Minkäikäisenä teidän pienikokoiset lapset ovat huomanneet olevansa pieniä?

Meillä on nyt 4-vuotiaan kanssa tullut monena päivänä esille tämä sama juttu. Kun muut kaverit ovat reippaasti pidempiä, ja monet nuoremmatkin ovat isompia. Lapsi kyselee, että koska hänestä tulee myös yhtä iso kuin muista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
minkä kokoinen lapsi sinulla on?
Pituutta on nyt 91 senttiä. Eli osa 2-vuotiaistakin alkaa olla saman kokoisia, jotkut pidempiäkin. Paino on vähän alle keskiverron.

Muoks, nyt kun katsoin kortista, niin meillä esikoinen on ollut tän kokoinen hieman alle 2-vuotiaana.
 
meillä nyt 5v.98cm muistaakseni,että on kasvanu hirmusesti vuodessa.paino on ihan normaali pituuteen nähden,mutta onhan se ku kirppu raukka.niin ihanana.on aina ollut pieni.mä kans ollu pienenä hyvin hyvin pieni.
 
mun vanhin tyttö on 11v ja pituutta 133cm ja painoa rimaahipoen se 30kg eli on pieni kokoinen,,huomasi tämän vasta toisella luokalla kun kaverit olivat paljon pidempiä,,vuosi kesti tytön hyväksyä asia että on pikkuinen ja siro,nyt on todella ylpee koostaan,nauttii olla pikkuinen :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja siperia:
Alkuperäinen kirjoittaja poppis2003:
joo meillä tuli kans pojalle tossa 4.veenä kun huomasi erikoisesti tarhassa että samanikäset kaverit on paljon pitempiä.
Menikö se ihmettely ohi, tai jäikö siitä lapsella jotain harmistusta?
ei se meni ohi kun puhuttiin pojan kanssa siitä ja kannustettiin sanomalla että sä oot ihan yhtä iso poika kun muutki vaikka oot pikkasen lyhkäsempi,ja että kaikki ei oo saman kokosia ja että sie kasvat jne..sä tiiät.se meni sit ohi itestää.on vieläki muita pienempi mutta ei sillä oo siitä nyt ainkaa mitää ongelmaa ollu
 
Siinä vaiheessa, jossa ovat olleet sellaisessa lapsiryhmässä, jossa on pääosin heidän itsensä ikäisiä lapsia. Eli esikoisen ja keskimmäisen kohdalla se on tullut ajankohtaiseksi eskarissa.
Esikoiselle on aika kova paikka olla luokkansa lyhin, lyhempi kuin monet ekaluokkalaiset ja osa eskarilaisistakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huh:
Ei kai noin nuoret vielä voi huomata omaa pienuuttaan?! :eek:
Minä en näköjään tunne lapsia yhtään ja pidän 4-vuotiaita vielä ihan vauvoina tjt...
No kyllähän hänellä on silmät päässään, ja näkee että kaverit jotka on samanikäisiä, on kuitenkin aika reippaasti pidempiä :)
 

Yhteistyössä