Minkälaiset mahdollisuudet (prosentteina) 42vuotiaalla on tulla rskaaksi?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Klinikan asiakas:
Olen itse klinikalla kysynyt asiasta ja ei se kyllä ole kuin 2-5%, ikävä kyllä.
Ok hyvä.
Ei olisi äidiksi.
Pelottaa tulevan vauvan puolesta.
Tein siitä jo sen ketjun... kunhan kysyin.
Tuo edellä oleva kirjoitus oli kyllä ihan valetta, sillä prosentit ovat PALJON isommat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Klinikan asiakas:
Olen itse klinikalla kysynyt asiasta ja ei se kyllä ole kuin 2-5%, ikävä kyllä.
Höpöhöpö, enemmän on, kokemuksella.
Joo taas näitä tilaston kumoojia jotka kuvittelee oman kokemuksen kumoovan tutkimukset :D
Kyllä 42-vuotiaalla, joka on ennenkin ollut luomuna raskaana, on ihan hyvät mahdollisuudet tulla raskaaksi.
 
no
siis todella hyvät.
Mulla oli aika poistaa/vaihtaa kierukka. Sillosen (ja nykyisen) miehen kans oli puhe jotta tarvitaanko enään mitään ehkäsyä kun miehen siitiöt oli jo nuorempana todettu hyvin vähäsiksi ja laiskoiksi.
Olin 43 v kun synty tämä ihana tytön tyllerö.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Klinikan asiakas:
Olen itse klinikalla kysynyt asiasta ja ei se kyllä ole kuin 2-5%, ikävä kyllä.
Ok hyvä.
Ei olisi äidiksi.
Pelottaa tulevan vauvan puolesta.
Tein siitä jo sen ketjun... kunhan kysyin.
Tuo edellä oleva kirjoitus oli kyllä ihan valetta, sillä prosentit ovat PALJON isommat.
Voi ei... :( uusi lapsi kärsimään. Saman kuin minä ja veljeni.
Sain hänelle juuri lapsenlapsi kaksoset ja se vain pahensi vauvakuumetta, toisin kuin toivoin... :/
 
Lissu
Mun mummoni sai aikoinaan kuopuksensa 44-vuotiaana, aikana kauan ennen mitään hoitoja tai ehkäisypillereitä. Joten, kyllähän se täysin mahdollista on, varsinkin jos lapsia on ennestään. Tietty elintavatkin varmaan vaikuttaa ja iän mukana keskenmenoriskikin kasvaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuossa vaiheessa varmaan vaikuttaa sekin onko esim juuri täyttänyt 42 vai piirun verran auki 43...
Juuri täyttänyt 42
ok... kyllä sillä hyvinkin voi tärpätä jos elintavat on kohdallaan, siis ettei tupakoi tai juo hirveästi, tai ole paljon ylipainoa. Kaikki nämä vaikuttavat ja moni muukin, ikä tuo oman lisänsä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuossa vaiheessa varmaan vaikuttaa sekin onko esim juuri täyttänyt 42 vai piirun verran auki 43...
Juuri täyttänyt 42
ok... kyllä sillä hyvinkin voi tärpätä jos elintavat on kohdallaan, siis ettei tupakoi tai juo hirveästi, tai ole paljon ylipainoa. Kaikki nämä vaikuttavat ja moni muukin, ikä tuo oman lisänsä.
Kaikki parhaiten. Ei noista mitään...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuossa vaiheessa varmaan vaikuttaa sekin onko esim juuri täyttänyt 42 vai piirun verran auki 43...
No eipä se taida olla niin justiinsa. Yks tuttu on saanut lapsen 49 vuotiaana.
no ei tietenkään mitenkään yleispätevästi mutta kyllähän tuossa ikävaiheessa ne raskauden mahdollisuutta puoltavat prosentit putoavat iän mukana...
 
Noh, minä tulin lähes kerta laakista raskaaksi reilu 40-vuotiaana ja ehdin juuri täyttää 41 v, kun lapsi syntyi. Tosin 2 lasta ennestäänkin ja kaikista tullut todella helposti raskaaksi. Nyt veijari 4-vuotias.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuossa vaiheessa varmaan vaikuttaa sekin onko esim juuri täyttänyt 42 vai piirun verran auki 43...
No eipä se taida olla niin justiinsa. Yks tuttu on saanut lapsen 49 vuotiaana.
no ei tietenkään mitenkään yleispätevästi mutta kyllähän tuossa ikävaiheessa ne raskauden mahdollisuutta puoltavat prosentit putoavat iän mukana...
Nimenomaa, kaikki on kuitenkin niin yksilöllistä.
 

Yhteistyössä