Minkälaisia paino arvioita olette saaneet rv 34-35 hujakoilla?

  • Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti
"minä"
Esikkoni odotan eikä ole oikein mihin verrata että onko tuo nyt iso vai pieni.

Lääkärin mukaan kuitenkin yläkäyrällä menee eli isompi.
rv 34 painoarvioksi sain 2,6kg

Mitä mieltä olette?
 
"Minna"
Mulla kuopuksesta painoarvio rv 35 oli yli 3kg, mutta syntyessään rv 36+2 olikin 2,8kg. Istukan toiminnassa ei mitään häikkää, syntyi siis spontaanisti noilla viikoilla. Että ne painoarviot ei ihan aina pidä paikkaansa... Esikoisesta sanottiin juuri ennen syntymää että pitkä ja hoikka vauva tulossa, tyttö syntyessään 3,7kg ja 49cm.:)
 
"mää"
Olen samalla raskausviikolla kuin aloittaja ja saman paino arvion sain tänään, kun jouduin käydä synnärillä käyrillä makaamassa. Sf-mittakin on mennyt koko raskauden yläkäyrällä, vaikka maha itsessään on aika pieni. Mulla on taaksepäin kallellaan oleva kohtu, ehkä siksi maha ei vaikuta isolta.

Mulla on ollut edellisissäkin raskauksissa painoarviot näillä viikoilla olleet hyvin samansuuntaisia. Molemmat aikaisemmat raskaudet menivät yliajalle, rv41+4 ja rv40+5, ja vauvat olivat syntyessään 3880g ja 3975g. Jos tämäkin raskaus kestää samoille viikoille, niin semmosta nelikiloista odottelen tästäkin...
 
Meillä paino arvio oli viikolla 32 2300g, mutta ultran mukaan olikin pari viikkoa edellä kasvussa. Tänään sain uuden arvion, joka oli lääkärin mukaan n. 3kg ja viikkoja on 34+3 ja ultran mukaan 36+3...
 
"minä"
[QUOTE="mää";26271675]Olen samalla raskausviikolla kuin aloittaja ja saman paino arvion sain tänään, kun jouduin käydä synnärillä käyrillä makaamassa. Sf-mittakin on mennyt koko raskauden yläkäyrällä, vaikka maha itsessään on aika pieni. Mulla on taaksepäin kallellaan oleva kohtu, ehkä siksi maha ei vaikuta isolta.

Mulla on ollut edellisissäkin raskauksissa painoarviot näillä viikoilla olleet hyvin samansuuntaisia. Molemmat aikaisemmat raskaudet menivät yliajalle, rv41+4 ja rv40+5, ja vauvat olivat syntyessään 3880g ja 3975g. Jos tämäkin raskaus kestää samoille viikoille, niin semmosta nelikiloista odottelen tästäkin...[/QUOTE]

Juu lääkäri sanoi mulle että rv 40 saattas olla 4,2kg vähän kauhistuttaa.Mutta mulla on parin viikon päästä se lantionkuvaus(tai mikä se oli) ja vähän puhuivat että jos ei ole laskettuunpäivään mennessä syntynyt niin käynnistetään silloin.

Olen itse syntynyt rv 34 ja olin 2,2kg että siihen verrattuna mun masukkini on vähän isompi mutta äitikin sanoi että olin hitusen normaalia isompi.
 
neiti q
Nyt on menossa rv 34+1 enkä ole saanut minkäänlaisia painoarvioita. Ei tietoa, onko raivotarjonnassa vai perätilassa, ei mitään muutakaan tietoa mistään. Seuraava neuvola käynti terveydenhoitajalla on viikon päästä. Tekeekö terv.hoitaja painoarvion vai lääkäri? Olen antanut vasta kaksi pissanäytettäkin. Meijän neuvolassa kaikki ei oo iha kohillaan.
 
hellsbells
Niin ja mulle on painoarviot tehnyt ultran kanssa joko lääkäri tai kätilö. Neuvolassa lääkäri ja polilla kätilö tai lääkäri.
Osaava neuvolaläti/kätilö/lääkäri osaa kyllä käsikopelollakin arvion antaa.
neitiq, kuulostaa kyllä oudolta? Pissanäyte pitäs antaa joka kerralla. Kai sä olet kuitenkin niskapoimu ja rakenneultriin päässyt? Meillä on neuvolan kautta noiden lisäks vielä joskus 26 ja 35 viikoilla lääkäri ultran kera.
 

Yhteistyössä