Minkälaisen väkivallan vuoksi olette tehneet/tekisitte rikosilmoituksen miehestänne?

• Viestiketjun aloittaja pulassa
  • Ensimmäinen viesti
ap
Kiitos taas vastauksista :)

Aion kyllä nyt ryhtyä tuumasta toimeen ja tehdä jotain tälle asialle.

Ja sitten vielä sellainen korjaus että väkivaltaisia riitoja ei todellakaan ole kerran kuussa - viime kerta oli heinäkuussa. Mutta yleensä riitoja on noin kolmen viikon välein, tavallista sanasotaa, ei väkivaltaa. Minusta ei kovin usein vauvaperheelle, enkä usko että sellaiset riidat lapsen perusturvallisuutta vaarantavat. Ne kuuluvat normaaliin perhe-elämään.

vieras
Mä en kyllä tajua, miten oot ees tehny lapsen tollasen miehen kanssa :( Piti vissiin se vauva saada, ihan sama minkälaisen miehen kanssa.
No, itseppä elät elämääsi, toivon totisesti ettei miehesi koskaan töni, tukista tai läpsi teidän lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja sitten vielä sellainen korjaus että väkivaltaisia riitoja ei todellakaan ole kerran kuussa - viime kerta oli heinäkuussa. Mutta yleensä riitoja on noin kolmen viikon välein, tavallista sanasotaa, ei väkivaltaa. Minusta ei kovin usein vauvaperheelle, enkä usko että sellaiset riidat lapsen perusturvallisuutta vaarantavat. Ne kuuluvat normaaliin perhe-elämään.
Joo, mutta tuo väkivalta ei kuulu, eikä tuo ole normaalia perhe-elämää.

Rikosilmoituksista viis, mutta jokaisen itseään ja lastaan kunnioittavan naisen pitäisi ymmärtää lähteä tuollaisesta liitosta...
En ymmärrä, miten miehesi ulkomaalaisuus liittyy asiaan. Yhtä helposti ulkomaalaisesta eroon pääsee, JOS haluaa. Jos ei halua, niin keksii kaikenlaisia tekosyitä sille, ettei voi erota. Surullista.

Tottis
Tein ensimmäisen pahoinpitelyn jälkeen reilun 2 kk seurusteltuani kun pakkasin tavarani ja lähdin pois. Mies oli tyrkännyt lattialle ja potkaissut reiteen sekä vääntänyt rannettani. Mutta pienempikin olisi riittänyt niin olisin tehnyt. Menin lääkäriin kävin poliisilaitoksella, ei miellyttävä kokemus mutta kohtuullisen helppoa. Ei tänä päivänä tarvitse sellaista hävetä, laki on säädetty sitä varten, ja ei maailma hyssyttelemällä muutu.

Minusta ehdoton juttu että laitetaan edesvastuuseen heti ekasta kerrasta ihan kaikkien: uhrin, tekijän ja koko yhteiskunnan kannalta. Jospa se vähentää tai taltuttaa edes hieman uusiutumista sitten tekijän seuraavan mahd.kumppanin kanssa. Niin minä lähdin suhteesta samantien, aika huonot kun ovat ennusteet väkivallan loppumisesta, enkä missään nimessä halua elää kärsimyksessä.

Väkivalta on typerää, vakivalta on rumaa, väkivalta vie hirveästi yhteiskunnan varoja jota me kaikki maksetaan. Kuvitella ettei osata elää siinä määrin sovussa että täytyy rakentaa turvakoteja ympäri suomen, jonne sitten nainen/mies pakenee pieksävää puolisoaan lapset kainalossa aina silloin tällöin. Mielestäni se kuuluisi mennä niin että väkivallattomat ihmiset saisivat asua kotona rauhassa ja väkivaltaiset ihmiset suljettaisiin jonnekin eristetylle alueelle, missä he voisivat melskata keskenään. Työleirikään ei olisi pahitteeksi, ehkä jos se veisi voimia sen verran että jaksaa olla sitten kiltisti.

No minun oli helppoa kun olimme tavanneet niin vähän aikaa ja tunneside ei ollut vielä niin vahva.

Mutta en usko että helpolla olisin jäänyt sellaiseen suhteeseen vaikka olisimme seurustelleet jo pidempään. Oli se niin karmea kokemus että eihän sellaisen jälkeen suhde voi millään jatkua, hyh oikein kuvottaa.

Ottakaa ihmiset järki käteen. Väkivallan tuottamus on rikos. Lääkäriin ja laitokseen kipin kapin, yksikin kerta on liikaa !

"vieras"
Meillä riidellään aina silloin tällöin mutta mies ei ole koskaan lyönyt muuta kuin humalassa ja muistaa kyllä aina jälkeenpäin pyytää anteeksi. Pari kertaa on joskus pari vuotta sitten tönäissyt alas portaita mutta ei itse muistanut noista tapahtumista aamulla herätessään enää mitään ja oli kyllä katuva monta päivää molemmilla kerroilla. Jos nuo teot olisivat tarkoituksellisia ja tapahtuisivat selvin päin niin saattaisin ilmoituksen tehdäkin mutta koska mies kuitenkin oikeasti vannoo rakastavansa niin en näe mitään syytä.

hm
[QUOTE="vieras";22823670]Meillä riidellään aina silloin tällöin mutta mies ei ole koskaan lyönyt muuta kuin humalassa ja muistaa kyllä aina jälkeenpäin pyytää anteeksi. Pari kertaa on joskus pari vuotta sitten tönäissyt alas portaita mutta ei itse muistanut noista tapahtumista aamulla herätessään enää mitään ja oli kyllä katuva monta päivää molemmilla kerroilla. Jos nuo teot olisivat tarkoituksellisia ja tapahtuisivat selvin päin niin saattaisin ilmoituksen tehdäkin mutta koska mies kuitenkin oikeasti vannoo rakastavansa niin en näe mitään syytä.[/QUOTE]

kannattaisi lähteä vielä kun voit.

"vieras"
Hei ihan oikeasti ! Mun mies ei ole koskaan lyönyt,tönäisyt tai muute satuttanut minua ja jos näin kävisi,lähtisin heti ! MIksi te ette toimi heti??
Ex mies kävi käsiksi tasan yhden kerran,ja lähdin heti lapsen ja koiran kanssa ! Enkä palannut takasin!

tuttua
meil mun ukko on mua kuristanut,potkinu,hakannu puuhenkarilla koko käsivarren mustaks,viimeks väänsi mun käsi varren ja nyt menen kuvauksiin koska käsi ei toimik unnolla edelleen.emme asu yhsdessä enää mutta yhteisiä lapsia 4 ja kuitenki tapaillaan,alkoholi ei sovi tolle ukolle laisinkaan,ja kaikenlisäks on kamalan mustis.mulla onneks oma asunto niin saa olla rauhassa mutta joskus kun olen erehtynyt päästään sisälle onkin ollut humalassa ja alkanu riiteleen.rikosilmoo oon itekki miettiny useamman kerran :(

Yhteistyössä