Minkälaista on asua Porvoossa?

Onko kallista asua vuokralla? Mistä kannattaa kysellä vuokra-asuntoja? Niin ja mistä päin Porvoota? Olen ehkä hieman tietämätön... :eek: :snotty: Mikä on hyvää ja mikä huonoa? Kuinka pitkä matka Helsinkiin? (min./km) Voisiko joku viisas kertoa! :D

Täytyy varmaan harkita nikin vaihtoa.... :xmas:
 
kökkö
kallista on nykyään joka puolella,huonoa on se että kaikki tuntee/tietää kaikki,ei ruuhka aikana 30 min helsinkiin...monta kivaa asuinaluetta,g-backaa en suosittele...
 
No mitä etsit? Millaista asuntoa?

Gammelbacka on deekujen alue, siellä sai aina pelätä mitä rappukäytävästä löytää.
Eestinmäki alkaa olla samaa tyyliä.
Kevarissa (Kevätkumpu) on nykyään kai jo ihan rauhallista).
Pappilanmäki ja vanhakaupunki on täynnä taiteilijoita ja snobeja, kallista aluetta.
Ylä-näsi on ok. Ala-näsi tulee kokoajan vaan kalliimmaks.
Jokirannassa asuu vaan rikkaat.
Johanniberg on aika idyllinen alue.

En kyllä oo varma mistä saa vuokralle. Tänne on aikamoinen muuttoliikenne, eli kallista on... Ei sentään stadin tasolla, mut kuitenki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kökkö:
kallista on nykyään joka puolella,huonoa on se että kaikki tuntee/tietää kaikki,ei ruuhka aikana 30 min helsinkiin...monta kivaa asuinaluetta,g-backaa en suosittele...
Totta. Joko ollaan sukua, tuttuja, tutun tuttuja tai riidoissa. :D

Esim meijän rapussa asuu mun pojan pikkuserkku, naapurissa miehen veli ja parin korttelin päässä on anoppila. Ja viereisessä korttelissa asuu vanhoja koulukavereita joka koulusta missä oon ollu. :$
 
kokkendaal
Mä muuttaisin kirkuen Porvooseen jos elämä vaan olis sopivasti sillä mallilla =) Kävelisin päivästä seuraavaan vanhassa kaupungissa. Mä en varmaan kyllästy siihen ikinä. Onkohan sieltä mahdollista saada mitenkään asumusta? Semmonen talo kun aidat on kylkikyljessä niissä rinteissä. Ei suoraa seinää löytyisi =) No ei tästä mun nykyisestäkään talosta löydy, mut tää on silti ihan toista maata.
Missähän hintaluokassa nuo talot on suunnilleen? Lisäksi tykkään käydä Hesassa usein, vaikkakaan sinne en muuttaisi enää. Mut ihana kaupunki käydä.
 
kökkö
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Alkuperäinen kirjoittaja kökkö:
kallista on nykyään joka puolella,huonoa on se että kaikki tuntee/tietää kaikki,ei ruuhka aikana 30 min helsinkiin...monta kivaa asuinaluetta,g-backaa en suosittele...
Totta. Joko ollaan sukua, tuttuja, tutun tuttuja tai riidoissa. :D

Esim meijän rapussa asuu mun pojan pikkuserkku, naapurissa miehen veli ja parin korttelin päässä on anoppila. Ja viereisessä korttelissa asuu vanhoja koulukavereita joka koulusta missä oon ollu. :$
joo ja ei löydy semmosta joka ei tietäisi jotai oman perheen asioita....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mirnu:
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Gammelbacka on deekujen alue, siellä sai aina pelätä mitä rappukäytävästä löytää.
Meidän rappukäytävävästä löytyy silloin tällöin lastenvaunuja ja eilen löytyi joltain pudonnut sim-kortti
:LOL:
Se kortti on voitu hävittää tarkoituksellisesti eli sitä on käytetty esim. huumekauppojen järjestämiseen. Jos sen asentaa omaan puhelimeensa, niin poliisin iskuryhmä saattaa tulla oven läpi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Se kortti on voitu hävittää tarkoituksellisesti eli sitä on käytetty esim. huumekauppojen järjestämiseen. Jos sen asentaa omaan puhelimeensa, niin poliisin iskuryhmä saattaa tulla oven läpi.

Oiskohan pitänyt kokeilla, ois saanut jännistystä tähän elämään
:whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mirnu:
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Gammelbacka on deekujen alue, siellä sai aina pelätä mitä rappukäytävästä löytää.
Meidän rappukäytävävästä löytyy silloin tällöin lastenvaunuja ja eilen löytyi joltain pudonnut sim-kortti
:LOL:
Pari vuotta sitte muutin pois peipontieltä. Siellä oli kerran viikossa ikkuna alaovesta p*llunpäreinä. Yläkerran akka oli narkkari, joka aina piti taluttaa ulos, ku ite ei löytäny, muuten rämpytti ovikelloa koko yön. Pihalla oli ties kuinka monesti ukko verissä päin, ku vaimo oli paiskannu salaattikulholla/kristallimaljalla/lampulla tms päähän. Vastapäätä samassa kerroksessa oli suomi-fanaattinen/ulkomaalasvastanen perhe, jonka poika kirku 'v*tun n**keriä' kaikille. Yheltä parvekkelta huuteli aina mummo, että ei saa pitää mekkalaa jne... Ai nii, ja kerran rappusissa nukku joku mies, siis ihan rappusissa - pää alespäin ja jalat oli vissiin pyrkimässä seuraavaan kerrokseen. Oli värikästä. Melkein tulee ikävä. :D
 
hmmm
Ei se Gammelbacka ole pelkästään deekujen aluetta. Riippuu ihan missä päin asuu. Itse asun Gammelbackassa rauhallisella rivitaloalueella ja täällä on mukava asua! Koulut, päiväkoti ja palvelut lähellä. Bussilla pääsee hyvin jopa Hesaan kätevästi ilman, että pitää mennä keskustaan. Eli ei kannata teilata heti pelkästään oman kokemuksen perusteella. Joka paikassa täälläkin asuu sekä hyvää, että vähän "huonompaa" väkeä jopa niillä kalleimmilla alueilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Ei se Gammelbacka ole pelkästään deekujen aluetta. Riippuu ihan missä päin asuu. Itse asun Gammelbackassa rauhallisella rivitaloalueella ja täällä on mukava asua! Koulut, päiväkoti ja palvelut lähellä. Bussilla pääsee hyvin jopa Hesaan kätevästi ilman, että pitää mennä keskustaan. Eli ei kannata teilata heti pelkästään oman kokemuksen perusteella. Joka paikassa täälläkin asuu sekä hyvää, että vähän "huonompaa" väkeä jopa niillä kalleimmilla alueilla.
Joo, ei se niin paha enää oo. Erottaa jo yksittäiset laukaukset. ;) (vitsi)
 
kokkendaal
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Alkuperäinen kirjoittaja Mirnu:
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Gammelbacka on deekujen alue, siellä sai aina pelätä mitä rappukäytävästä löytää.
Meidän rappukäytävävästä löytyy silloin tällöin lastenvaunuja ja eilen löytyi joltain pudonnut sim-kortti
:LOL:
Pari vuotta sitte muutin pois peipontieltä. Siellä oli kerran viikossa ikkuna alaovesta p*llunpäreinä. Yläkerran akka oli narkkari, joka aina piti taluttaa ulos, ku ite ei löytäny, muuten rämpytti ovikelloa koko yön. Pihalla oli ties kuinka monesti ukko verissä päin, ku vaimo oli paiskannu salaattikulholla/kristallimaljalla/lampulla tms päähän. Vastapäätä samassa kerroksessa oli suomi-fanaattinen/ulkomaalasvastanen perhe, jonka poika kirku 'v*tun n**keriä' kaikille. Yheltä parvekkelta huuteli aina mummo, että ei saa pitää mekkalaa jne... Ai nii, ja kerran rappusissa nukku joku mies, siis ihan rappusissa - pää alespäin ja jalat oli vissiin pyrkimässä seuraavaan kerrokseen. Oli värikästä. Melkein tulee ikävä. :D
:D :D "ja meillä kaikilla oli niiin muukaavaa..."

Pitäisköhän mun kuiteski harkita toiseenkin kertaan..?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Porvoo on täynnä bättre folkkia, muuten mukava paikka. 50 kilsaa tsadin keskustasta ja autolla siis puoli tuntia.
Ei kai sentään? Tsadihan on Afrikassa :) Varmaan tarkoitit stadia?
Ikävä kyllä tsadi on tullut stadiin :(

Pikainen piipahdus steissillä kertoo missä kusessa ollaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Ei se Gammelbacka ole pelkästään deekujen aluetta. Riippuu ihan missä päin asuu. Itse asun Gammelbackassa rauhallisella rivitaloalueella ja täällä on mukava asua! Koulut, päiväkoti ja palvelut lähellä. Bussilla pääsee hyvin jopa Hesaan kätevästi ilman, että pitää mennä keskustaan. Eli ei kannata teilata heti pelkästään oman kokemuksen perusteella. Joka paikassa täälläkin asuu sekä hyvää, että vähän "huonompaa" väkeä jopa niillä kalleimmilla alueilla.
Joo, ei se niin paha enää oo. Erottaa jo yksittäiset laukaukset. ;) (vitsi)
:LOL: :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Pari vuotta sitte muutin pois peipontieltä. Siellä oli kerran viikossa ikkuna alaovesta p*llunpäreinä. Yläkerran akka oli narkkari, joka aina piti taluttaa ulos, ku ite ei löytäny, muuten rämpytti ovikelloa koko yön. Pihalla oli ties kuinka monesti ukko verissä päin, ku vaimo oli paiskannu salaattikulholla/kristallimaljalla/lampulla tms päähän. Vastapäätä samassa kerroksessa oli suomi-fanaattinen/ulkomaalasvastanen perhe, jonka poika kirku 'v*tun n**keriä' kaikille. Yheltä parvekkelta huuteli aina mummo, että ei saa pitää mekkalaa jne... Ai nii, ja kerran rappusissa nukku joku mies, siis ihan rappusissa - pää alespäin ja jalat oli vissiin pyrkimässä seuraavaan kerrokseen. Oli värikästä. Melkein tulee ikävä. :D

meidän talossa ollut kai kerran joku ampumavälikohtaus(jollain ilmakiväärillä, eikä kukaan loukkaantunut), sekin toisessa rapussa ja kyseiset muuttaneet pois...
Yläkerran isänät oli kova pitää saarnaa perheelleen 22.00 alkaen kunnes ilmoitettiin että hiljaisuus alkaa silloin, ei ongelmia sen jälkeen...
 
vieras porvoosta
Mä oon asunu Porvossa vähän joka puolella. G-backa ei ole mun mielestä sen pahempi kuin muutkaan alueet,riippuu talosta ja asukkaista. VVO:n asunnoissa tietenkin asuu enemmän vähäosasia mutta niitähän on joka paikassa.
Johannesbergin alue on suht kallista mutta suosio nousee koko ajan,varsinkin lapsiperheillä. Porvoossa on muutenkin melko kalliit vuokrat,varsinkin yksityisillä. Jos suht edukasta haluat niin kysy A-asunnoilta( vai mikä se onkaan nykyään?).
Porvoo on suht pieni mutta viihtyisä. Mutta lapsiperheillä ei asiat ole ehkä parhaimmalla mallilla,hoitopaikkoja vähän ja terveyspalvelut aika huonot.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mirnu:
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Pari vuotta sitte muutin pois peipontieltä. Siellä oli kerran viikossa ikkuna alaovesta p*llunpäreinä. Yläkerran akka oli narkkari, joka aina piti taluttaa ulos, ku ite ei löytäny, muuten rämpytti ovikelloa koko yön. Pihalla oli ties kuinka monesti ukko verissä päin, ku vaimo oli paiskannu salaattikulholla/kristallimaljalla/lampulla tms päähän. Vastapäätä samassa kerroksessa oli suomi-fanaattinen/ulkomaalasvastanen perhe, jonka poika kirku 'v*tun n**keriä' kaikille. Yheltä parvekkelta huuteli aina mummo, että ei saa pitää mekkalaa jne... Ai nii, ja kerran rappusissa nukku joku mies, siis ihan rappusissa - pää alespäin ja jalat oli vissiin pyrkimässä seuraavaan kerrokseen. Oli värikästä. Melkein tulee ikävä. :D

meidän talossa ollut kai kerran joku ampumavälikohtaus(jollain ilmakiväärillä, eikä kukaan loukkaantunut), sekin toisessa rapussa ja kyseiset muuttaneet pois...
Yläkerran isänät oli kova pitää saarnaa perheelleen 22.00 alkaen kunnes ilmoitettiin että hiljaisuus alkaa silloin, ei ongelmia sen jälkeen...
Ainii, meillä kerran palo yläkerran keittiö. Onneks ei levinny. Ja vieresestä rapusta lens kerran kotiteatteri pihalle parvekkeelta. Ei vissiin mielyttäny tarjonta... :whistle:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mirnu:
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Pari vuotta sitte muutin pois peipontieltä. Siellä oli kerran viikossa ikkuna alaovesta p*llunpäreinä. Yläkerran akka oli narkkari, joka aina piti taluttaa ulos, ku ite ei löytäny, muuten rämpytti ovikelloa koko yön. Pihalla oli ties kuinka monesti ukko verissä päin, ku vaimo oli paiskannu salaattikulholla/kristallimaljalla/lampulla tms päähän. Vastapäätä samassa kerroksessa oli suomi-fanaattinen/ulkomaalasvastanen perhe, jonka poika kirku 'v*tun n**keriä' kaikille. Yheltä parvekkelta huuteli aina mummo, että ei saa pitää mekkalaa jne... Ai nii, ja kerran rappusissa nukku joku mies, siis ihan rappusissa - pää alespäin ja jalat oli vissiin pyrkimässä seuraavaan kerrokseen. Oli värikästä. Melkein tulee ikävä. :D

meidän talossa ollut kai kerran joku ampumavälikohtaus(jollain ilmakiväärillä, eikä kukaan loukkaantunut), sekin toisessa rapussa ja kyseiset muuttaneet pois...
Yläkerran isänät oli kova pitää saarnaa perheelleen 22.00 alkaen kunnes ilmoitettiin että hiljaisuus alkaa silloin, ei ongelmia sen jälkeen...
Meidänkin talossa on ollut ampumavälikohtaus. Pojan naskalit ampuivat ritsalla.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras porvoosta:
Mä oon asunu Porvossa vähän joka puolella. G-backa ei ole mun mielestä sen pahempi kuin muutkaan alueet,riippuu talosta ja asukkaista. VVO:n asunnoissa tietenkin asuu enemmän vähäosasia mutta niitähän on joka paikassa.
Johannesbergin alue on suht kallista mutta suosio nousee koko ajan,varsinkin lapsiperheillä. Porvoossa on muutenkin melko kalliit vuokrat,varsinkin yksityisillä. Jos suht edukasta haluat niin kysy A-asunnoilta( vai mikä se onkaan nykyään?).
Porvoo on suht pieni mutta viihtyisä. Mutta lapsiperheillä ei asiat ole ehkä parhaimmalla mallilla,hoitopaikkoja vähän ja terveyspalvelut aika huonot.
Ja mihinkään kahvilaan paitsi stefuun ei saa mennä vauniulla...
 

Yhteistyössä