Minkälainen nainen ei halua lapsia?

  • Viestiketjun aloittaja mä mietin
  • Ensimmäinen viesti
vela
Alkuperäinen kirjoittaja läimäyttäjä;25613741:
Se ketä lapsia ei halua ja yksin kiikustuolissa vanhana valittaa niin luulla pitäis jokaisen valituksen jälkeen päähän lyödä. Paskat ihmisethän on sellasia: ei lapsia, ei ymmärrystä lapsiperheille eikä muille yhteisönjäsenille (kerrostalon valittajat yleensä hyviä esimerkkejä) ja valitetaan, kun ei ole jouluna ketään luona ja säälistä joskus joku pyytää jouluksi. Luulla päähän sellaisia kirottuja!!
Kylläpä lapsia hankkineet ovat sitten lämpimiä ja hyväsydämisiä ihmisiä :) t. vela
 
"Huh huh"
Kertokaa mulle nyt hyvät ihmiset miksi ihminen on itsekäs jos ei halua lasta. Jos molemmat pariskunnan osapuolet on samaa mieltä niin keneltä se on pois?

Itse en halua lapsia, ainakaan vielä. Olen kyllä alle kolmenkymmenen, mutta nuorempana kuvittelin silti jo tähän ikään mennessä haluavani. Näin ei ole käynyt, en toki sano etteikö voisi vielä joskus mieleni muuttua. Vaikka pidän lapsista, en tunne vielä haluavani sitoa elämääni niin kiinni toiseen elämään, enkä koe rahatilanteemmekaan olevan vielä tarpeeksi tasainen, niin jotta voisimme edelleen lapsen lisäksi pitää huolta myös itsestämme. Haluamme matkustaa, ja haluamme tulla ja mennä niinkuin parhaaksi näemme ja kyllä lapsi rajoittaisi huomattavasti elämää, siinä ohella mitä antaisikin. En silti koe pakoilevani vastuuta, miksi ihmeessä vastuunottoa mitattaisiin vain sillä, onko lapsia vai ei. Naurettavaa. Itse teen juuri ne valinnat jotka minut saavat onnelliseksi. Jos se, että minä voin mennä ja tulla kuten haluan koska en ole hankkinut lapsia, saa jonkun kotiäidin puhumaan vastuunpakoilemisesta tai tyhjästä elämästä, on ongelmia enemmän sillä kotiäidillä kuin minulla.

Ikävää että jotkut ihmiset arvottavat lapsettomia jotenkin vähemmän arvoisiksi kuin niitä henkilöitä, keillä on lapsia. Minusta on aivan yhtä ihailtavaa se, että valitsee elämän ilman lapsia, jos esimerkiksi kokee ettei sovi vanhemmaksi, se jos mikä osoittaa suurta vastuuntuntoa. Silloin ei synny ainakaan yhtään lasta joka kärsisi huonoissa perheoloissa turhaan. Ja miten monet ihmiset hankkivat lapsia täysin vääristä syistä, luullaan lapsen pelastavan huono avioliitto, tai ajatellaan että nyt valtio maksaa vähän enemmän rahaa (kyllä, tätäkin tapahtuu) tai hankitaan lapsi juuri vaan siksi kun niin nyt vaan kuuluu tehdä. Miksei näitä ihmisiä sitten sanota vastuuttomiksi ja itsekkäiksi.

Miksi pitää aina arvostella muita heidän elämänvalintojensa tähden, ei voi vain keskittyä siihen omaan elämään. Mitä se sinulta henkilökohtaisesti on pois jos joku ei halua lapsia, miksi se sinua koskettaa?
 
onnellinen vela
[QUOTE="mä";25612350]mä ainakin voin sanoa olevani parempi ihminen tultuani äidiksi. loppui sekoilu baareissa, aloin hoitaa laskuni jne ajallaan kuntoon, opin ajattelemaan muitakin kuin omaa napaani, mielen vaihtelut ja turha itsekkyys väheni.

ja minusta lasta haluamaton nainen on jotenkin vinoutunut... kaikilla naisilla tulee joskus fiilis että haluaisi oman nyytin. biologia sen määrää.[/QUOTE]

Mä en ole koskaan tarvinnut lapsia aikuistumiseen. Baarit eivät ole enää 10 vuoteen juurikaan kiinnostaneet, laskut olen aina maksanut ajallaan, olen aina ajatellut muita enemmän kuin omaa napaani, mieleni vaihtelee joskus miten sattuu, mutta tietääkseni se ei ole kiinni lapsen hankinnasta tms. Ja itsekkyyttä pitää olla jonkin verran ihmisillä aina.

Hassua miten sinä olet sitten tarvinnut lapsen siihen, että osaat todellakin aikuistua. Toisilla se näyttäisi käyvän ihan hyvin ilmankin niitä.
 
asgadsgasdg
Ymmärrän, mutta olisiko sullakin tässä taustalla se, että et ole päässyt olemaan tarpeeksi lasten kanssa, eli tietämättömyys. Ja voihan sitä olla yhdessä vaikka kuinka kauan, mutta ehkä se on sitten sitoutusmikammoisuutta lapseen, se on kuitenkin eri asia. Ei haluta ottaa vastuuta.
hahahha, taas joku keittiöpsykologi väittämässä et ihmisessä on vikaa kun ei halua lapsia. ei vittu teiän kanssa....
 
en tajua
En ymmärrä miksi siinä pitäisi olla jotain niin ihmeellistä. Aika moni ei jossain vaiheessa elämäänsä halua lapsia (sillä hetkellä ainakaan) ja miten se nyt on niiin erikoista jos sitä tarvetta ei vain tule. Eikä varmaan monenkaan perheellisen elämä ole ollut mitenkään huonoa ja tyhjää ennen lapsia. Miksi pitäisi väkisin tehdä niitä jos ei vain kiinnosta tai miksi pitäisi yrittää haluta haluta?

Olen ollut tekemisissä lasten kanssa, hoitanut sisarusteni jälkikasvua, olen kummi ja niin edelleen, mutta kun ei vain ole sitä mielenkiintoa tehdä omia niin ei ole. Miehelläni sama asia. Ja erittäin hyvä ja onnellinen suhde meillä on, se oikea on siis löytynyt ja kaikki on hyvin. Lapsuudentraumoja yms. ei löydy ja olen ihan tavallinen eheä ihminen. Perintöni jätän vain sitten sisarusteni mukuloille ja oletan, että ne tulevat sitten vanhainkotiinkin katsomaan kun paljon ollaan tekemisissä. Mistään en koe jääväni paitsi ja elämä on hyvää.

Miksi tästä pitäisi olla jotenkin niin kamalasti yhtään mitään mieltä?
 
Onnellinen erakko
Tällainen nainen kuin minä ei halua lapsia. Olen silti hyvin onnellinen ja vapaaehtoisesti lapseton. Omistan myös ihanan miehen. En pidä lapsista, eläimistä enkä ihmisistä. Ne tekevät minut onnettomaksi. Ne eivät tuo minulle mitään iloja, vaan suruja. En tarvi lapsia, eläimiä enkä ihmisiä ympärilleni pyörimään ja pilaamaan elämääni. Rakastan rahaa, tavaraa ja mammonaa. Ne tekevät minut onnelliseksi. Ne tuovat minulle rauhaa, onnea, turvaa ja iloja. Ne ovat minun parhaimmat, tärkeimmät ja rakkaimmat ystäväni. Olen kaikkein onnellisimmillani omassa ihanassa ja kauniissa kodissani. Kauniiden ja ihanien huonekalujeni, tavaroideni, koriste-esineideni, vaatteideni, korujeni, laukkujeni ja kenkieni kanssa. Tai ihanin mieheni kanssa matkoilla. Olen epäsosiaalinen, materialistinen, mukavuudenhaluinen, narsistinen ja omissa oloisani viihtyvä ihminen. Odotan, että saan lottovoiton, että saan lopettaa työn teon kokonaan, ettei tarvitse enään olla ihmisten kanssa missään tekemisissä. Nyt teen vielä keikkatyötä, koska onneksi mieheni on niin varakas, että ei tarvitse tehdä täysinäistä työtä. Kun saisin lottovoiton, niin ostaisin luxuslukaalin jostakin korvesta ja nauttisin siellä täysin sydämin elämästäni erakkona. Se on suurin haaveeni. Olen onnellinen mieheni kanssa ja omissa oloissani, mutta onneton ihmisten kanssa.
 
minkälainen pitäisi olla?
Minä olen ihan tavallinen, vakaasti ja erittäin onnellisesti naimisissa elämäni rakkauden kanssa, mutta en vain ole kiinnostunut lapsista. Eläimiä on sitten senkin edestä meillä. Koen parisuhteen niin ihanaksi ja täydelliseksi asiaksi, että en halua tähän mitään kolmansia pyöriä häiritsemään elämää ja muutenkin haluan olla paljon rauhassa touhuta omiani silloin kun en ole miehen kanssa. Lisäksi seksielämän kuihtuminen lasten takia olisi aivan sietämättömän kamalaa kun on tottunut niin seksin- ja läheisyydentäyteiseen elämään. Koen raskauden todella vieraaksi asiaksi ja etenkin biologisten lasten hankkiminen on aivan ehdoton ei, se tuntuu liki ahdistavalta ja liian paljon elämää pilaavalta asialta. Raskautuessani teetin aivan samantein abortin, eikä se oikeastaan hetkauttanut ollenkaan, en kokenut minkäänlaista surua tai haikeutta, muuten kuin että oli suuri helpotus ja ilo kun homma oli ohi, siinä selvisi vain varmemmin se, että lapsi ei ole meitä varten ja sittemmin hankimme sterilisaation. En saisi siitä oikeastaan mitään hyvää, niin miksi pitäisi? Tuntuu muutenkin, että elämä menee liian nopeasti ohi ja millekään ei riitä tarpeeksi aikaa.

Lasten kanssa olen ollut niin sukulaisten kuin muutaman vuoden ajan työnkin kautta, että ei mitään vierasta elämää. Ei vain kiinnosta, vaikka mitään sen negatiivisempia fiboja ei tulekaan. Olen iloinen niiden puolesta joilla on ja ovat elämäänsä tyytyväisiä, meitä on erilaisia täällä ja mitäpä väliä sillä on kumman tien valitsee, kunhan on onnellinen.
 
hyhaho
Nainen joka ei halua lapsia ei osaa kantaa vastuuta?? :D :D :D

Ihan kuin lapsia olisi tässä maailmassa joku tietty määrä jossain odottamassa, ja vastuulliset hienot ihmiset jotka haluavat ne ottaa ovat uskollisia vastuunkantajia, ja muut huikentelijoita.

Vastuuta ei tarvitse kantaa/ottaa/vältellä asiasta, jota ei ole. Kuulostaa siltä, että osa tähänkin ketjuun vastanneista naisista on niin aivokuolleita, että hankkii lapsia koska "pitää". Jos pitää puhua muille ihmisille vastuunkannosta, niin tuntuu siltä, että ne omat lapset on alkanut kaduttaa ja on kateellinen niille, jotka uskaltavat tehdä toisin.

Ja joku joka oli hankkinut lapsia ja kokenut aikuistuvansa, ja siksi muidenkin pitäisi: newsflash, ihmisen kannattaisi ensisijaisesti kyllä aikuistua ensin, ja sitten lapset. Normaali ihminen ei tarvitse lasta aikuistuakseen.

Minusta lapset on ihan kivoja, ihania ja läheisimmät ihan sydäntäsärkevän rakastettavia. Olen tavallaan odottanut että joskus tulee tunne, että nytpä haluan lapsen. Ei ole koskaan tullut. Jos joku sanoisi että olen raskaana, se olisi minulle yhtä mieluinen uutinen kuin syöpä. Se voisi olla jopa hirveämpää, hyi helvetti.
 
hcvhbnkm
Minä en halua. Tai tällä hetkellä en halua, en tiedä tulevasta.

Olen jo monennen sukupolven mt-ongelmainen, alkoholisti (joskin raitis) ja kusipää, en halua siirtää näitä geenejä kenellekään.

En usko että lapsella olisi hyvä olla seurassani, ja hänellä olisi myös iso riski tulla "sukuunsa".
 
Lähipiirissä on nyt jo yli 50 vuotias lapseton nainen. On seurustellut monenkin miehen kanssa vuosikausia mutta ei halunnut sitoutua. Ei pidä lapsista ja on hyvin itsekäs ihminen että ehkä siksikään ei lapsia ole halunnut.
 
"viuh"
Aloin tässä pohtia, että miettiiköhän mun kaverit musta jotain, kun en ole lapsia saanut. Itse olen, ja kaveripiiri myös, +30. Monella lapsia, olen töissä päiväkodissa ja mielelläni puuhaan kavereiden lasten kanssa. Siltikään en vaan itselleni lasta halua.. Joskus oli vauvakumettakin, mutta luomukeinoin ei meille lasta varmaankaan tulisi. Enkä nykyään haluakaan.
 
Toimivat vehkeet
Kykene saamaan lapsia ei halua lapsia ei siksi ettei haluaisi vaan siksi kun ei kykene samaan.Miksi nämä naiset selittävät etteivät halua lapsia vaikka totuus on se etteivät he KYKENE saamaan lapsia.

Mikä totuudessa pelottaa?
 
stupid
Totuudessa ei pelota mikään sillä totuus on aina totuus se ei pala tulessakaan :)

3 lasta synnyttäneenä olen erittäin ylpeä lapsistani ja lapset minusta se riittää meille.
Joillakin se alapään käyttäminen näköjään vie kyvyn käyttää yläpäätään. Vai eikö tätä kykyä ole kenties koskaan ollutkaan? Tiesitkö, tyhmien ei pitäisi hillittömästi lisääntyä, koksa se ei tee hyvää ihmilajille pidemmän päälle. :(

Sääli sinänsä, että kaikki ajattelemaan kykenevät eivät sitten puolestaan myöskään lisäänny, mikä aiheuttaa sen, että ihmiskunnan tyhmyys lisääntyy.

---

Oikeasti en ole ollenkaan näin ilkeä, mutta suututtaa tällaiset yksisilmäiset "minun tapani toimia on ainoa oikea" -tyypit. :(
 
Toimivat vehkeet
Joillakin se alapään käyttäminen näköjään vie kyvyn käyttää yläpäätään. Vai eikö tätä kykyä ole kenties koskaan ollutkaan? Tiesitkö, tyhmien ei pitäisi hillittömästi lisääntyä, koksa se ei tee hyvää ihmilajille pidemmän päälle. :(

Sääli sinänsä, että kaikki ajattelemaan kykenevät eivät sitten puolestaan myöskään lisäänny, mikä aiheuttaa sen, että ihmiskunnan tyhmyys lisääntyy.

---

Oikeasti en ole ollenkaan näin ilkeä, mutta suututtaa tällaiset yksisilmäiset "minun tapani toimia on ainoa oikea" -tyypit. :(
Luehan siis oikeasti kirjoittamani viestit ja mikä sanoma on siinä se ei välttämättä ole lapsettomuudessa tai lapsien saamisessa.
 
stupid
Luehan siis oikeasti kirjoittamani viestit ja mikä sanoma on siinä se ei välttämättä ole lapsettomuudessa tai lapsien saamisessa.
Tämä ketju on 13 sivua pitkä. Oen lukenut vain tämän viimeisen sivun, jolla on kaksi sinun kirjoittamaasi viestiä. Näiden kahden perusteella tein tulkintani, joka ei muuttunut, vaikka luin ne kaksi viestiä uudelleen. Tyhmä ja yksisilmäinen olet.
 

Yhteistyössä