minkä verran te liikutte viikossa, ja montako lepopäivää?

• Viestiketjun aloittaja "laihduttaja"
  • Ensimmäinen viesti
"laihduttaja"
itse olen laihduttanut raskauskiloja nyt tammikuun alusta lähtien, ja reilut 20kg on lähtenyt.

liikuntaa harrastan siten, että 5-6 kertaa viikossa uin 2km =1h ja 3-4 kertaa teen lihaskuntotreenin kotona. kuntopyörää poljen aamuisin 30min, paitsi lepopäivänä.

uskomatonta mutta totta, minun on kamalan vaikea pitää liikunnattomia päiviä. tänään on ollut sellainen, ja vaikeaa on ollut. syömistäkin on tehnyt enempi mieli.

onkohan se totta, että 1-2 totaalilepopäivää tarvitaan viikossa? miten te teette?

"Anne"
3x viikossa käyn kuntosalilla ja noin 1h40min menee kerralaan. Enempää ei oikein tunnu olevan aikaa ja tämän hetkinen saliohjelmakin on sellainen että sitä ei pidä mennä peräkkäisinä päivinä tekemäänkään, enkä ole oikein innostunut ryhmäjumpista.

"laihduttaja"
kolme kertaa viikossa circuit, kerran viikossa kahvakuula ja kiinteytys sekä functional raning eli 6 kertaa viikossa + päivittäiset kävelyt koiran kanssa
eli tällä logiikalla mäkin voisin polkea joka aamu sitä kuntopyörää, eikös? :)
kun mulla ei ole koiraa ja olen lasten kans kotona, voisinhan pyöräillä sinne töihinkin jos en olis hoitovapaalla :)

2x viikossa kuntosali, jossa pt vahtii tekemisiä. Jossa noin 1,5h.
Kävelyllä 2-3 x viikossa vähintää 60 min.
Uimassa pääsen liian harvoin käymään, mutta esim. tänään30 min vesijumppaa + 800 m uintia.

"vieras"
Itse laihdutan normaalipainon sisällä. (alkupaino oli himpun ylipainon puolella) vuoden alusta -4kg ja vyötäröltä -9cm. 5krt viikkoon urheilen. zumbaa, kahvakuulaa ja kävelyä. Kunhan lumet sulaa, jatkan juoksua 3-4krt viikkoon ja siihen lisäksi kävelyä ja lihaskuntoa yhteensä 5pv viikossa. Kyllä mie oon pakottanu itteni niihin lepopäiviin 2pv/vk ja oon huomannu että lepopäivän jälkeen luistaa treenitkinpaljon paremmin. :)

"vieras"
[QUOTE="vieras";28196936]Itse laihdutan normaalipainon sisällä. (alkupaino oli himpun ylipainon puolella) vuoden alusta -4kg ja vyötäröltä -9cm. 5krt viikkoon urheilen. zumbaa, kahvakuulaa ja kävelyä. Kunhan lumet sulaa, jatkan juoksua 3-4krt viikkoon ja siihen lisäksi kävelyä ja lihaskuntoa yhteensä 5pv viikossa. Kyllä mie oon pakottanu itteni niihin lepopäiviin 2pv/vk ja oon huomannu että lepopäivän jälkeen luistaa treenitkinpaljon paremmin. :)[/QUOTE]

siis ei lihaskuntoa 5pv viikossa, vaan yleensä urheilua. Kannattaa pitää ainakin se yksi lepopäivä ja sit toinen päivä noin, että poljet tyyliin vaan sen 30 min kuntopyörää kevyesti. :)

Käyn 2-3 kertaa viikossa salilla, pari kertaa viikossa poljen kuntopyörää plus pallojumppaa, erityisesti vatsoja. Jokapäivä käyn kävelylenkillä, joskus juoksen. Ihan joka viikko ei tuu piettyy lepopäiviä mutta hyvä sois yksi pitää viikossa.

"vieras"
käyn 3-4 kertaa viikossa treenaamassa, 1-2 kertaa viikossa hölkkäämässä salilla, viikonloppuisin lenkki (60min) ulkona ja päivittäin koirien ulkoilutus. yksi vapaa päivä per viikko.

Normia hyötyliikuntaa en laske treeniksi eli keskimäärin 3km päivässä kävelyä ja portaiden käyttämistä hissin sijaan.

Treenejä tulee 8-10 viikossa, lepopäiviä 1-2. Esim. tän illan treeni oli ensin tunnin spinning ja perään tunnin bodypump. Yritän treenata tasapuolisesti sekä aerobista että lihaskuntoa. Hyvä aerobinen treeni on 20min crosstraineria, kuntopyörää, soutua ja juoksumattoa kutakin, vaihto lennosta eli ei juoma-tai vessataukoja

Haim
2 lepopäivää -lepopäivät on oikeasti tärkeitä sekä kunnon että lihasten kehittymisen kannalta. Kevyen kävelylenkin/venyttelyä voi silloinkin tehdä mutta ei sykkeennostoa tai hikoilua. Muina päiviä ryhmäliikuntaa/rasvanpolttolenkkeilyä/salitreeniä 2 h päivässä. + hyötyliikunta.

mulla
Vuoden alusta -10kg. Kerran viikossa vesijumppaa, kerran kahvakuulaa ja 3-4kertaa viikossa sauvakävelyä 45min-1,5h kerrallaan. Ylipainoa paljon, lähtötaso kunnon suhteen ihan nolla. Siihen katsottuna tyytyväinen:)

Pari-kolme kertaa poledance (nyt on tauko kun olen raskaana), joka päivä yritän kävellä mahdollisemman paljon eli hyötyliikuntaa. Kotona teen sitten lihaskuntoa. Salille menisin, mutta nyt menee kaikki aika opiskeluun. Kesällä sitten taas pääsee puurtamaan :)

"vieras"
Kevyttä liikuntaa voi ihan hyvin harrastaa joka päivä, mutta ei mitään kunnon treenejä. Siinä voi olla vaarana jo ylikunto. Kyllä se lepopäivä on paras terveydelle.

Yhteistyössä