Meillä on kolme lasta, ja mulle hankittiin auto kolmannen synnyttyä, kun kolmea ei enää liikutellut niin vaan vaunuilla ja rattailla, koska kaikki olivat pieniä. Olin aina ajanut käsivaihteista, mutta kun kyselin, moni äiti suositteli automaattivaihteisen hankkimista, se on helppo ajaa lastenkin hälinöidessä, eikä sen kanssa tarvitse pähkätä kytkimen ja vaihteiden käyttöä tai lähtemistä esim liikennevaloista, koska automaattia ei onnistu vahingossa sammuttamaan. Neuvot kuulostivat niin hyviltä, että hankittiin mulle automaattivaihteinen. On kyllä ollut kätevä, ei tosiaan tarvitse missään tilanteessa pähkätä kytkimen ja vaihteiden käyttöä, ja sammumaan sitä ei tosiaan saa esim. liikennevaloista lähtiessä. Ei suuren suuri auto, mutta sisältä sillä tavalla tilava ja korkea, että kun olen laittanut lapsia takapenkille turvakaukaloon ja turvaistuimeen, ei minun ole tarvinnut kumarrella tai vääntyä hankalaan asentoon. Eli automaattivaihteisesta plus lapsista mulla on siis hyvä kokemus ja voin suositella!