Minkäkokoisia kinkkuja hankitte?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
ölkj
2 x 6 kg:n kinkut ostettiin. Syöjiä 6 aikuista + 1 lapsi kaikkina joulunpyhinä. Kinkun määrä riippuu myös siitä, kuinka paljon muuta tarjottavaa on. Meillä on lisäksi paljon kaloja, lihapullia, paistikastiketta, savustettua kalkkunaa yms. ja laatikoita tietty :)
 
3kg kinkku ostettiin, ja ukko saa töistä (tai no, kaupasta saa ite hakea) vielä jonku kinkun mutta sen kokoa en tiedä, kai siinä on valinnanvaraa. Varmaan max 6kg otetaan... Niin ja 2 syöjää vain.
 
"timi"
[QUOTE="vieras";22695449]7 kg/ 13 syöjää aattona , muina pyhinä 7[/QUOTE]

Liian pieni. Nuorena söimme vaimon kanssa kahdestaan 16 kilon kinkun viidessä päivässä. Tosin tarvitsimme silloin paljon energiaa erääseen hommaan.
 
"vieras"
3,5kilon kotimainen kinkku, riittää meille :) aattona syödään muualla, oma paistetaan vasta joulupäiväyönä ja ei haluta syödä sitä päivätolkulla, pari-kolme päivää kun piisaa, niin hyvä :)
 
"gen"
Mä ostin ittelleni 5 kg kinkun (kyllä ittelleni). Se kesti 4 päivää!!!!! o_O mut nyt oli juu ja fläski päällä, aikasempina vuosina oon ostanu pari kiloo isomman ja ilman luuta... No... Nyt viime yönä on sit paistettu toinen kinkku, 7 kiloone... :D PS: Mä en liho koskaan jouluna, vedän vaan koko aika kinkkuu (tietty vähän muutaki), vähän niinku vhh
 
"gen"
[QUOTE="gen";22705586]Mä ostin ittelleni 5 kg kinkun (kyllä ittelleni). Se kesti 4 päivää!!!!! o_O mut nyt oli juu ja fläski päällä, aikasempina vuosina oon ostanu pari kiloo isomman ja ilman luuta... No... Nyt viime yönä on sit paistettu toinen kinkku, 7 kiloone... :D PS: Mä en liho koskaan jouluna, vedän vaan koko aika kinkkuu (tietty vähän muutaki), vähän niinku vhh[/QUOTE]

juu=LUU
 

Yhteistyössä