Minkä kokoisissa vaatteissa synnäriltä kotiin?

Oletteko kotiutuneet äp:n vaatteissa, 56 cm vai minkä kokoisissa? Ite tuossa varailin 56 cm "satsin" kaukaloon valmiiksi, mutta mietin sitäkin että kun niitä en hirveemmin oo hommaillu että pitäiskö vielä hankkia lisää vai onko hassua jos ns. "normaalikokoisella" vauvalla on 60 cm vaatteet? Haalari joka tapauksessa on sen 68 cm mikä on pakkauksessa vai onks se vanupuku peräti 70 cm..
 
Meillä oli pojalla kotiintulo vaatteina äp:n 60cm body ja potkarit ja omasta takaa 60cm villapuku. Poika hukkui vaatteisiinsa.

Jos vielä toisen kerran saisin lapsen niin hommaisin vähintään 56cm vaatteita edes muutaman.
 
Nelikiloiset ja 53-senttiset vauvani eivät ole mahtuneet 56-senttisiin kuin pari viikkoa. 50-senttiset eivät olisi menneet edes siellä laitoksella päälle. Onneksi 56-senttisiäkään ei ollut montaa vaatetta valmiina, sillä 60-senttisetkin olivat alusta asti myös käytössä.
 
56-senttisissä (oli just sopivat)joita käytettiin jotain vajaat pari viikkoa ennenkun jäivät pieniks.
Tyttö mitattiin sairaalassa 50 senttiseksi mutta mies oli mittauksessa mukana ja sanoi että jalat olivat tytöllä koukussa. Oli siis oikeasti pitempi. Painoa oli päälle 4 kiloa.
 
Meillä ollut kummallakin 60cm vaatteet, eikä ole olleet isoja.
Esikoisella oli 56cm haalari ja kyllä sai sen sinne lähes "sulloa" että mahtui. Kummatkin olleet 54cm ja yli neljä kiloisia, kuopus lähempänä viittä kiloa.
 
Kiitos vastanneille :) Just noita 50 cm mietin että kannattaako hommata, joitain paitoja saattais olla noissa kasseissa mitä oon saanu ystäviltä. Huomenna selvinne e vähän edes kokoarviota kun on se loppuraskauden ultra.
 
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaJackSparrow:
Hei käyt varmaan äitipolilla? Onko sulle tehty siellä 4D-ultraa kun kuulemma siellä sellainen vempele nyt on :) ? Vai ultrataankohan sillä vain jos epäillään jotain vikaa vauvassa, ts. ei ultrata "tavallisia" tapauksia..?
Joo Joensuun äippäpolilla kyllä. Tuosta 4D-ultrasta en oo kuullutkaan tai siis siitä että siellä olis. Tähän asti ainakin normaaliultrat, huomisesta en osaa sanoa varmaks. Onkohan se sit kalliimpaa tai jotain, että tehtäis vain jos on syytä epäillä jotain vikaa.
 
Meille neuvolan täti ainakin sanoi että menee se normaali 22e tehtiinpä mikä ultra tahansa. Itse olen tämän mahavauvan kanssa erityisseurannassa perinnöllisen "vian" takia ja arveli että tehtäisköhän se rakenneultra sillä 4D:llä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaJackSparrow:
Meille neuvolan täti ainakin sanoi että menee se normaali 22e tehtiinpä mikä ultra tahansa. Itse olen tämän mahavauvan kanssa erityisseurannassa perinnöllisen "vian" takia ja arveli että tehtäisköhän se rakenneultra sillä 4D:llä.
Joo siis tarkoitinkin että onks se sairaalalle/terveyskeskuskuntayhtymälle tai mikä nyt liekkin kalliimpaa tehdä kuin normiultra ja siks tehtäis vain erikoistapauksissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelmenTyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaJackSparrow:
Meille neuvolan täti ainakin sanoi että menee se normaali 22e tehtiinpä mikä ultra tahansa. Itse olen tämän mahavauvan kanssa erityisseurannassa perinnöllisen "vian" takia ja arveli että tehtäisköhän se rakenneultra sillä 4D:llä.
Joo siis tarkoitinkin että onks se sairaalalle/terveyskeskuskuntayhtymälle tai mikä nyt liekkin kalliimpaa tehdä kuin normiultra ja siks tehtäis vain erikoistapauksissa.
Aivan, voi tosiaan olla että tehdään vain "riskiraskauksille". Joka tapauksessa mukavaa viimeistä ultraa ja toivottavasti mahassa köllisi mukavan kokoinen vauva :) .
 
vieras
50 senttiset vaatteet varaan, tyttö tuli kotiin 60 cm ja olivat aivan mahdottomat. Eli kirppareilta saa todella hyviä 50cm koska ne menee yleensä niin vähän aikaa ja toppahaalaripussin ostin myös 50-56cm eli tällasen turvakaukaloon menevän toppahaalarin jossa ei ole puntteja vaan vetoketjulla tulee hihnat. Tytölle sitten aikoinaan pyysin lahjaksi pieniä vaatteita kun hukkui 60cm. Huono oli vaan kun ei itse päässyt kauppaan. No anoppi sitten tyhjensi Keskisen kyläkaupan alle 60cm vaatteista että sitten pärjättiin.
 

Yhteistyössä