Minkä kokoisia 10 -vuotiaita ?

  • Viestiketjun aloittaja ihan mielenkiinnosta
  • Ensimmäinen viesti
"utelias"
[QUOTE="vieras";23599200]reilu viikko sitten mitattu ja punnittu 10v 9kk
153,5 cm ja 30,3 kg[/QUOTE]


Tuliko palautetta painosta? Tuntuu hurjan vähältä kilot suhteessa pituuteen.
 
"vieras"
[QUOTE="utelias";23599311]Tuliko palautetta painosta? Tuntuu hurjan vähältä kilot suhteessa pituuteen.[/QUOTE]

Juu tuli ja on tullu, tyttö syö ku hevonen mut liikkuu koko ajan ja tutkittu on kaikki mahdolliset sairaudet ja allergiat myös (kaikki arvot on erinomaisia), on käyny koko kouluajan 3kk välein paino kontrollissa, neuvolassa käytiin vaan puolen vuoden välein...
 
Rollolainen
poika täytää pian 10v ja on noin 130-132 cm ( oma arvio), kun viimeki koulussa mitatattuna oli 129,5 ja siiä on jo pian puoli vuotta. painoa pojalla on noin 25 kiloa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23077589]No meillä tyttö 9v ja pituutta n. 134 ja painoa n. 27 kiloa, ruumiinrakenteeltaan on hoikka. Nuorempi 7v10kk ja pituutta reilut 130 ja painoa reilut 30kg. On selkeesti siskoaan vantteramman oloinen. Sitten vielä tuo perheen nuorimmainen n.53 cm ja painoa häenellä myös kolmisenkymmentä kiloa. ;)[/QUOTE]

Melkeinpä meidän perheen mitat. Meillä tuo "nuorimmainen" reilut 62cm ja 33 kiloo.
 
vierailija
Jestas kuinka isoja osa lapsista nykyään on. Itse - synnyin v 70 - olin 7. luokalla eli 12-13 v 148 ja painoin 32 kg, jäi mieleen vanhasta terkkarilapusta. Ihan normikokoinen olin, luokan lyhyemmästä päästä mutta muuten ihan tavis.

Nyt 45 v, 164 ja 51 kg.

Luokkakoko oli 30 oppilasta, joukossa 1 lihava ja pari pyöreää. Nykyään taitaa olla toisinpäin.
 
vierailija
Jestas kuinka isoja osa lapsista nykyään on. Itse - synnyin v 70 - olin 7. luokalla eli 12-13 v 148 ja painoin 32 kg, jäi mieleen vanhasta terkkarilapusta. Ihan normikokoinen olin, luokan lyhyemmästä päästä mutta muuten ihan tavis.

Nyt 45 v, 164 ja 51 kg.

Luokkakoko oli 30 oppilasta, joukossa 1 lihava ja pari pyöreää. Nykyään taitaa olla toisinpäin.
Mulla on vanhin poika nelosella ka keskimmäinen tokalla. Kummankaan luokalla ei ole lihavaa lastaa eikä pyöreitäkään.. Sopusuhtaisia, terveitä lapsia. Toiset pidempia ja toiset lyhyempiä. Ihmiset ovat erilaisia...
 
vierailija
Juu, nopeasti kasvaa lapset nykyään. Oma poika täyttää kesällä 10 ja mitat ovat nyt 137 cm ja 28 kg ja on kyllä luokkansa pojista lyhyimmästä ja laihimmasta päästä. Kova on vertailu pojilla pituuksissa ja pitänyt lohduttaa, että isänsäkin kasvoi vielä armeijassa...
 

Yhteistyössä