minkälaista on asua pääkaupunkiseudulla?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Me ollaan asuttu nyt vuosi Vantaan Kartanonkoskella. Itse olen aina tänne halunnut muuttaa, mies Helsingistä kotoisin. Tämä asuinalue on ainakin ihanaa seutua ja täältä en pois lähtis. Me ei hirmusesti juosta tapahtumien perässä, tosin lapset vielä pieniäkin. Suht hyvin sopeutunut tänne, toki tuo liikenne vähän toista kuin kotikaupungissani ja paikkojen tutustumiseen menee oma aikansa. Olin tuossa loppu vuodesta muuttamassa takaisin, tuntui etten tänne vaan sopeudu. Ei ystäviä ollenkaan, muksut oli vielä kotona, tein joitain keikkahommia silloin tällöin. Mutta nyt alkaa elämä hymyilee, pojat olleet päiväkodissa maaliskuusta ja itse aloitin nyt syksyllä opiskelun. Tai jatkan opiskeluja siitä mihin ne aikanaan jäi. :)
 
Hirveetä lasten kanssa, en muuttais takas vaikka maksettais, asuin 20v stadissa, nykyään nokialla, käydään n. 1krt vuodessa stadissa, ja sekin on ihan liikaa. Se ihmispaljous, rikollisuus, meteli ja saaste, ei sitä kyllä kaipaa.
 
Eiköhän viihtyminen riipu missäpäin asustelee???!! Täällä Espoon Latokaskessa asutaan ja viihdytään loistavasti.Melkein kuin maalla asuisi!Ikkunasta näkyy peltomaisema,vaikka ollaan 20-25 min bussimatkan päässä Helsingistä ;).Ihmisistä ei ole tietokaan ja täällä on mukavan rauhallista.Tämä on viihtyisää pientaloaluetta jossa asutaan.
Kysymyksesi oli aika vaikea,koska riippuu alueesta missä asuu....Helsinkiin mua ei sais muuttamaan,viihdyn Espoossa :kieh:
 
ihan kivaa.. silloin ennen lapsia asuttiin ihan keskustassa,oli ihanaa kun heitti kengät jalkaan ja hups oli aleksilla tai kauppatorilla.kaksi vanhempaa on siihen syntynyt ja pikkuhiljaa alkoi asunto käymään ahtaaksi.nyt asutaan tapulikaupungissa,puistoalueen laidalla.ihan läheltä löytyy päiväkodit,koulu,terveyskeskus,hammaslääkäri,apteekki,kaupat ja leikkipuisto.junalla 20 min keskustaan.. välillä käyn vanhimman kanssa "shoppailemessa" ja leffassa ja syömässä keskustassa.käytäis varmaan enemmän kaikissa tapahtumissa mutta kun kaikki maksaa niin paljon.disney on ice showssa ollaan muutaman kerran käyty.ja sirkuksessa.
 
Mä viihdyn täällä espoon keskuksessa oikein mainiosti. Palvelut lähellä, luontoa löytyy, omaa autoa ei välttämättä tarvii. Jonkun verran tulee käytyä markkinoilla jne mitä tässä lähellä on. Mua ei sais kirveelläkään minnekään korpeen... Musta on ihanaa asua kaupungissa, vaikka täällä välillä onkin levotonta eikä iltasin uskalla yksin liikkua. Vaan en uskaltais metässä liikkuu sitäkään vähää ;)
Toisille sopii, toisille ei :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:
Asutaan Ita-Helsingissa ja viihdytaan hyvin! Ainoa miinus on korkeat vuokrat ja oman asunnon ostaminen taitaa jaada haaveeksi vaan....
Samalla suunnalta kirjoitan minä.

Helsingissä on hyvä joukkoliikenne (metro on kätevä), paljon kauppoja, meren rannalle, lentokentälle ja satamaan lyhyt matka. Mun alan työpaikkoja riittää, pienemmällä paikalla olisi varmaan vaikeampaa saada töitä. Asunnot täällä ovat kalliita, mutta tätä vuokraa en niin kauhean isona pidä kun kaksio maksaa 490? ja siinä on nettikin.
 

Yhteistyössä