Minkä pituisia päiviä teillä lapsilla hoidossa?

  • Viestiketjun aloittaja kyselyä taas
  • Ensimmäinen viesti
kyselyä taas
Meillä menee ryhmäperhepäivähoitoon joka siis tarkoitettu lapsille joiden vanhemmilla vaihtelevat työajat.Katsoin että päivät vaihtelee niin että menee 7.30-9.30 välillä ja haetaan pois 16.00-20.30 välillä,ja hoitoajat 9-12 tuntia.Hirvittäähän tuo mutta yh:na ei juuri ole vaihtoehtoa.Hoitopaikassa yks hoitaja lohdutteli että eräskin lapsi tulee hoitoon aamulla 5.15 ja illalla haetaan 20.30 ja oli sellainenkin perhe jossa vanhemmat vetää joitain leirejä ja lapset 5 päivääkin yötäpäivää hoidossa ja hyvin pärjäävät.
 
Meillä lapset menee hoitoon 7.45 ja haetaan klo 15-16.30 riippuen siitä millaiset koulupäivät on meillä vanhemmilla. Yleensä jompikumpi pääsee aikaisemmin ja hakee lapset, mutta joskus molemmilla koulua klo 16 saakka niin menee sitten puoli viiteen tuo haku.
 
Meillä poika on vuorohoidossa ja on periaatteessa 2-4pvää/vkossa hoidossa joko klo 6.30-15.10 tai klo 11-18. Joskus poika pitää viedä viitenäkin päivänä hoitoon, mutta seuraavalla viikolla ei sitten olekaan ainakaan tuota kahta päivää enempää hoitovuoroja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kirvash:
11kk vanha on n. 8 h päivässä, joka arkipäivä, niinkuin ne noin yleensä taitaa olla.
minä en olisi henk.koht. noin pientä vielä hoitoon vienyt mutta eipä ole mun ongelma.

minä olen tehnyt lyhennettyä työaikaa esikoisesta kuopukseen, ja siis huomioonottaen työmatkani hoitopäivän pituudeksi tulee 7 h.

eikö muuten normiaikaisella lapsella tule enemmän kuin 8h hoitoa päivässä huomioonottaen vanhempien työmatkat?

ja sen tunti/puolitoista ON aikas merkittävä juttu päivässä. on AIVAN eri asia olla kotona kolmen aikaan kuin puoli viiden tai viiden aikaan. :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaffepaussi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirvash:
11kk vanha on n. 8 h päivässä, joka arkipäivä, niinkuin ne noin yleensä taitaa olla.
minä en olisi henk.koht. noin pientä vielä hoitoon vienyt mutta eipä ole mun ongelma.

minä olen tehnyt lyhennettyä työaikaa esikoisesta kuopukseen, ja siis huomioonottaen työmatkani hoitopäivän pituudeksi tulee 7 h.

eikö muuten normiaikaisella lapsella tule enemmän kuin 8h hoitoa päivässä huomioonottaen vanhempien työmatkat?

ja sen tunti/puolitoista ON aikas merkittävä juttu päivässä. on AIVAN eri asia olla kotona kolmen aikaan kuin puoli viiden tai viiden aikaan. :saint:
Tulee siitä enemmän kuin 8h, mutta me ollaan hoidettu niin että mies vie aamulla n. 7:30 tytön hoitoon, mulla alkaa työt jo 7:00. Minä haen viim. 15:30 kun työaika päättyy 15:00. Sillä tavoin saa päivää edes vähän katkaistua. Kyllä se silti sinne 8h korville menee :/ . Tyttö kuitenkin on menossa innoissaan ja jää mielellään tarhaan.
 
Tiheän palstailun kausi
Toivottavasti suunnilleen 7.15 tai 7.30 - 15 tai sitten korkeintaan yhtenä-kahtena päivänä viikossa klo 17 asti. Joinakin päivinä toivottavasti voivat mennä hoitoon vasta n. kymmeneksi. Menen töihin kun kuopus 10 kk, ja isäkuukauden jälkeen lapset menevät tarhaan. Nuorempi on silloin 11 kk.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kirvash:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaffepaussi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirvash:
11kk vanha on n. 8 h päivässä, joka arkipäivä, niinkuin ne noin yleensä taitaa olla.
minä en olisi henk.koht. noin pientä vielä hoitoon vienyt mutta eipä ole mun ongelma.

minä olen tehnyt lyhennettyä työaikaa esikoisesta kuopukseen, ja siis huomioonottaen työmatkani hoitopäivän pituudeksi tulee 7 h.

eikö muuten normiaikaisella lapsella tule enemmän kuin 8h hoitoa päivässä huomioonottaen vanhempien työmatkat?

ja sen tunti/puolitoista ON aikas merkittävä juttu päivässä. on AIVAN eri asia olla kotona kolmen aikaan kuin puoli viiden tai viiden aikaan. :saint:
Tulee siitä enemmän kuin 8h, mutta me ollaan hoidettu niin että mies vie aamulla n. 7:30 tytön hoitoon, mulla alkaa työt jo 7:00. Minä haen viim. 15:30 kun työaika päättyy 15:00. Sillä tavoin saa päivää edes vähän katkaistua. Kyllä se silti sinne 8h korville menee :/ . Tyttö kuitenkin on menossa innoissaan ja jää mielellään tarhaan.

oukei- tärkeintähän on se, että perhe voi hyvin. Yritin jossain vaiheessa ( kun esikoinen meni kouluun ja kuopus oli neljän vai...) olla kokoaikaisena, mut ei tullut mitään. Oli niin p'ska fiilis viiden aikaan olla kotona ja syömään ja nukkumaan tyyliin, niin sovin taas lyhennetystä ja nyt on sovittuna siihen asti kunnes kuopus pääsee tokalta luokalta.

Rahanmenetystähän tämä tarkoittaa, mutta tärkeintä on mulle se, että saan olla palkkatyöni lisäksi lasteni kanssa päivittäin rauhassa ja vahtia läksyjenteot yms. yms.
 
Koululaisen hakee taxi aamulla n.7.15, sit menee koulupäivän jälkeen vielä ip-kerhoon, ja taxi tuo kotia 15 jälkeen (15 lähtee viimeinen taxi koululta). Koulupäivät on pojalla 8-12, 9-12, tai 10-13.

Eskarilainen viedään hoitoon n.6.40, ja haetaan n.15.30.
Eskari aika tuosta on 8.30-12.30.
 

Yhteistyössä