Minkälainen olisi hyvä tyyny jos nukkuu vatsallaan/kyljellään?

Minusta paras nukkuma-asento on sellainen vatsallaan ja toinen jalka koukussa -tyyli.
En tykkää kovin matalasta tyynystä, mutta olen kokeillut korkeatakin eikä sekään ole hyvä. Aamulla on aina niskat jumissa ja pää kipeänä. Selällään en osaa nukkua.
Olen nuo markettien tyynyt kokeillut jo monet. Olisiko jollain suositella hyvää tyynyä?
 
No mahal nukkujalle yleensä se matala on paras ja kyljellään nukkuja tartteis korkean...
Mulla itellä on sellanen Tempurin muotoiltu tyyny, joka erityisesti kyljellään nukkujille, mut hyvin mä oon sen kans nukkunu mahalteenkin. Se kun antaa lämmön ja painon vaikutuksesta sen verran periks.
 
vieras
Vatsallaan nukkuessa ei tyynyä ollenkaan tai mahdollisimman litteä. Kyljellään sellainen joka tukee niskaa, mutta ei liian korkea. Kannattaa kokeilla sellaista terveystyynyä, vähän samannäköstä kun se tv-shopissa.

Itselläni on ihan tavallinen 5?:n tyyny, joka ei ole liian korkea eikä liian litteä. Ja niskat ja hartiat on hyvässä kunnossa. Ennen ei ollut, mutta ostin vaan uudet tyynyt ja heti auttoi. Ostin kahdenlaiset, toiset oli huonot ja ne meni nyt vierastyynyiksi.
 
En tuohon tyynyasiaan osaa sanoa,mutta minusta on kanssa ihana tuo vatsallaan toinen jalka koukussa.
Nyt lääkärini sanoi jokin aika sitten,että ei tuon ikäiset ihmiset saa enää nukkua vatsallaan : ) (42v.)
Selkäranka tosiaan menee kierolleen tuossa asennossa.Voi kökkö!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kehnis:
En tuohon tyynyasiaan osaa sanoa,mutta minusta on kanssa ihana tuo vatsallaan toinen jalka koukussa.
Nyt lääkärini sanoi jokin aika sitten,että ei tuon ikäiset ihmiset saa enää nukkua vatsallaan : ) (42v.)
Selkäranka tosiaan menee kierolleen tuossa asennossa.Voi kökkö!
??? Kaikkee sitä kuulee. Mulla on niskatyyny ja voin sanoa, ettei se ainakaan tee hyvää vatsallaan nukkuessa ;)
 
fysioterpalla käynyt
Vatsallaan ei ole hyvä nukkua, jos on yliliikkuva niska (eli jos niska ei siedä sitä). Itselläni meni kuukausia opetellessa muihin asentoihin. Nyt nukun selallään ja kyljellään Tempurin tyynyllä eikä enää särkyjä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja fysioterpalla käynyt:
Vatsallaan ei ole hyvä nukkua, jos on yliliikkuva niska (eli jos niska ei siedä sitä). Itselläni meni kuukausia opetellessa muihin asentoihin. Nyt nukun selallään ja kyljellään Tempurin tyynyllä eikä enää särkyjä.
Mistä tietää, että on yliliikkuva niska? Itsellä nivelet yliliikkuvat eli voisihan varmaan olla niskakin.
Aamuisin ei ole koskaan levännyt olo vaan pää on paksu ja raskas ja usein särkee tai ainakin on sellainen jännitys päällä.
Kaipa se olisi vaan opeteltava uusi nukkuma-asento...

 

Yhteistyössä