyy olla erikoisia mutta ei liian. Jotta koulussa ei ole joka toisessa pulpetissa kaimaa!!! =) =) =) =) =) =)
 
Mamma vaan
Anniina Sofia, ensimmäisen toi laulu mieleen, toinen on isoäidiltäni
Saana Katriina, 1. halusimme pohjoisen nimen ja siitäkin on laulu, toinen kuulosti mukavalta parilta
Miiina Linnea, 1. esiintyy lauluissa ja kuulostaa topakan emännän nimeltä, 2. tulee linnea borealiksesta eli vanamon kukasta, joka on meidän molempien lempi kukka luonnossa
Pyry Veikko Rikhart, 1. pojan synt. päiv. alkoi vuoden ens. lumipyry, 2. tulee mieheni isoisältä ja 3. minun isoisältä.

Halusin, että lasten nimet eivät ala samalla kirjaimella, että sointuvat yhteen ja jokaiselle löytyy nimipäivä. Pojan nimi saikin sitten poiketa rimpsusta tietyistä syistä.
 

Yhteistyössä