Minkälaista noissa isoissa vuokrakerrostaloissa on asua?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Varmaan paikkoja on monenlaisia, mutta kertokaa vähän te jotka sellaisissa asutte. Onko häiriötä naapureista? Saako pihalla ja rapussa kulkea rauhassa? Pelkäättekö koskaan? Mä en ole koskaan sellaisessa asunut ja nyt ois edessä muutto sellaiseen. Arveluttaa kovasti! :/
 
No me asutaan nyt kivassa kerrostalossa.Ongelmaksi tässä talossa muodostuvat lähinnä nuo "alkuperäisasukkaat" eli vanhukset jotka on asuneet tässä talossa ikuisuuden. Ottavat asiakseen tarkkailla muiden liikkeitä. Rauhallista on, huolto pelaa. Nyt muutto edessä ihan uuteen kerrostaloon ja odotan innolla. Valinassa vaikuttaa aina; hyvä alue ja hintataso. Mitä parempi alue ja kalliimpi talo, sitä varmemmin saa asua rauhassa.
 
kkk
mä luulen et riippuu paikkakunnasta ja kaupunginosasta. me asutaan väliaikaisesti vuokrakerrostalossa ja tää on ihan rauhallinen taloyhtiö. sen sijaan vastaavissa taloissa toisessa kaupunginosassa suuri osa asukkaista on juoppoja ja muita sossun asiakkaita ja niis on tosi levotonta.
 
Mä asun vuokralla kerrostalossa.. Koskaan en ole vielä pelänny, aiemmin maantasalla asuessani pelkäsin välillä. Naapurit ihan ok tässä, mutta sekin on kyllä niin sattumaa, kun vaan voi olla. Pihalla ja rapussa saa kulkea aivan rauhassa, tietenkin :)
 
Non compos mentis
Asumme nyt kerrostalossa, jossa noita rappujakin on vissiin G asti ainakin. Olemme asuneet vajaan viikon, mutta naapureita ei ole näkynyt, eikä kuulunut. Olen ovista päätellyt, että suurin osa on virolaisia työläisiä kimppakämpissä ja sitten ihan suomalaisia lapsiperheitä.

Ei ole ongelmia esiintynyt, vaikka asumme ns. pahamaineisella alueella nyt. Olemme asuneet Helsingissä aiemmin VVO:n talossa ja kaupungin vuokratalossa, nyt meneillään toinen Saton kämppä. Ei ongelmia. Ei missään, paitsi eräässä kaupungin pienoiskerrostalossa pohjoisemmassa osassa Helsinkiä, eräässä perheessä oli väkivaltaa ja poliiseja sai soitella pariin otteeseen.
 
riippuu varmasti paljon niin paikkakunnasta, alueesta kuin talon sijainnistakin, itse muutettiin juuri ekaa kertaa yhdessä kerrostaloon ja olen todella tyytyväinen, toki päivällä kun on parvekkeen ovi auki niin kuuluu tuolta leikkipihalta meteliä mutta ihan mukavaa tuo elämisen ääni vaan on kun oma neiti on vielä sen verran "hiljainen" muuten ei naapureista kuulukkaan paljoa mitään, oon huomannut että hissi kerrostaloissa naapureita tiedostaa paljon vähemmän kuin silloin jos pitää aina ravata rappukäytävässä :D
Meillä kanssa metsä toisella puolella niin ei ole heti ns. kunnon tie lähellä vaan toinen kerrostalo hiljentää meteliä sieltäkin.
 
äx
Ei varmasti kaikissa kerrostaloissa ole häiriötä naapureista mutta meidän kohdalle on osunut aina sellaiset talot missä on joko yläkerrassa tai seinänaapurissa häiriköitä. Nykyisessä saa kulkea pihalla rauhassa mutta talon pahimmat kyylät penkovat roskatkin ja laittavat vähänväliä ilmoitustaululle lappua kuinka taas on joku laittanut roskat vääriin astioihin. Välillä oon pelännyt kun yksin oon lasten kanssa, mutta varmasti pelkäisin yhtälailla ok-talossakin, säikky kun olen.
 
kolmen äiti
Meillä on ainakin aivan ihana talo. Uusi, valmistunut vuodenvaihteessa. Täällä asuu lähestulkoon vaan lapsiperheitä, ihan normaaleja työssäkäyviä tai pienten lasten kotiäitejä. Koko taloyhtiössä, joka käsittää 4 taloa, asuu 2 ulkomaalaisperhettä. Yhteenkään juoppoon yms häirikköön en ole törmännyt. Talo sijaitsee helsingin kantakaupungin alueella.
 

Yhteistyössä