Minkälaiset naiset eivät halua käydä yhteissaunoissa?

• Viestiketjun aloittaja Kissa pöydällä
  • Ensimmäinen viesti
Kissa pöydällä
Kuten tunnettua osa naisista ei suostu mistään hinnasta yhteissaunomiseen tms. alastomana olemiseen miesten seurassa.

Toiset taas ovat muitta mutkitta mukana - jopa koko perheen voimin tai murkkuikäisenä.

Tunnetteko noita yhteissaunomista vastustavia naisia? Onko heillä joku yhdistävä tekijä, miten he eroavat meistä muista?

Kun muistelen (en kyllä hirveästi katsele) esim. Katinkullan Saunamaailman naiskävijöitä, niin siellä on kaikkia 0 - 50-vuotiaita, hoikkia ja vähän tukevampia. Suomalaisia ja ulkomaalaisia. Ihan lihavia en siellä muista nähneeni tai en ainakaan muista. Onko se lihavuus sitten sellainen tekijä joka rajoittaa elämistä tässäkin asiassa? Vai onko se vyötärön sijaan pipo joka kiristää? Ulkonäkö vai itsevarmuus vai (piilo)perverssi luonne?

Vai onko se vain niin, että ne nakuperheet ovat "bimboja" ja tekevät väärin?

tasapainoton
Itse en käy yhteissaunoissa alasti. Siis voin kyllä mennä mökillä mieskavereiden kanssa löylyihin niin, että miehet on alasti ja minä uimapuvussa. Tai voin mennä kylpylän höyrysaunaan alasti, koska siellähän ei näe mitään. Tai voin nopeasti vaihtaa uimarannalla tms. vaatteet päälle "julkisesti", ts. olla kaikkien näkyvillä pienen hetken alasti.

Mutta tuollainen pidempiaikainen julkinen alastomuus vieläpä melkoisen lähietäisyydellä on sellaista, mistä en pidä. Johtuu luultavasti siitä, että nuorena sain osakseni erittäin ei-toivottua lähentelyä pervolta naapurin sedältä. Olin kuvitellut että jos mies on vaihtanut vaippojani ja on minua 50 vuotta vanhempi, voidaan jatkaa yhdessä saunomista kuten aina ennenkin vaikka olenkin teini. No, selänpesu muuttui tissien kourimiseksi ja sitä rataa. Tuota toistui erilaisissa tilanteissa usein ennen kuin tajusin katkaista välit kokonaan.

Koska kyseisestä miehestä kaikki aina sanovat "Roope se on sitten hieno mies", luonnollisesti nuoren naisen yleisellä epäjohdonmukaisuudella päättelin että kaikki on jotenkin minun vikaani ja toisaalta että parhaimpiinkaan miehiin ei ole luottamista. :)

Toinen syy on sitten se, että entäpä jos miehet sitten suhtautuisivatkin täysin neutraalisti siihen, että olen alasti? Kauheatahan se olisi. Kyllä minä haluan että siinä vaiheessa kun katson sopivaksi "paljastaa suloni" jollekin miehelle, siihen myös reagoidaan.

Kaikkein mieluiten saunon kuitenkin yksin. Tykkään että saunassa pitää olla hiljaista.

pöpöpesäkkeitä
En käy yhteissaunoissa enkä yleisissä saunoissa mutta syy ei ole pelko alastomuudesta vaan siitä, että paikat ovat epähygieenisiä. En myöskään harrasta kylpylöitä enkä matkoilla uima-altaita sen jälkeen kun näin kuinka brittikundi kusi altaan raunalta ja venakko paskoi veteen, yök.
Alastomuus on ihan jees muuten ja olen kyllä viettänyt aikaani nudistirannoilla.

Yhteistyössä