Minkä nimiiä kaksosia täällä on?

mamisjk harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.11.2006 klo 21:07 Vieras kirjoitti:
Meidän pojat on Voitto Eemeli ja Oiva Artturi, ikää tänään 4kk
Lisäksi 6v Kaisa Aurora ja Paavo Ilmari 4v.

Onko teistä nuo kaksosten nimet (Voitto ja Oiva), jotenkin rumat ja vanhanaikaiset? :ashamed: Kun hirveen monelta ollaan saatu tuon tapaisia mielipiteitä kun ollaan sanottu mitkä poikien nimet on... :ashamed: :/ Ja pakostikkin pahoittaa itse sitten mielensä. :/
Mun mielestä teidän lapsosten nimet on erittäin kivat! Älä välitä muitten kommenteista, eikö se oo vaan hyvä, että kaikilla on erilainen maku.. Kaverin miehen siskolla on pojat Paavo ja Oiva.. ;) Pää pystyyn ja ole ylpeä pienokaisten nimistä!!! :D
 
Minusta myös Oiva ja Voitto ovat ihania nimiä. Juuri sellaisia mistä itse pidän kovasti! =)

Meidän tuplat ovat Eino Viljami ja Eero Aukusti , 3v 11kk

Lisäksi perheessämme on eskari-ikäinen (6v 1kk) Jaakko Matias ja Iida Alisa 11kk
 
vassu25
meillä Simo Tapani ja Tinja Hilja Tuulikki kaikki muut nimet kulkee suvussa paitsi Tinja joka on mielestäni kaunis nimi ja pehmeämpi kuin esim pinja joksi moni meidän Tinjaa kutsuukin.
nimi valinta on jokaisen henk.kohtainen asia eikä aina voi miellyttää kaikkia, pääasia että itse on tyytyväinen nimivalintaan
 
meillä Aino Iida Adalmiina ja Nuutti Roni Hermanni. harkitsimme myös, että laitettaisiin isovanhempien nimet toisiksi nimiksi (tällöin Aino Jutta Adalmiina ja Nuutti Wille Hermanni), mutta kuitenkin tällaiset vähän "trendikkäämmät" nimet kuulostivat kivemmilta. Ja kyllä omille vanhemille voi osoittaa kunnioitusta muutenkin kuin nimeämällä lapset heidän mukaansa! :)
 
jep
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.11.2006 klo 17:22 ikkavaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.11.2006 klo 00:14 Kyselen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.11.2006 klo 13:43 ikkavaa kirjoitti:
janne ja laura on meillä.
Ooteko Hyvinkäältä?
voi herttinen.. voihan niitä janneja ja lauroja kasvaa ihan missäpäin vaan..
:whistle: hyvinkääläinenkö noin harmaana kyselee? ;)
Hyvinkääläinenpä hyvinkin, mutta ei ole tota mustaa nikkiä... :ashamed:

totta voipi niitä saman nimisiä muuallakin olla, mutta kun noi muidenki lasten synt vuodet täsmää yhteen tuttuun perheeseen.

Ja ihan vaan innostuin, että tunnen jonkun täällä olevan ihan oikeestikki. Ei mitään muuta :ashamed:
 
Olenkohan jos vastannut... =) No... laitan sitten toisen kerran.

Kaksoset ovat Anni Kaisa ja Tuomas Akseli, 9v
Kolmoset ovat Sofia Karoliina, Santeri Mikael ja Senni Katriina 2v

Lisäksi perheessämme on Eemeli Markus 7v ja Aino Pauliina 5v
 
Meidän kaksospojat ovat Mikeal Erik Julius ja Samuel Lukas Kasper
Lisäksi isosisko on Wilhelmiina Anna Alisa

Vielä toivotaan neljättä lasta. Ja odottelenkin tässä kuukautisten alkua (tai pois jääntiä... ;) )
 
mä vain
mun mielestä ei ole yhtään tyhmää laittaa lapsille toiseks tai kolmansiks nimiksi samaa nimeä. Ensinnäkään niitä ei käytetä kauheesti, yleensä vain papereissa ja toiseks nämä lapset todennäköisesti elävät suurimman osan elämästään eri perheissä ja voivat taas jatkaa esim suvun perinnettä antamalla omille lapsilleen saman toisen tai kolmannen nimen. Meillä pojilla kolmas nimi sama kuin isän toinen nimi, ja tiedän ainakin kaksi perhettä, joissa isän toinen nimi on annettu toiseksi nimeksi kaikille pojille tyyliin Arttu Oskari, Antti Oskari jne.. mutta eihän niitä toisia nimiä edes tiedä ellei ole kysynyt, eli Artusta ja Antista vaan puhutaan...
Niin ja mitä se ketään haittaa miten joku toinen lapsensa nimeää, tää on vapaa maa. Ei musta ainakaan ole toisten arvostelijaksi, tuskin meidän lasten nimistä kaikki pitää, mutta se ei ole mun ongelma.

Ja Voitto ja Oiva on tosi hyvät nimet, meillä päin on kahdet veljekset joiden nimi on Oiva ja Toivo.
 
Meillä on Otto Roni Petteri ja Eetu Samu Petteri. Viimenen nimi tulee miehen toisesta nimestä. Halusin lyhyet helpot nimet, meillä myös aika erikoinen sukunimi, joten siihenkään ei kaikki nimet sovi. Nyt kun tyttö tuli, hänenkin nimi alkaa vokaalilla ja viimenen nimi on minun toinen nimi. Iina Emmi Marianne.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.01.2007 klo 08:55 mä vain kirjoitti:
mun mielestä ei ole yhtään tyhmää laittaa lapsille toiseks tai kolmansiks nimiksi samaa nimeä. Ensinnäkään niitä ei käytetä kauheesti, yleensä vain papereissa ja toiseks nämä lapset todennäköisesti elävät suurimman osan elämästään eri perheissä ja voivat taas jatkaa esim suvun perinnettä antamalla omille lapsilleen saman toisen tai kolmannen nimen. Meillä pojilla kolmas nimi sama kuin isän toinen nimi, ja tiedän ainakin kaksi perhettä, joissa isän toinen nimi on annettu toiseksi nimeksi kaikille pojille tyyliin Arttu Oskari, Antti Oskari jne.. mutta eihän niitä toisia nimiä edes tiedä ellei ole kysynyt, eli Artusta ja Antista vaan puhutaan...
Niin ja mitä se ketään haittaa miten joku toinen lapsensa nimeää, tää on vapaa maa. Ei musta ainakaan ole toisten arvostelijaksi, tuskin meidän lasten nimistä kaikki pitää, mutta se ei ole mun ongelma.

Ja Voitto ja Oiva on tosi hyvät nimet, meillä päin on kahdet veljekset joiden nimi on Oiva ja Toivo.
:heart: :heart: :heart:
Olen ihan samaa mieltä kanssasi. Mekin ajateltiin, että jospa näistä nimistä tulisi perinne. Tuntuu, että nykyään ei oikein mitään periteitä edes tiedetä olevan perheellä/suvulla.
 

Yhteistyössä