minkälaisella ikäerolla lapset...

höpönassu-79
Meillä on 4.tyttöä. ekan ja tokan ikäero 1v4kk ja tokan ja kolmannen 1v9kk ja kolmannen ja neljännen ikäero 3v. Hankalin ikäero on kolmannen ja neljännen kohdalla..Kun on 3-vuotias uhmaikäinen ja vauva...
 
Tansku-75
Mun vanhimmilla lapsilla on ikäeroa 11kk. Mun kroppa kesti kaksi peräkkäistä raskautta ihmeen hyvin (en ole mitenkään liikunnallinen tai hyväkuntoinen ihminen..). Olin silloin tosin alle 20-vuotias joten silläkin saattaa olla vaikutusta. Palauduin molemmista synnytyksistä todella hyvin. Vauva-aika oli kahden pienen kanssa tietenkin aika rankkaa mutta kummasti sitä vaan jaksoi. Mustasukkaisuutta ei ollut ollenkaan ja pojilla on aina ollut toisistaan hyvää leikkiseuraa -ja tappeluseuraa myös ;) Pojat ovat nyt jo 11- ja 12-vuotiaat ja hengissä ollaan edelleen =)

Kolmas lapseni täyttää lokakuun lopulla vuoden ja hänestä tulee isosisko loppuvuonna. Ikäeroa heille tulee siis n. 1v 2kk. Täytyy myöntää että hieman pelottaa kuinka jaksan kahden pienen kanssa näin vanhana mutta enköhän selviä siitä toisenkin kerran :heart:

Näin meillä :)
Tansku, muksut & vaavi rv 26+4
 
annemaaria
Meidän pojille ikäeroa tuli 4,5v. Väliin mahtui keskenmeno ja useita useita pettymyksiä.. Mutta oikein hyvä näin! Reipas isoveli hoitaa pikkuveljeä apuna ja jonkinlaiset leikitkin jo sujuvat kun "vauva" jo 1v4kk.
 
SAVONLINNA
Tuomas ja Aapoikäeroa n. 1,6v, Aapo ja Venla 3,2. Nyt tulevan vauvan ja Venlan ikäeroksi tulee 4,5v.

Olen itse sitä mieltä että pari-kolme vuotta on hyvä ikäero. Saa ensin tutustua rauhassa vauvaan ja mahdolliset sisarrukset osaavat jo asiota, siis ettei ole kahta vuvaa talossa.
Tuon tulevan kuopuksen ja vanhimman ikäeroksi tulee melkein 9v ja se tuntuu aika isolta näin etukäteen. Nyt kun vauva sai alkunsa, niin ei sitä oltu suunniteltu, mutta en halua olla esteenä kun luoja suo vielä vauvankin tähän taloon.
 
tiiuskainen
Ekalla ja tokalla 2,5v
Toisella ja kolmannella 1v9kk
Kolmannella ja neljännellä tulee olemaan 1v5kk

Vanhin tyttö on nyt siis 5½v ja toiseksi vanhin 3v ja ikäeroa on se 2,5 vuotta niin se tuntuu iiiihaaaaan liian isolta, koska leikit ei mene yhtään yksiin vaan aina tulee tappelu KAIKESTA. Toisen ja kolmannen ikäero tuntuu huomattavasti paremmalta ja he leikkivätkin enemmän keskenään, siis 3v tyttö ja 1v4kk poika. Saa nähdä nyt sitten kunhan tämä neljäs noin kuukauden päästä syntyy ja ikäeroa tulee se 1v5kk että miten aikanaan sitten heillä sujuu, uskoisin että hyvin.
 
typykät
Tyttöjen ikäero 1,5 vuotta. Toinen raskaus kävi kyllä voimille ja nivelet rutskas niinkun joku muukin jo kirjoitti, mutta yksilöllistähän se. Eka oli rankkaa kun oli kaksi "vauvaa"nyt kun esikoinen ei ole enää roikkumassa äidin lahkeessa niin sitäkin enemmän pahan teossa. Mutta hyvä tästä vielä tulee:)
 

Yhteistyössä