Minkäkokoinen TALVITAKKI?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Ulla

Vieras
Hei! Nyt on mittarissa pian rv 20 ja talvitakki ei mene enää kiinni. Normaalisti käytän kokoa 42 talvitakeissa.. Nyt mietin että kuinkahan suuri kannattaisi ostaa, ettei jää kesken talven pieneksi tuo takki? Vai kannattaako ostaa vaan pikkasen reilun kokonen..

No siis, mitä olette itse tehneet?

Kannattaa varmaan ostaa sellainen A-linjainen.Itselläni yks vanha 40-50l.takki,jossa ylhäällä vaan yksi iso nappi ja muuten levenee alas.On kuitenkin lämmin kun on villakangasta.Jos ei haittaa, ett takki on käytetty niin miksi ei hyödyntää esim Uff:ia.Luultavaa kuitenkin ett takki jää vaan tän talven käyttöön, niin ei tuu niin kalliiks.Itse oon tuota A-linjaista käyttänyt tuota omaani kyllä muutenkin kun on niin nätti ;)

mä ostin perustoppiksen, eli suora ja väljä. ei mikään teinimalli. siihen jäi jopa tilaa lopussakin. olen norm. kans 42 ja takki oli xl, norm oisin ottanut L:n. aattelin et menee sitten muksun kanssa ulkoillessa seuraavanakin talvena. ja nyt sillä on taas käyttöö, kun odotan taas.
kokeile paljon antaa myöden vyötärön kohdalta. semmonen 15-20cm eteenpäin pitäis riittää.

Esikoinen syntyi aikanaan maaliskuussa. Pärjäsin talven ihan omankokoisella, eli 38 koon suoranmallisella, puolireiteen yltävällä toppatakilla. Ostaessa sitä mittailin, että vatsan kohdalla oli sopivasti löysää. Pidin takkia vielä seuraavatkin talvet. Eli ei kannata välttämättä ostaa "kertakäyttöistä". Ja mulla oli kyllä aika iso maha, sf-mitta huiteli loppuaikoina ihan yläkäyrien yläpuolella ja jouduin jopa synnytystapa-arvioon sen vuoksi.

Saattaa mahan malli vielä muuttua, älä hätiköi jos ei ole tilanne ihan akuutti. Minulla mahtui loppujen lopuksi vanha takki koko talven. Synnytin loppukeväästä.

Osta väljänmallinen takki, älä osta sellaista niukkalinjaista, mitä kaupat ovat kyllä pullollaan. Itse ostin Joutsenen untuvatakin yhtä kokoa isomman, eikä näyttänyt pahalta raskauden jälkeenkään päällä. Nyt uudelleen raskaana ja synnytän tammikuun lopulla eli lämmintä takkia tarvitaan suojaamaan iso maha!

Yhteistyössä