Minkälaisia kasvatusperiaatteita sinulla on?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"RIIKKA"
kotona ei huudeta, ei vanhempi, ei lapsi

se mikä on lapselle kielletty, ei sitä vanhempikaan tee (mm.kiroilu, karjuminen, raivoaminen)

ruualla ei leikitä

riidoissa ei käydä nukkumaan

vanhempia totellaan, neuvotella voidaan, mutta jos vanhempi sanoo ei, on asia ei

rakkautta, rakkautta, läheisyyttä ja suukkoja

-Kaikki ihmiset ovat lähtökohtaisesti samanarvoisia.

-Sukupuoli ei ole rajoite suurimmalle osalle asioista.

-Kohtele toisia siten kuten toivoisit itseäsikin kohdeltavan.

-Lapsi saa itse valita mihin uskoo vai uskooko mihinkään.

-Kukaan ei ole aina oikeassa.

-Asioiden kyseenalaistaminen on sallittua.

-Kaikenlainen väkivalta on väärin (mukaanlukien luunapit, tukistamiset jne).

Tässä nyt joitakin, en jaksa pidempää litaniaa alkaa kirjoittelemaan.

Tämä vielä pakko sanoa:
Meillä saa huutaa jos huudatuttaa. :D
Enemmän on väliä sillä, mitä suustaan päästelee kuin sillä, millä äänenvoimakkuudella päästelee.

Viimeksi muokattu:
Beep
Niitä on niin kauheesti tavallaan, etten jaksa alkaa listaamaan. Mut miten mä mielestäni eroan mulle ennestään tutusta tyylistä omien havaintojeni ja oman kokemuksen perusteella, on ehkä se, että pitää tulla hyväksytyksi sellaisena kun on, ei olla sen parempi, yrittää olla jotakin ja tunteet saa näyttää, saa itkeä. Itsekin itken enkä esitä lapsille jotain feikkivahvaa, koska lapset kyllä aistii kaiken vaikka kuinka esittäisi. Olen oma itseni, olen tosi tunteellinen ihminen ja varmaan tosi erilainen äiti monessa asiassa kun palstan luoma ihanne (jos tiedätte mitä tarkoitan?)

Luotan siihen että olen hyvä, turvallinen ja luotettava. Pidän sanani, pyydän anteeksi jos joudun pettämään lupaukseni. En halua tyrannisoida, mutta haluan että lapsi ei joudu itse tekemään päätöksiä vaan saa olla lapsi kauan. Mä haluan antaa pitkän lapsuuden.

Tossa nyt joitakin.

Yhteistyössä