Minkälaista aluetta Etelä-Haaga on asua?

tykkään
Käytiin siellä asuntonäytöissä muutama vuosi sitten paljon. Ihania taloja, arvostettu alue jne. Meille kuitenkin lopulta liian kallis. Siellä on putkiremontteja menossa, mennyt tai tulossa lähes joka talossa. Hissejä ei ole oikeastaan missään talossa. Mutta 1950-luvun taloja iso osa ja niissä on oma kiva fiiliksensä.
 
Minä viihdyin :)
Etelä-Haagassa on hyvät koulut ja käsittääkseni päiväkoditkin. Etelä-Haagasta pääsee hyvin junalla, bussilla ja ratikalla keskustaan. Meri on kävelyetäisyyden päässä, palvelut ovat kohtuulliset ja Munkkivuoren ostarikin on lähellä.
 
***
Minä viihdyn! Rauhallinen, ihana alue sopivalla etäisyydellä keskustasta (junalla 9 min.). Ainakin meidän päiväkotimme on todella hyvä. Miinuksia: ei paljon isoja asuntoja tarjolla, asunnot kalliita, putkirempat kaikkiin joko juuri tehty tai juuri tulossa.
 
Tykkään erittäin paljon. Oon asunut koko lapsuuteni E-Haagassa, välillä asuin reilu 10 vuotta Lassilassa ja nyt taas asutaan E-Haagassa.
Erinomaiset liikenneyhteydet, lähellä keskustaa muttei liian lähellä, vehreää, rauhallista ja hyvämaineista aluetta.
Hyvät koulut, useampi päiväkoti ( meidän tosi kiva ), leikkipuistoja, liikuntapaikkoja, hrarastus mahdollisuuksia yms. riittävästi.
Lähietäisyydellä kaikki peruspalvelut, riippuu toki missä kohti Haagaa asuu.
 
Suzyanne
Asuttu nyt 1,5 kk, lapsiystävällistä ja rauhallista aluetta verrattuna Hakikseen. :whistle:

Leikkipuisto on aivan loistava, iso ja vaikka mitä vempelettä, lapsella on siellä paljon tekemistä verrattuna Kallion puistoihin.

Päiväkoteja ja kouluja on lähistöllä, ja kaikki tarvittavat palvelut, Munkkivuoren ostarillekin kävelymatka.

Tosiaan ei taida kyllä hissejä monessakaan talossa kuten ei meilläkään, ja tosiaan totta sekin että putkiremontteja menossa tai tulossa monissa taloissa, meille tulee noin 1-1,5 v. päästä.
 
Suzyanne
Minä viihdyn! Rauhallinen, ihana alue sopivalla etäisyydellä keskustasta (junalla 9 min.). Ainakin meidän päiväkotimme on todella hyvä. Miinuksia: ei paljon isoja asuntoja tarjolla, asunnot kalliita, putkirempat kaikkiin joko juuri tehty tai juuri tulossa.
Saako kysyä mikä päiväkoti? Poika on syksyllä aloittamassa päiväkodin, ja olen hakenut Päiväkoti Haagaan ja olikohan se toinen Tonttula tms. muut vaihtoehdot sitten tässä 2-3 km säteellä.
 
Saako kysyä mikä päiväkoti? Poika on syksyllä aloittamassa päiväkodin, ja olen hakenut Päiväkoti Haagaan ja olikohan se toinen Tonttula tms. muut vaihtoehdot sitten tässä 2-3 km säteellä.
Kuopus pk Haagassa ja se on ihan loistava! Talo on rakennettu muistaakseni 2002 eli tilat on aika uudet. Tavalliseen tapaan tilat on kuitenkin liian ahtaat kuulemma..

Henkilöstö todella mukavaa ja sympaattista sakkia; kenestäkään ei oo huonoa sanottavaa.
Tosi paljon ohjelmaa: käyvät retkillä, luistelemassa, hiihtämässä, pk.lla on teatteria, musiikkiesityksiä, olympiakisaa, isovanhempien päivää ja ties sun mitä ohjelmaa jne...

Kuopus aloitti siellä viime syksynä, jonotti lähes vuoden sinne ja oli sen aikaa Lapinmäessä,
joka oli haagaan verrattuna ihan syvältä ( vaikkei sekäään ihan huono ollut).
 
Suzyanne
Kuopus pk Haagassa ja se on ihan loistava! Talo on rakennettu muistaakseni 2002 eli tilat on aika uudet. Tavalliseen tapaan tilat on kuitenkin liian ahtaat kuulemma..

Henkilöstö todella mukavaa ja sympaattista sakkia; kenestäkään ei oo huonoa sanottavaa.
Tosi paljon ohjelmaa: käyvät retkillä, luistelemassa, hiihtämässä, pk.lla on teatteria, musiikkiesityksiä, olympiakisaa, isovanhempien päivää ja ties sun mitä ohjelmaa jne...

Kuopus aloitti siellä viime syksynä, jonotti lähes vuoden sinne ja oli sen aikaa Lapinmäessä,
joka oli haagaan verrattuna ihan syvältä ( vaikkei sekäään ihan huono ollut).
Ihana kuulla että Haaga on hyvä päiväkoti!! Se on meillä ykkösvaihtoehto, ja on tosi lähelläkin. =)

Missä se Lapinmäki on, onko se siitä kun mennään Pohjolan talon ja Niemenmäen ohi? Siellä oli yksi pk jonne hain, en muista nimeä, se oli kolmas vaihtoehto itse asiassa. Neljäs oli Munkkivuori ja viides Pacius.
 
Suzyanne
Minä viihdyin :)
Etelä-Haagassa on hyvät koulut ja käsittääkseni päiväkoditkin. Etelä-Haagasta pääsee hyvin junalla, bussilla ja ratikalla keskustaan. Meri on kävelyetäisyyden päässä, palvelut ovat kohtuulliset ja Munkkivuoren ostarikin on lähellä.
Tää on mulle vielä aika vieras paikka, mutta eikös meri ole täältä aika kaukana, noin 4 km päässä? Tai no on se ehkä jollekin kävelyetäisyys. :D
 
Tää on mulle vielä aika vieras paikka, mutta eikös meri ole täältä aika kaukana, noin 4 km päässä? Tai no on se ehkä jollekin kävelyetäisyys. :D
Kävelyetäisyyden päässä. Onhan viereinen Pikku-Huopalahtikin jo meren äärellä :) Kävelin usein Etelä-Haagasta ratikkapysäkin läheltä Seurasaareen ja takaisin.
Kilometrin verran näyttäisi olevan linnuntietä matkaa: helsinki - Google Maps

Asumme muuten melko lähekkäin.
 
Viimeksi muokattu:
Ihana kuulla että Haaga on hyvä päiväkoti!! Se on meillä ykkösvaihtoehto, ja on tosi lähelläkin. =)

Missä se Lapinmäki on, onko se siitä kun mennään Pohjolan talon ja Niemenmäen ohi? Siellä oli yksi pk jonne hain, en muista nimeä, se oli kolmas vaihtoehto itse asiassa. Neljäs oli Munkkivuori ja viides Pacius.
Joo Lapinmäki on tuolla Vihdintien toisella puolen, ennen Pohjolan taloa. Meillä se ei ollut edes merkittynä vaihtoehdoksi kun noita haettiin ja sinne joutu aluksi...
Onneks pääsi sit Haagaan siihen on meiltä vain muutama sata metriä.

Meiltä tuohon rantaan, Pikku-Huopalahteen, on alle 2 km. Ja veneelle, joka on Munkkiniemessä pyöräilee n.10 minuuttia lastenkin kanssa. Eli ei meri kovin kaukana oo :D
 
Suzyanne
Joo Lapinmäki on tuolla Vihdintien toisella puolen, ennen Pohjolan taloa. Meillä se ei ollut edes merkittynä vaihtoehdoksi kun noita haettiin ja sinne joutu aluksi...
Onneks pääsi sit Haagaan siihen on meiltä vain muutama sata metriä.

Meiltä tuohon rantaan, Pikku-Huopalahteen, on alle 2 km. Ja veneelle, joka on Munkkiniemessä pyöräilee n.10 minuuttia lastenkin kanssa. Eli ei meri kovin kaukana oo :D
Huh, en ollutkaan sinne hakenut, vaan Vaahteramäki oli kolmas vaihtoehto.

Niin joo onhan se Pikkuhuopalahden ranta aika lähellä. Ja Munkkiniemikin pyöräillen, mutten itse jaksaisi sinne kävellä, minä laiskimus. :cool:
 
Suzyanne

Yhteistyössä