minkäikäsenä vauvanne on itte oppinu juomaan tuttipullosta?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja itku:
Alkuperäinen kirjoittaja piita-75:
:'(

surullista luettavaa...
no mikä? :eek:
että 4-kuisen pienen vauvan täytyy itse oppia juomaan tuttipullosta ravintonsa. :( aika kylmää ja kovaa. imetetyillä vauvoilla ei ole onneksi tuotakaan ongelmaa.
Pidätkö sä tissistäsi kiinni, kun imetät?

Kyllä meillä on muksut saaneet pullosta itse pitää kiinni heti kun ovat tuntuneet asiasta kiinnostuneen ja siihen kyenneet, silti vaikka olisi sylissäkin syötetty...

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Ei koskaan. Nokkamukista oppi yllättävän nopeasti itse juomaan 7-8kk.

Mutta miksi 4kk ikäinen ei sais juoda tuttipullosta itse, jos pullo pysyy nyppysissä ja homma mukulaa kiinnostaa. Kyllä se äidinrakkaus tulee ihan muustakin...

Miksi 1v:tä pitäisi juottaa?
Yleensä kun täälläkin palstalla kiistellään imetys vs. pulloruoka niin sanotaan että ihan samalla tavalla lapsi saa läheisyyttä pullosta syödessä, mutta jos vauva syö itse niin?
No oma mukula alkoi syödä kiinteitä kyllä sitterissä 4kk alkaen. Ilmeisesti siinä meni kaikki pieleen. Lisäksi meidän tissisyöntisessiot ovat olleet maksimissaan 15minuuttia kerrallan vastasyntyneestä alkaen, joten kyllä se rakkaus ja läheisyys on tullut suuremmaksi osaksi jostain ihan muualta. Mutta minä olenkin minä.

Alkuperäinen kirjoittaja piita-75:
:'(

surullista luettavaa...
no mikä? :eek:
että 4-kuisen pienen vauvan täytyy itse oppia juomaan tuttipullosta ravintonsa. :( aika kylmää ja kovaa. imetetyillä vauvoilla ei ole onneksi tuotakaan ongelmaa.
kysehän oli siitä että milloin se pikkuinen haluaa itse alkaa pitämään pullosta kiinni syödessään, ei siitä onko se pikkuinen sylissä jne niinkuin aina sen syömisen aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
surullista minustakin...:(kun ei se se maidonsaanti todellakaan ole vauvalle pelkkää ravinnontarpeen tyydytystä...tätä minusta pitäisi todella muistaa painottaa, että vauva joka saa ravintonsa pullosta, saa kuitenkin siihen ravinnonsaantiin liittyvän hellyyspuolen äidin/isän turvallisesta sylistä ja syöttämisestä...
Vaikka meillä juo itse nokkamukista niin silti aina välillä häntä juotan, ei nuo asiat sulje toisiaan pois.

Yhteistyössä