Minkä merkkistä eutoa sitten et

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
joo
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
edelleninen vielä...Skoda ei todellakaan nykyään ole mikään itä-auto, siinä on samat osat kuin teitin hienommissa autoissanne...Oliks se ny volkkarin sisus, mutta nimi eri...Ja vielä nuo uudet Skoda octaviat on tilavia, ja aika lailla vertaansa vailla autoina...Meillä ainakin hyvin potentiaalinen seuraava vaihtoehto, vielä tehoversiona.
Peesaan, itse ajellaan tällä "itäautolla" ja hinta-laatu -suhde on kohdallaan. Volkkarin kone niissä on juu.
 
Meille ei tule ranskiksia, siis rellut, pösöt ja sitikat. Eikä ooppelia eikä fordia. V40 on yllättävän hyvä matka-ajussa! Ja olin alkuun volvoa vastaan, kuvittelin, että se on pitkille ihmisille tehty, eikä tämmönen pätkä yllä sillä ajamaan kunnolla saatikka saa hyvää ajo-asentoa. Mutta yllätys yllätys, ollaan oltu tyytyväisiä molemmat, ja paremman ajo-asennon tuossa saa kuin entisessä 626:ssa. Meillä siis vannotaan nykyään volvon nimeen!!
 
Opel?!?

Pakko kysyä, kun täällä niin kauhean moni ilmoittaa ettei Opel kelpaa, että mikä siinä Opelissa niin tökkii? Meillä vaan hyviä kokemuksia.

Itselle en hankkisi mitään merkkiä, minkä varaosia ei Euroopasta saa, eli käytännössä näitä Japani/Korea -autoja kuten esim. Kia, Hyundai, Chevrolet jne...
 
ellukka1
Alkuperäinen kirjoittaja Opel?!?:
Pakko kysyä, kun täällä niin kauhean moni ilmoittaa ettei Opel kelpaa, että mikä siinä Opelissa niin tökkii? Meillä vaan hyviä kokemuksia.

Itselle en hankkisi mitään merkkiä, minkä varaosia ei Euroopasta saa, eli käytännössä näitä Japani/Korea -autoja kuten esim. Kia, Hyundai, Chevrolet jne...
itse en ottaisi sen vuoksi että äidilläni on ooppeeli, en nyt muista mikä mutta kuitenkin,korjata saa koko ajan,jättänyt tielle monen monituista kertaa,koskaan ei mee ilman isoa korjausta katsastuksesta läpi jne..kaverillani myöskin opel ja kovaa vauhtia vikojen vuoksi vaihtamassa.. itselläni ei ole kokemusta mutta suurimmaksi osaksi noiden vuoksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Opel?!?:
Pakko kysyä, kun täällä niin kauhean moni ilmoittaa ettei Opel kelpaa, että mikä siinä Opelissa niin tökkii? Meillä vaan hyviä kokemuksia.

Itselle en hankkisi mitään merkkiä, minkä varaosia ei Euroopasta saa, eli käytännössä näitä Japani/Korea -autoja kuten esim. Kia, Hyundai, Chevrolet jne...
mua kans kiinnostaa =) ei meillä mitään ongelmia ole ollut,ihan normaalia kuluvien osien vaihtoa silloin tällöin...
kuluu ne osat muissakin automerkeissä kuin opeleissa ;)
 
Itse kelpuuttaisin minkä auton vaan ja farmarimallisen ilmastoidun ja ilman airbagia, mutta eipä vaan tahdo löytyä. Mies, joka sitten autoalalla, ei missään tapauksessa edes katso opeleihin päin, eikä fordeihin, sitikatkin on punaisella listalla. Taidetaan jäädä ilman autoa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
Alkuperäinen kirjoittaja Opel?!?:
Pakko kysyä, kun täällä niin kauhean moni ilmoittaa ettei Opel kelpaa, että mikä siinä Opelissa niin tökkii? Meillä vaan hyviä kokemuksia.

Itselle en hankkisi mitään merkkiä, minkä varaosia ei Euroopasta saa, eli käytännössä näitä Japani/Korea -autoja kuten esim. Kia, Hyundai, Chevrolet jne...
mua kans kiinnostaa =) ei meillä mitään ongelmia ole ollut,ihan normaalia kuluvien osien vaihtoa silloin tällöin...
kuluu ne osat muissakin automerkeissä kuin opeleissa ;)
Pakko nyt vastata, sillä meillä kyllä ei ole ainoatakaan hyvää kokemusta Opelista. Etukäteen jo kyllä tiedettiin, että laatu ei päätä huimaa, mutta kakkosautoksi se silti ostettiin, sillä oli niin edullinen.. Mutta, rahaa meni sen verran siihen rohjakkeeeseen, kun kaiken sai vaihtaa uuteen.. Ja eihän tuossa siis vielä mitään, mutta on opel kyllä sen verran huteraa ja kepposta tekoa (niin kuin kyllä useammat muutkin autot), että meidän toisen auton rinnalla se kyllä tuntui tosi "turvattomalta". Vastaan kun rekka porhaltaa, niin hyvä, että opelilla tiellä pysyy.. :) Ei nyt siis millään pahalla Opelin omistajia kohtaan, mutta tämä vain mun mielipide. Mitä isompi ja painavampi auto, sen parempi. Liian hutera tuo opel siis meikäläisen makuun.

 
Kovin ehdoton tämä munkaan mielipiteeni ei ole.. oon lipsunut näistä "ja tuommosta autoa en sitten koskaan ajaisi!!"-periaatteista ennenkin MUTTA -valitettavasti- opelia ei toista tule (näillä näkymin ;)) ja ladaa en ottaisi. Myöskin korean ihmeet on nounou-listalla.Japsiautoista nissan on ok, oman kokemuksen mukaan siis. Mutta kyllä mäkin ihmettelen tätä mersu/bemari/audi-angstia... meillä mersuja ja bemari, ihan taviksia ollaan eikä jupituta yhtään. Halpa-hallin ja kirppiksen kuteissa kehdataan kulkea vaikka tuonmerkkisiä autoja ajetaankin. Kateutta lienee ;)
 
lisse
Alkuperäinen kirjoittaja Opel?!?:
Pakko kysyä, kun täällä niin kauhean moni ilmoittaa ettei Opel kelpaa, että mikä siinä Opelissa niin tökkii? Meillä vaan hyviä kokemuksia.

Itselle en hankkisi mitään merkkiä, minkä varaosia ei Euroopasta saa, eli käytännössä näitä Japani/Korea -autoja kuten esim. Kia, Hyundai, Chevrolet jne...


Samoin mulla opel corsa ja niin hyvä auto ja bensakulutkin pienet
 
Hyandai,nykyinen lahonnut kirjaimellisesti käsiin mm. kahva irronnut käteen kun ovi avattu. Varaosia saa odotella kauan ja ne maksaa lähes kolme kertaa enemmän kuin vaikka toyotan osat, samoin kaikenmaailman Kiat, Subarut ja muut jää kyllä kauppaan.
 
vieras
mie en saa ajjaa saabilla,enkä volvolla,enkä mersulla, enkä bemarilla,enkä opelilla,enkä ladalla, enkä mie saa ajjaa subarulla enkä nissanilla enkä toyotalla enkä kialla enkä pösöllä enkä fiiatilla enkä millään japsilla enkä eurooppalaisella.kun mie en saa ajjaa minkään valtakunnan riisikupposilla enkä muovihimmeleillä alitehoisilla pahvilootilla.
Mie se vaan ajelen turvallisilla jenkkivehkeillä joissa on kokkoo ja näkköö vaikka muille jakkoo.
 
Mä en ottais ainakaan opelia enkä sitikkaa. Yhtäkään opelia en ole ajanut mikä olis ollut hyvä ajaa. Sitikassa on vähän sama juttu.
Skoda on nykyään ihan eri asia kun on vw-konsernin tuote, merkki on vaan keulassa skodan. Superb on todella hyvä auto ajaa.

Muista kaukoidän autoista en niin välitä, mutta täytyy sanoa että toyota on luotettava. Uusi avensis on han kiva ajaa. Mitään Kiaa tai Hyundaita en ottais. Huollot ja varaosat kalliita. Myös Alfa Romeo jäis kauppaan, kalliit varaosat ja menettää arvonsa ihan järkyttävän nopeasti.
Lada ei myöskään ole mikään ajonautinto.
Fiat on myös yksi merkki mille sanoisin ei kiitos. Rellulle tyly ei.
Mitähän muita sitten vielä... Ei tähän hätään tule enempää mieleen.
 
Joskus olin sitä mieltä ettei meille mersua tuu, mutta niin vaan ajelin useemman vuoden 190E "pikkumersulla". Ei se välttämättä mikään kaunein auto oo, mutta on siinä kuitenkin konepellissä mittaa ettei hirvi tms. ihan ensimmäisenä oo tuulilasista läpi tulossa.

Mistään merkistä en ehkä pysty sanomaan että ei ikinä meille tuu, mutta kyllä monia merkkejä mietitään ennen kuin Ladaan päädyttäisiin :)
 

Yhteistyössä