Minkälainen toimenpide ulosteensiirto on? missä niitä tehdään? jne.. kertokaa kaikkea mitä tiedätte

  • Viestiketjun aloittaja Kysymys
  • Ensimmäinen viesti
Kuvitteletko
tosiaan että saat täältä vastauksia? Jos se on itsellesi ajankohtainen niin keskustelepa hoitavan lääkärin kanssa.. ei sitä joka toiselle tehdä niinkuin tunnut kuvittelevan..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
näkee että kolmella viimeksi vastanneella on ollu turhan helppo elämä.
Eli jos ei ole paskaa siirretty, niin elämä on ollut turhan helppo?

No, toivottavasti sinä et kohtaa niitä asioita mitä minä olen käsitellyt elämässäni.
 
Kysymys
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jospa kukaan ei tosiaan osaa vastata. Itse valmistun sairaanhoitajaksi keväällä, enkä tätä iltaa aikaisemmin koskaan ollut kuullut mistään ulosteensiirroista.
Luulis hoitoalan ihmisten tietävän, ainaki jo valmistuneitten.
 
sh itsekin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jospa kukaan ei tosiaan osaa vastata. Itse valmistun sairaanhoitajaksi keväällä, enkä tätä iltaa aikaisemmin koskaan ollut kuullut mistään ulosteensiirroista.
en minäkään mutta googletin juuri ja siinä toisen ihmisen ulostetta siirretään omaan suoleen.

siinä ideana että "hyvät" bakteerit muuttavat sairaaseen suoleen.

näin saadaan vatsavaivat kuriin.

jos toimii, niin tuo monelle ISOn helpotuksen elämään.

ehkäpä jopa avanne-potilaat vähenee??

kukapa haluaisi avanteen =/

tässä ketjussa vaan liian "tervettä" porukkaa. eivät ymmärrä että vaiva voi rajoittaa jokapäiväistä elämää. -ikuinen mahatauti
 
Kysymys
Alkuperäinen kirjoittaja sh itsekin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jospa kukaan ei tosiaan osaa vastata. Itse valmistun sairaanhoitajaksi keväällä, enkä tätä iltaa aikaisemmin koskaan ollut kuullut mistään ulosteensiirroista.
en minäkään mutta googletin juuri ja siinä toisen ihmisen ulostetta siirretään omaan suoleen.

siinä ideana että "hyvät" bakteerit muuttavat sairaaseen suoleen.

näin saadaan vatsavaivat kuriin.

jos toimii, niin tuo monelle ISOn helpotuksen elämään.

ehkäpä jopa avanne-potilaat vähenee??

kukapa haluaisi avanteen =/

tässä ketjussa vaan liian "tervettä" porukkaa. eivät ymmärrä että vaiva voi rajoittaa jokapäiväistä elämää. -ikuinen mahatauti
Kiitos :) kyse on yli puoli vuotta jatkuneesta ab-ripulista (ei mulla).
 
Tuossa Akuutin sivuillahan oli ihan hyvä tietopaketti. Taitaa olla vielä aika harvinaista, joten ei ihme, ettei tietoa vielä ole.

"- Käytännössä se on täällä Helsingissä tehty paksusuolen tähystyksen kautta. On tehty normaali paksusuolen tähystys, ja sitä ennen suoli on tyhjennetty. On katsottu paksusuoli, että löytyykö jotain muuta altistavaa syytä jatkuvalle ripulille. Tässä tähystyksen yhteydessä ulostesekoitus on sitten ruiskutettu paksusuolen alkuosaan.
SUOMESSA HYVIÄ TULOKSIA

Ulosteensiirto tervehdyttää suoliston bakteerikannan normaaliksi. Esimerkiksi Norjassa on olemassa ulostepankki, josta talletuksia jaetaan tarvittaessa. Meillä Suomessa siirtoja on tehty vähän ja siirrettävä uloste on otettu lähiomaisilta. Helsingissä tulokset ovat olleet lupaavia."
 

Yhteistyössä