Minkä merkkinen sohva on oikeasti tosi hyvä ja huippulaadukas?

  • Viestiketjun aloittaja "Minä"
  • Ensimmäinen viesti
"Minä"
Haluaisin ostaa sohvan, joka on kaikin puolin huippulaatua, eli runko ja täytteet kestäviä ja joko nahka tai superkestävä tekstiiliverhoilu.

Te jotka tiedätte noista rungoista ym. mitään, niin kertokaa mikä merkki on hyvä. Mistä saa laatua, jos siitä on valmis pari tonnia maksamaan?
 
Vepsäläisellä varmaan on vaikka mitä, mutta selviääkö sieltä parilla tonnilla? Asko teki ainakin ennen laadukasta jälkeä ja itse aion katsastaa lähikuntien pikkuliikkeet ja tehtaat lähiaikoina.
 
"Minä"
Joo, ei ihan parilla tonnilla ehkä selviä, eli jotain kompromissia täytyy tehdä, mutta tärkeintä olisi tuo täyspuinen runko ja pehmustemateriaalit jotain parempaa kuin pelkkää vanua.
 
Huom harmaana
Merkistä en tiedä, mutta olen ollut supertyytyväinen Askosta ostettuun sohvaan ja suureen nojatuoliin.
Sisällä höyhentäyte, kaikki päälliset käännettävät ja irrotettavat, päällinen terrierinkestävää kangasta (ei muuten ole helppoa löytää; )
hintaa oli kyllä joku 1700 euroa alennettuna, ovh kai jotain päälle 3000 euroa.
 
Minäkin katsoisin Artekin tai Vepsäläisen malleja.

Mitä tulee Askoon, niin omien kokemusten mukaan - ihan tusinaa. Mainostaa heikoilla kankailla olevia perussuohvia ja peruskangasvalikoimat aikoinaan olivat todella tusinaa (jos hakee hienoja kuoseja, laadukkaita kankaita niin silloin ei niitä ollut). Hinta myös kertoo osatotuutta - kalliilla voi saada paskaa, mutta halvalla en usko saavan huippuverhoilua ja laaturunkoa. Mutta kai Asko on voinut parantaa, ja sieltä löytyy muutama löytökin.
 
"Minä"
Ei ole väliä onko kotimainen.. Mäkin ajattelin alkuun, että Natuzzi olisi paras, mutta sitten kuulin, että niissä voi olla vaneria ym. ne rungot, etteivät olekaan niin huippuja mitä luullaan.. En oikein tiedä mitä uskoa.
 
Huom harmaana
Minäkin katsoisin Artekin tai Vepsäläisen malleja.

Mitä tulee Askoon, niin omien kokemusten mukaan - ihan tusinaa. Mainostaa heikoilla kankailla olevia perussuohvia ja peruskangasvalikoimat aikoinaan olivat todella tusinaa (jos hakee hienoja kuoseja, laadukkaita kankaita niin silloin ei niitä ollut). Hinta myös kertoo osatotuutta - kalliilla voi saada paskaa, mutta halvalla en usko saavan huippuverhoilua ja laaturunkoa. Mutta kai Asko on voinut parantaa, ja sieltä löytyy muutama löytökin.
Mitäpä jos kuitenkin antaisit ap:n ihan päättää meneekö sinne Askoon katsomaan vai eikö mene...
Meillä on aika moni sohva ollut "tusinaa" eikä kestäneet koiraperheessä joten aika luottaen uskallan todeta että tuo meidän 5 v sitten ostamamme sohva on todella hyvälaatuinen eikä "tusinaa". Edelleen kuin uusi vaikka on koira- ja lapsiperhe kyseessä ja kulutus kova.
Askoissakin on muuten liikekohtaisia eroja.

Onko muuten yli kolmen tonnin sohva sinusta halpa? Minusta se ei ole.
 
Huom harmaana
[QUOTE="Minä";22672345]Natuzzien malliset sohvat ovat kyllä mieleeni. Ja nahkasohvan ehkä mieluiten haluaisin..[/QUOTE]

Luulen että jos haluat laadukkaan nahkasohvan, saat kyllä kaivaa kuvettasi reeeilusti enemmän kuin pari tonnia :)
 
Mitäpä jos kuitenkin antaisit ap:n ihan päättää meneekö sinne Askoon katsomaan vai eikö mene...

Onko muuten yli kolmen tonnin sohva sinusta halpa? Minusta se ei ole.
Se että lapussa lukee Asko, ei tarkoita että on huippusohva. Asko pelaa mainostenkin perusteella paljon edullisella tusinakamalla. Mutta hyvä kuulla, että sieltä voi löytyi laatutuotteitakin, kun tietää mitä ostaa.
 
Huom harmaana
Se että lapussa lukee Asko, ei tarkoita että on huippusohva. Asko pelaa mainostenkin perusteella paljon edullisella tusinakamalla. Mutta hyvä kuulla, että sieltä voi löytyi laatutuotteitakin, kun tietää mitä ostaa.
Olenko sanonut, että jos lapussa lukee Asko, se tarkoittaa että on huippusohva?

Sekään, että lapussa lukee Vepsäläinen, ei muuten tarkoita sitä, että tuote on huippulaadukas.

Kaikissa kaupoissa on parempaa ja huonompaa laatua. pitää tietää mitä ostaa.
 
"aapee"
Olenko sanonut, että jos lapussa lukee Asko, se tarkoittaa että on huippusohva?

Sekään, että lapussa lukee Vepsäläinen, ei muuten tarkoita sitä, että tuote on huippulaadukas.

Kaikissa kaupoissa on parempaa ja huonompaa laatua. pitää tietää mitä ostaa.
Tämä on totta.. Molemmissa varmasti laadukkaampia ja huonompia malleja.

Vepsäläisellä myydään Furninovaa, meidän nykyistä sohvaa, joka on HUONO!!!
 
bb
Meillä on Vepsäläiseltä ostettu Adean sohva. Laadukas ja kotimainen puurunkoinen sohva. Meille tuo puurunko oli eriäätäin tärkeä kriteeri. Useimmissa sohvissa runko on lastulevyä, mikä ei kestä kovin montaa vuotta. Myöskään metallirunkoa ei huolita koska se käy ajan myötä nitisemään. Lisäksi pidettiin tärkeänä että täytemateriiali on jotain muuta kuin vaahtomuovia, koska se menee ajan myötä lytyyn eikä sitä voi pöyhiä. Meidän sohvassa täyte on jonkinlaista höyhentä ja rouhetta. Lisäksi vaihdettavat päälliset, joita ei kyllä voi omaan pesukoneeseen työntää, mutta mahdollistavat kuitenkin koko päällisen puhdistuksen, sekä helpon uusimisen jos joskus alkaa nykyinen kangas kyllästyttää. Ja hintakin jäi alle kahden tonnin.
 
Huom harmaana
Lisäksi pidettiin tärkeänä että täytemateriiali on jotain muuta kuin vaahtomuovia, koska se menee ajan myötä lytyyn eikä sitä voi pöyhiä. Meidän sohvassa täyte on jonkinlaista höyhentä ja rouhetta..
Tämä on niin totta. Sohva säilyy muhkeana kun sitä voi pöyhiä. ehdoton plussa höyhentäytteelle.

Kunnon puurunko löytyy meidänkin sohvasta. ja painaa kuin synti. Mitään lastulevyhökötyksiä en huoli kalusteiksi.
 
"aapee"
Mä ihmettelen sitä, että miten niissä Natuzzeissa voi olla vaneria ym. Koitin lukea niiden sivuilta materiaaleista, ja siellä oli jotenkin tosi epämääräisesti selitetty, kuinka eri sohvamalleissa on erilaiset rungot ja ovat yhdistelmä puuta vaneria ja jotain muita matskuja. Mistä noistakin nyt tietää sitten..
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";22672278]Virolaisen Neiserin sohvat ovat laadukkaita. Jos haluat ehdottomasti kotimaiset niin Pohjanmaan kalusteen sohvia voi suositella. Insofan sohviin älä sorru![/QUOTE]

Mikä liike myy noita Neisereitä?
 
"asko"
meillä on askosta ostetut sohvat, merkkiä en kyllä muista, mut ovat nahkaa ja tosi laadukkaat. nyt olleet kohta 13 vuotta ja ihan kuin uudet!! 2 kertaa vuodessa pesen ja vahaan. ollaan kyllä oltu tosi tyytyväisiä!!!euroissa noiden hinta kyllä on 3500e/sohva ja 1500e/nojatuoli.
 

Yhteistyössä