Minkä merkkisiä vaippoja käytätte vauvallanne? +muuta kertakäyttövaipoista

"vieras"
Pampers (tavallinen)
- Vauva painaa 8 kiloa ja käytetään kokoa 4.
- Meillä ei erikseen yövaippoja vaan samoja käytetään päivällä ja yöllä.
- En ole kokeillut pintakuivuutta. Painavia ovat, kun kunnon pissan tehnyt.

----
+ Vauva varmaan jotain lähemmäs 7 kg ja käytössä liberon tai pampersin nro 3
+ Meillä käytetään yöllä samaa kuin päivällä
+ Mun mielestä nuo imee ihan hyvin, jos nyt ei ihan läpimäräksi ole pissattu. Vauva kyllä pissaa usein just siinä vaiheessa, kun vaippaa aletaan ottamaan pois ja silloin kyllä tietysti märkä myös pinnasta.

"vierailija"
Meidän poika on reilu 8kg ja käytössä liberon vaipat koko 5. Istuu paremmin pojalle kuin pienempi koko. Emme ole kokeilleet muita vaippoja, kun ollaan noihin tyytyväisiä.

"Vieras"
Pampersia on käytetty. Yleensä kannattaa siirtyä seuraavaan vaippakokoon heti kun sen koon painalaraja on saavutettu eikä käyttää sitä pienempää vaippaa liian pitkään. Varsinkin kakkavahingot lisääntyy jos vaippa menee ihan kiinni pepussa, takapuoleen pitää jäädä löysää jotta se kakka mahtuu sinne vaippaan.

Pampers on minusta imukykyisin. Ei se pieni kosteus haittaa, kestoihin verrattuna nuo on tosi kuivia.

Meillä tyttö 10kg, käytössä liberon housuvaippa koko 6 ja teippivaippa koko 5 (teippivaippa öisin käytössä) ja esim housuvaippojen kanssa on joutunut siirtymään isompaan jo ennen kun lapsi on ollut lähelläkään sitä painoluokkaa. (Esim tuossa 6koossa painoraja on 13kg->) ja meillä sitä on käytetty noin 9kg eteenpäin. Lapsen vartalon malli vaikuttaa paljon siihen, mikä merkki ja koko sopii. Kokeilemalla se parhaiten selviää.

Viimeksi muokattu:
"mami"
Vauva noin 8kg, käytetään liberoa kokoa 4. Teippivaippaa päivällä ja housuvaippa yöksi. En ole huomannut että vaippa olisi märkä pinnasta. Joskus kun on ihan täynnä, voi vähän kosteutta tuntua.

"TMV"
2 kk ikäinen vauva, painoa 5,5 kiloa... eli vähän eri sarjassa painitaan kuin muut vastanneet. :D Meillä käytetään Liberon vaippoja (vaihdamme ihan kohta kokoon 3), koska Pampersin vaipat tarttuivat aina pojun pyllyyn kiinni ja aiheuttivat vaippaihottumaa. Liberon vaipoilla tätä ongelmaa ei ole ollut.

Samoja vaippoja käytetään yöt ja päivät, kun ei tuo meidän pikkuinen osaa vielä edes ryömiä. :)

"vieras"
+ Ei enää vauva, 1v9kk, mutta Liberon neloskokoa on käytetty varmaan vuoden päivät yökäytössä eli jostain 7,5-kiloisesta nykyiseen kymppikiloon?
+ Teippi-Liberon päälle on viimeiset puoli vuotta nykäisty taskuvaippa ilman imua, se ottaa vastaan pienet valskaukset, muuten imuteho on riittänyt. Muita kertsi-vaippoja en juuri ole testannut, jotain Lidlin vaippoja joskus, en huomannut eroa.
+ En ole löytänyt sen enempää kertseistä kuin kestoista vaippaa jota todella kutsuisin pintakuivaksi. Jos se olisi lapsen iholle ongelma, etsisi varmaan niitä kestovaipoissa käytettäviä "kuivaliinoja" ihoa vasten asetettavaksi. Tai laadukas villaimu ihoa vasten, jos lapsen iho sen kestää.

"Xxxx"
Tytöllä meni pirkkavaipat ja liberot, lidlin vaipt, öisinkin riitti sama.

Pojalla liberoa, lidlin vaippoja. Yleensä aina siirytty seuraavaan kokoon kun paino tulee vastaan. Esim. 7 kg 7-11 vaippoihin, 12 kg 12-26kg vaippoihin. Pojalla yöllä kaksi vaippaa, teippari + housuvaippa. toinen tukee sitä märkää vaippaa niin ei falskaa.

suomalainen työ
Tukemaa suomalaista työtä ja ostakaa muumivaippoja tai pirkan/xtran vaippoja. Tehty suomessa, täysin kloorittomia ja muutenkin turvallisen tuntuisia. Ootteko tietoisia miten paljo vaipoissa on kemikaaleja? Tämä ei ole maksettu mainos? Mä oon ostanu aina muumivaippoja paitsi sillon ku tarvi ihan pienintä kokoa. Kuopus on nyt 9kg ja sekä housu että teippivaippa öisin käytössä. Päivällä käytetään kestoja.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja suomalainen työ;28413892:
Tukemaa suomalaista työtä ja ostakaa muumivaippoja tai pirkan/xtran vaippoja. Tehty suomessa, täysin kloorittomia ja muutenkin turvallisen tuntuisia. Ootteko tietoisia miten paljo vaipoissa on kemikaaleja? Tämä ei ole maksettu mainos? Mä oon ostanu aina muumivaippoja paitsi sillon ku tarvi ihan pienintä kokoa. Kuopus on nyt 9kg ja sekä housu että teippivaippa öisin käytössä. Päivällä käytetään kestoja.
ei sovi meidän pojalle, eivät istu

Onko Muumivaippaa missään opikeasti myynnissä niintä 1 ja 2 kokoja?
Mä olen lähiseudun kauppoja kierrellyt enkä missään ole nähnyt. Haluaisin edes nähdä sen paketin/paketit, ennen kuin pyydän tuota meidän lähikauppiasta niitä tilaamaan.

"vieras"
Jostain syystä joillakin ihmisillä nousee karvat pystyyn tästä vaippa -aiheesta, eivät voi käsittää että joidenkin nenään pampers haisee pahalle. Joo se on allergia ja astma liiton suosittelema, mutta sitlti se haisee.

Meillä 6kk paino n.7kg? Pampersin teippivaippa koko 3 tai libero koko 3. Pampers piti jossain vaiheessa paremmin kuin libero, nykyään mennään ihan vaan tarjousten perusteella.

2v. paino n.12kg. Pampersin up&go, koko 5. Liberoista taitaa mennä kokoa isompi. Isompi pampers ei pysy jalassa vaan ihan oikeasti tippuu kun siihen tulee pissa. Pitänee alkaa tehostaan pottailua, jottei tarvi enää isompiin vaippoihin vaihtaa.

"vieras"
Ollaan kyllä kokeiltu, jossain vaiheessa teippivaippa oli niin kankea, ettei lapsi pystynyt liikkumaan sen kanssa, myös vuodot samaisesta syystä oli tosi yleisiä. Muutoin kyllä ostaisin jos istuisivat hyvin.

no tuota
[QUOTE="TMV";28413514]2 kk ikäinen vauva, painoa 5,5 kiloa... eli vähän eri sarjassa painitaan kuin muut vastanneet. :D Meillä käytetään Liberon vaippoja (vaihdamme ihan kohta kokoon 3), koska Pampersin vaipat tarttuivat aina pojun pyllyyn kiinni ja aiheuttivat vaippaihottumaa. Liberon vaipoilla tätä ongelmaa ei ole ollut.

Samoja vaippoja käytetään yöt ja päivät, kun ei tuo meidän pikkuinen osaa vielä edes ryömiä. :)[/QUOTE]

Just tätä tuoreinta tulokasta hoidellessani sanoin miehelle että hiiteen nää pampersit kun jää vauvan takapuoleen kiinni! Liberot on niin paljon parempia, niitä vaan ei meidän lähikaupassa myydä, tietenkään :)

"vieras"
Me käytetään Pampersia, koska ne eivät vuoda ja pojan peppu on pysynyt niissä kunnossa.

Kukin käyttäköön sitä mikä sopii. :)

Me ei itse tykätty Pampersista, ku siitä jäi semmoin verkko pojan pyllyyn kiinni.. Muumivaipoista ollaan tykätty, istuu hyvin ja on pehmosia.. Liberoa käytetään myös, kun lahjaksi saatiin, mutta itse en ostaisi.. Nyt juuri laitoin Lidlin vaipan, saa nähdä :)

Kaupassa näytti olevan Disneyn, Xtran, ja sit vielä jotain ´luomu´ vaippoja, onko kellää kokemusta niistä?

Meillä käytetään Pampersin babydry nro 3:sta. Vauva on 4kk ja painaa reilu 6,2kg. Aluksi käytimme Liberoa 3 kokoon asti, mutta meni hermot vuotamiseen eli ei sopinut meidän neidille. Nykyinen pitää ihan hyvin pissat vaipassa, jos vain muistaa kääntää jalkojen ympäri menevät reunat. Samalla vaipalla pärjää myös koko yön.

Olen välillä miettinyt pitäisikö vaihtaa Muumi-vaippaan, varsinkin silloin, kun vauvalle tuli ihottumaa vatsan alueelle. Mutta koska ihottuma katosi ilman vaipan vahtoa, emme alkaneet sitten vaihtamaan hyväksi todettua.

Jos täällä ei poltettaisi noita roskia, käyttäisin varmasti bio-hajovia vaippoja, mutta nyt se ei kannata. Noita vaippoja kun ei kuinkaan voi panna bio-jätteisiin, vaikka kuinka olisi hajoavia.

[QUOTE="vieras";28413996]Ollaan kyllä kokeiltu, jossain vaiheessa teippivaippa oli niin kankea, ettei lapsi pystynyt liikkumaan sen kanssa, myös vuodot samaisesta syystä oli tosi yleisiä. Muutoin kyllä ostaisin jos istuisivat hyvin.[/QUOTE]

Meilläkään ei toiminu pirkka eikä muumi teippinä. Iho meni rikki ja kamalan kankeita+joustamattomia pukea. Libero oli pojalle paras teippinä ja isompana toimi muumihousut. Vauvana oli öin ja päivin sama vaippa.

"vieras"
Liberon 3 kokoa käytetään, vauva 7kg. Falskaa välillä reunoilta, kun on hoikka lapsi, 2 kokokin meni aika pitkään, oli jotain 6,5kg kun kolmoseen siirryttiin. Kakkonenkin falskasi alkuun, ennenkuin alkoi istumaan paremmin. Tuo kolmoskoko on vauvan päällä aika väljä, vaikka painoraja onkin 5-8kg. Muita merkkejä ei olla kokeiltu.

Yhteistyössä