Minkälaisia erityislapsia/erityistarpeisia lapsia teillä on? diagnooseja?

  • Viestiketjun aloittaja star
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Puheenviivästymä - on erityisluokalla, tulee siirtymään parin vuoden sisään normaalille luokalle, kunhan puhe saadaan niin hyvään kuntoon, että sen takia ei pitäisi enää kiusata ja tulee ymmärretyksi oudommassakin seurassa. Vuosittain katsotaan koulussa, missä mennään.
 
Autistiset piirteet, puheen viivästymä. 3 v 9 kk. Päiväkodin erityisryhmässä. Sanoo joitakin sanoja, paljon tavuja. Käyttää kuvia ja opettelee pikku hiljaa tukiviittomia. Saa Kelan myöntämää puheterapiaa päiväkodissa. Ihana, kiltti lapsi; yöt nukkuu hyvin. Raskasta tietysti se, että aina en ihan heti ymmärrä, mitä hän tarkoittaa, mutta melko hyvin olen oppinut ymmärtämään. Itse tukiviittomakurssilla.
 
vieras
on 2 lasta toisella f82 toisella f83. Esikoinen jo yläasteella, menee aineet ok. Hyötyisi suullisista kokeista, mutta niihin ei ole mahdollisuutta. Vaikeutena hienomotorikka ja keskittymisvaikeus, kova kontrasti lapsella jonka äo on 150.
Kuopus on vielä alle kouluikäinen käy 2 eri terapiassa (puhe ja toiminta) hyötyy kuntoutuksesta, kehittyy viiveellä, äo normaali, visuaalisesti ja musikaalisesti erityisen lahjakas.
Meidän vanhempien tehtävä on tukea ja kannustaa ja voimistaa lasten tervettä itsetunnon kehitystä. Ihanat, erityiset lapsemme.. Monesti sanonutkin, että minä joka haaveilin suurperheestä, niin onneksi sain 2 noin erityisen ihanaa ja luovaa ja haastavaa lasta!
 

Yhteistyössä