minkäikäiset lapset sinusta voi jättääkotiin, jos esim molemmat vanhemmat lähtee lenkille illalla? Siis vain nukkumaan?

"vieras"
Teini-ikäiset. Minä en jättäisi tuota nuorempia lapsia keskenään nukkumaan, koska aiheuttaa takuulla paniikin, jos heräävät ja huomaavat, että äiti ja isä ovat poissa. Miksi ihmeessä teidän täytyy yhdessä mennä niin myöhään lenkille?
 
mielipidettä
No riippuu pitkälti lapsista... Ite oon nyt ruvennut harkitsemaan, kun esikoinen on 10v, kuopus 3,5-vuotias. Lisäksi vielä varmistaisin, että naapuri on kotona... Mun yksi tuttu jättää 7-vuotiaan ja 3-vuotiaan ja mun mielestä se ei ole ok... Etenkin kun tää 7-vuotias ei ole mikään kiltein tapaus...
 
mielipidettä
Alkuperäinen kirjoittaja mielipidettä;23952373:
No riippuu pitkälti lapsista... Ite oon nyt ruvennut harkitsemaan, kun esikoinen on 10v, kuopus 3,5-vuotias. Lisäksi vielä varmistaisin, että naapuri on kotona... Mun yksi tuttu jättää 7-vuotiaan ja 3-vuotiaan ja mun mielestä se ei ole ok... Etenkin kun tää 7-vuotias ei ole mikään kiltein tapaus...
Ai juu ja lisäys vielä, että aikomus oli mennä silleen, että esikoinen on vielä hereillä. Siten en uskaltaisi, että molemmat nukkuvat.
 
"vieras"
Riippuu lasten ikäeroista ja lasten luonteesta. Jos kaikki alakouluikäisiä, uskaltaisin ehkä jättää, jos lapsille kerrottasiin etukäteen että vanhemmat käy lenkillä, etteivät hätäänny, jos heräävät ilman vanhempia. Yläkoululaisen voinee jättää valvomaan pienempiäkin lapsia.
 
"hih"
Mä jätän lenkin ajaksi hereille 7- ja 5 -vuotiaan, 3-vuotiasta en heille tohdi jättää. Mulla on kännykkä mukana, että voivat soittaa jos jotain tulee ja lenkki kestään 45 -60 min. Jos nukkuisivat jo, en tohtisi lähteä mihinkään, sillä jos joku heistä heräisi poissaollessani ja säikähtäisi voisi pian olla 3 lasta hukassa tms. Luulisin, että 4-5 -vuotiaana voin jättää kuopuksen vanhempien lasten seuraan.
 
Minua hirvittää jättää nukkumaan. Entä jos talo syttyy tuleen sillä aikaa? Tai tapahtuu jotain muuta ikävää.
joo joo, hoh hoh, miksi piti hankkia lapsia, kun olen näin hysteerinen... :D
 
"vieras"
Riippuu ajasta. Jätin tänään kahdelle 11 vuotiaalle kaksi päiväuniaan nukkuvaa lasta 1v ja 2,5v. Lisäksi oli hereillä oleva 5,5 vuotias. Kävin eläinlääkärissä, tavoitettavissa puhelimella. Reissu kesti tunnin.
 
"riiviöiden äiti"
No olen jättänyt koiran lenkityksen ajaksi 4, 8, 12, ja 14 v keskenään, vanhimmalle olen sanonut että lohduttaa sen aikaa kun olen poissa jos sattuu pienemmät heräämään.
Mutta jos olemme molemmat vanhemmat töissä yön niin pyydän jonkun nukkumaan meille yöksi koululaisten kanssa, keskenään en jättäisi vaikka ovat noinkin "isoja" (4v siis silloin tarhassa yötä)
 
niin, siis en ole itse jättänyt enkä kyllä meidän lapsia rohkenisi jättääkään, sen verran höperöitä olisivat kun heräisivät. Jäin vain miettimään kun tänään puistossa kaksi äitiä jutteli, ja molemmat käyvät miestensä kanssa lenkillä tällä tyylillä. Minusta heillä on siihen liian pienet lapset, mutten nyt ala tässä repostella tämän enempää.
 
"vieras"
No itse olen jättänyt 7 ja 8 vuotiaan keskenään kun olen koiran kanssa käynyt lenkillä. Sanoin kyllä et jos minua ja koiraa ei näy jos sattuvat heräämään niin olen silloin lenkillä käymässä.
Minusta ylivarovaista jos vaikka 9-vuotiasta ei voi jättää hetkeksikään yksin. Ois kiva tietää miten olette sitten järjestäneet koululaistenne hoidon te jotka ette jätä alle 10- vuotiasta ikinä yksin?
 
teinien äiti
[QUOTE="vieras";23952371]Teini-ikäiset. Minä en jättäisi tuota nuorempia lapsia keskenään nukkumaan, koska aiheuttaa takuulla paniikin, jos heräävät ja huomaavat, että äiti ja isä ovat poissa. Miksi ihmeessä teidän täytyy yhdessä mennä niin myöhään lenkille?[/QUOTE]

Tää oli varmaan vitsi?
 
"vieras"
Mä en kyllä illalla jättäisi alle 8v:tä. Ekaluokkalainen on jotenkin niin pieni vielä,tokaluokkalainen on jo ihan eri tavalla itsenäisempi. Mutta jos pienin on vaikkapa kolmen vanha,niin häntä en jättäisi kuin yläkouluikäisen kanssa itsekseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mielipidettä;23952373:
No riippuu pitkälti lapsista... Ite oon nyt ruvennut harkitsemaan, kun esikoinen on 10v, kuopus 3,5-vuotias. Lisäksi vielä varmistaisin, että naapuri on kotona... Mun yksi tuttu jättää 7-vuotiaan ja 3-vuotiaan ja mun mielestä se ei ole ok... Etenkin kun tää 7-vuotias ei ole mikään kiltein tapaus...
Oliskohan mieheni ex. Iät täsmäisivät.
Kysymykseen vastaisin, että n. 10-vuodesta ylöspäin ja silloinkin kertoisin, että saatan mennä lenkille kun nukut, että älä pelästy :)
 
En jättäisi nukkumaan, mutta jos lapset hereillä, niin esim. 8v ja 10v voivat hyvin pärjätä vanhempien lenkkeilyn ajan. Suurin riski on kamala tappelu, jos lapset ovat tapellakseen. Mut mä en jotenkin tykkäisi jättää melkein minkään ikäistä ilmoittamatta, että "hei me mennään lenkille ja tullaan klo xx". Jotenkin vaan kuuluu tapoihin.
 

Yhteistyössä