Minkälaisen lainan koron valitsitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wesselien äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

Wesselien äiti

Vieras
Tässä pähkäilen pankkien välillä,kun tarjoavat erilaisia korkoja lainoihin.
On korkokattoa,pelkkä euribor korko,kiinteäkorko...
Mitä te kanssa sisaret olette valinneet???? :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2006 klo 19:58 rane kirjoitti:
Onko korkokatto vaan 10v?Entä sen jälkeen?

Meillä on 5v korkokatto. Sen jälkeen voimme jatkaa samalla korolla mikä nyt tai pienentää jos se sattuu pienempi oleen... Ja ennen 5ttä vuottaki jos korot humpsahtaa alas, voidaan muuttaa. Sitte tulee vaan käsittely maksu, n.50e. 5vuoden jälkeen ei maksa mitää.... No, toi 50e on kyl pikku summa......

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2006 klo 20:08 Katiaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2006 klo 19:58 rane kirjoitti:
Onko korkokatto vaan 10v?Entä sen jälkeen?

Meillä on 5v korkokatto. Sen jälkeen voimme jatkaa samalla korolla mikä nyt tai pienentää jos se sattuu pienempi oleen... Ja ennen 5ttä vuottaki jos korot humpsahtaa alas, voidaan muuttaa. Sitte tulee vaan käsittely maksu, n.50e. 5vuoden jälkeen ei maksa mitää.... No, toi 50e on kyl pikku summa......

Kuinka suuri teidän korko nyt sitten on, jos saa kysyä? :)

Mulla euribor 12 kk. Tällä hetkellä korko 2, 92. nousee varmasti huhtikuussa, kun on koron tarkistus.
On ainakin tähän mennessä ollut edullisin vaihtoehto.
Marginaali mulla 0, 65 pitäis varmaan mennä vinkumaan sitä pienemmäksi.

siis epäilen korkotason jatkuvaa näin matalalla tasolla olemista.... joten meillä käytiin muuttamassa laina neljäksi vuodeksi kiinteälle korolle, eli se on nyt 4% seuraavat 4vuotta, voi olla että oli tyhmää...voihan korot pysyä matalinakin... mutta kun ne voi myös pompata ja RAJUSTIKIN...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2006 klo 21:01 epäilevä kirjoitti:
siis epäilen korkotason jatkuvaa näin matalalla tasolla olemista.... joten meillä käytiin muuttamassa laina neljäksi vuodeksi kiinteälle korolle, eli se on nyt 4% seuraavat 4vuotta, voi olla että oli tyhmää...voihan korot pysyä matalinakin... mutta kun ne voi myös pompata ja RAJUSTIKIN...

Tuskin kovin paljoa tulee takkiin tosta diilistä. 12kk:n euribor alkaa olemaan 3%:n luokkaa ja siihen marginaali päälle. Mutta turhaa paniikin lietsontaa on puhua korkojen mahdollisesta RAJUSTA noususta! EKP pitää siitä huolen... ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.02.2006 klo 12:07 Pupu Tupuna kirjoitti:
ollaan hiukan mietitty kiinteää korkoa, mutta saa nähdä nyt. lainanotto on kai edessä toukokuussa, kun perustukset tehdään :/

Eli ilmeisesti aika "tyhjältä pöydältä" lähdette rakentamaan? No, se ei pelaa kuka pelkää... :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2006 klo 20:57 Katti kirjoitti:
Viiden vuoden kiinteä korko. Kannattaa ottaa joko kiinteä korko tai korkokatto.

Millä perusteella sanot, että tuo kannattaa? Ei ne korot mihinkään >15% taas pompsahda...:) Kaikki riippuu siitä, millaisen tarjouksen saa. Toisaalta, ihmisen turvallisuudentunteella on rahastettu jo vuosikaudet, niin pankit kuin vakuutusyhtiötkin. Itsekin kyllä olen tuohon rahastukseen osallistunut maksajana.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2006 klo 13:06 teekoo kirjoitti:
\

Millä perusteella sanot, että tuo kannattaa? Ei ne korot mihinkään >15% taas pompsahda...:) Kaikki riippuu siitä, millaisen tarjouksen saa. Toisaalta, ihmisen turvallisuudentunteella on rahastettu jo vuosikaudet, niin pankit kuin vakuutusyhtiötkin. Itsekin kyllä olen tuohon rahastukseen osallistunut maksajana.

Sillä perusteella, että jos haluaa varmistaa taustansa. Kilpailutettiin viime kesänä laina ja kannatti, vuositasolla säästöä tuli yli 1500 euroa. Siitä korko on nyt jo noussut lähes prosentin, joten siinä sulle perustelua. Jos olis 12 kk euribor, niin mun logiikalla me maksettais yli 3000 euroa vuodessa enemmän, kuin aiemmin, kun otetaan toi kesän tinkiminenkin lukuun.
Ei tarvi pompata mitään viittä tai kymmentä prosenttia lainan korko, yhdellä prosentilla jo tuollainen vaikutus 100 000 lainaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2006 klo 14:00 Katti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2006 klo 13:06 teekoo kirjoitti:
\

Sillä perusteella, että jos haluaa varmistaa taustansa. Kilpailutettiin viime kesänä laina ja kannatti, vuositasolla säästöä tuli yli 1500 euroa. Siitä korko on nyt jo noussut lähes prosentin, joten siinä sulle perustelua. Jos olis 12 kk euribor, niin mun logiikalla me maksettais yli 3000 euroa vuodessa enemmän, kuin aiemmin, kun otetaan toi kesän tinkiminenkin lukuun.
Ei tarvi pompata mitään viittä tai kymmentä prosenttia lainan korko, yhdellä prosentilla jo tuollainen vaikutus 100 000 lainaan.

Paljonko teillä sitten oli marginaali aikaisemmin? Saitte kiinteän koron, mikä on yhtä suuri kuin 12kk Euribor+marginaali? No sellaisen kannattaa kyllä ottaa, jos joku pankki sellaisen myöntää! Eikä kannata aikailla, RATA on meinaan aika nopeasti tuollaisen pankin kimpussa... :) Joku taisi jossain mainita, että oli saanut lainan kiinteällä 4% korolla. Sellaisen voisi ottaa, mutta 5% korko alkaa olemaan mulla aika maksimi tässä vaiheessa, koska silloin Euriborin pitäisi olla yli 1,5% eiliseen tasoon verrattuna.

Pikaisesti laskeskelin POPin lainalaskuria hyväksi käyttäen, että jos lainan suuruus on 100k?, korko 3,27%, maksuaika 15v 2kk ja kuukausittainen hoitoerä 700?, niin yhteensä joutuu maksamaan korkoja 26847,25? eli keskimäärin noin 1770? vuodessa. Jotta saataisiin 3000 euron vuotuinen säästö, pitää korkokulut olla vuodessa noin 4770?. Jotta korkokulut yhtä pitkällä maksuajalla ja yhtä suurella lainamäärällä nousisi noin paljon, pitää korkoprosentin olla melkein 8%...

Jokaisen pitää ja kannattaa miettiä itse, mikä on järkevin omalla kohdallaan. Yleistä neuvoa on mahdoton antaa! Ja kuten jo aikaisemmin sanoin, turvallisuuden tunteella on rahastettu aina. :)

Uusimmat

Yhteistyössä