Minkälaisilla tuloilla olette ottaneet asuntolainaa

• Viestiketjun aloittaja Asunnon ostaja
  • Ensimmäinen viesti
Lainarahalla eläjä
Meillä miehen kanssa vuositulot yhteensä n. 70000euroa ja lainaa otettiin 90000. Kuukaudessa lyhennetään vähintään 500e, mutta meillä sellainen laina että voidaan maksaa enemmänkin jos halutaan ja yleensä ollaankin lyhennetty joku 700e. Ei tarvittu takaajia, vaikka omia säästöjä ei ollutkaan.

Asunnon ostaja
Alkuperäinen kirjoittaja Lainarahalla eläjä:
Meillä miehen kanssa vuositulot yhteensä n. 70000euroa ja lainaa otettiin 90000. Kuukaudessa lyhennetään vähintään 500e, mutta meillä sellainen laina että voidaan maksaa enemmänkin jos halutaan ja yleensä ollaankin lyhennetty joku 700e. Ei tarvittu takaajia, vaikka omia säästöjä ei ollutkaan.
Juu meidän miehen vuositulot on noin 33 tuhatta, minä olen työttömänä tällä hetkellä, aattelin että saataisiinko noin 150 tuhannen laina, kämppä ois vakuutena. Laskeeko pankki mun työttömyyskorvauksen siihen mukaan?

PANKKINTI
Alkuperäinen kirjoittaja Asunnon ostaja:
Juu meidän miehen vuositulot on noin 33 tuhatta, minä olen työttömänä tällä hetkellä, aattelin että saataisiinko noin 150 tuhannen laina, kämppä ois vakuutena. Laskeeko pankki mun työttömyyskorvauksen siihen mukaan?
Pankki laskee yleensä KAIKKI TULOT JOPA LAPSILISÄT!

en viitti mustana..
Meillä miehen tulot verojen jälkeen n. 1500-1600?, ei lapsia, minä opiskelen (opintotukea saan), lainaa myönnettiin 140 000. Suunnitelmien mukaan sitä maksetaan vajaa 800? kuussa takas.

Asunnon ostaja
Alkuperäinen kirjoittaja en viitti mustana..:
Meillä miehen tulot verojen jälkeen n. 1500-1600?, ei lapsia, minä opiskelen (opintotukea saan), lainaa myönnettiin 140 000. Suunnitelmien mukaan sitä maksetaan vajaa 800? kuussa takas.
Eli suurinpiirtein meidänkin miehellä jää tuo käteen kuukaudessa. Otitteko kuinka pitkän laina maksu ajan? Me aateltiin jos sais max 600? lyhennyttyä lainaa+ yhtiövastiketta, mutta tää asunnon osto tulee vasta ens v kyseesee, eihän sitä tiedä vaikka olen itsekkin jo sillon työssä

Mimosa
meidän tulot oli miehen opintotuki ja minun palkkatulot n. 1200 euroa käteen. 120 000 euroa lainaa ja 600 euroa lyhennys kuussa silloin kun otettiin laina. Ei tarvittu takaajia, vaan saatiin valtiontakaus lainalle.

ei viitti mustana..
Alkuperäinen kirjoittaja en viitti mustana..:
Eli suurinpiirtein meidänkin miehellä jää tuo käteen kuukaudessa. Otitteko kuinka pitkän laina maksu ajan? Me aateltiin jos sais max 600? lyhennyttyä lainaa+ yhtiövastiketta, mutta tää asunnon osto tulee vasta ens v kyseesee, eihän sitä tiedä vaikka olen itsekkin jo sillon työssä
N. 30 vuoteen tuo laina-aika menee tuon maksusuunnitelman mukaan. Pitkähän tuo on, mutta eläkeikään mennessä hyvinkin maksettu. ;) Nuorena uskaltaa... :D

Alkuperäinen kirjoittaja Iiris:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Miehen tulot n.35000euroa vuodessa ja minulla kodinhoidontuki,lainaa otettiin 275000 ja sukulainen takaajana.
Paljonko laina-aikanne? Eli koska laina maksettu takaisin?
Äkkiä päättelemällä: ei koskaan.

Meillä on joku 350te velkaa, lyhennetään 2500e/kk+ korot ja silti laina-ajaksi jää kai kymmenisen vuotta...

otitteko jonkun täystakauksen vai? vai miten tuo ois mahdollista? meilläkin tilanne se et kämppä menee myyntiin ja haluttais ostaa ehkä omaksi mut ei yhtään rahaa takataskussa eikä sukulaisia haluttais pyytää takaukseen..

Alkuperäinen kirjoittaja PANKKINTI:
Pankki laskee yleensä KAIKKI TULOT JOPA LAPSILISÄT!
meillä ei otettu mun kotihoidontukea huomioon kun se loppuu jossain vaiheessa.sanottiin että pakko menetellä näin...!saatiin laina kumminkin =) eli meillä katsottiin tuloiksi lapsilisät ja miehen palkkatulot.

Yhteistyössä