Minkä kokoisia 1,5v vanhoina?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Minkä kokoisia teidän lapset on olleet 1,5v iässä? Ja minkä kokoisia syntyessään?

Sain tänään kuulla että meidän poika on todella iso! Luulis kolmevuotiaaksi kuulemma. Se on minusta vähän liiottelua, mutta suu auki tuijottelusta tulee paha mieli. :(
Poika on siis 87cm ja 14,3kg. Syntyessään 4,4kg ja 54cm. Lihava ei ole, mutta ruumiinrakenne on roteva. Me vanhemmat ollaan kumpikin alle 175cm.

j
No ei nyt tosiaankaan luulisi kolmevuotiaaksi! Meidän poika syntyissään 3100g ja 50cm, 1,5v. 83cm ja 10,7kg. Ystävän poika syntyissään suurinpiirtein teidän pojan kokoa ja 1,5v. 86cm ja 13kg ja ihan normaalin kokoinen poika minusta. Hänen siskonsa oli pari senttiä pidempi ja pari kg painavampi saman ikäisenä, eikä häntäkään ole koskaan ihmetelty. Toisaalta heitä ei ehkä ihmetellä siksi, että iskä on lähes kaksi metriä.

eewa
No eihän teidän poika mikään pikkuinen ole, mutten kyllä lihavaksikaan sanoisi. Jos 1,5vuotias vasta :) Meidän 2v poitsu oli eilen neuvolassa 12kg ja 85cm, mut onkin aina ollu tommonen ei-kovin-iso

Neuvolassako sanoivat todella isoksi. Onhan se aina mihin vertaa. Meidän 4v on suurinpiirtein samankokoinen ja kilon, pari hoikempi kuin teidän 1.5v Eli häneen verrattuna on isohko teidän lapsi.
Mutta meidän poika onkin pieni. Varmasti löytyy samankokoisia, isompiakin kuin teidän lapsi ja heihin verrattuna ei ole mitenkään todella iso.

Olihan hän hyvänkokoinen syntyessäänkin. Anna tuijotella äläkä välitä. Lapset ovat erikoisia niinkuin aikuisetkin. Mitä siitä stressiä ottamaan jos paino suhde pituuteen on kunnossa. ( ei siis selkeästi liian lihava. )

Mutta meidän muksut olleet 1.5v n. 9kg ja 75cm. Lyhyestä suvusta ovat.

vieras
Meillä tyttö syntyessään 48cm 3100g ja 1,5v neuvolan mitat (oikeasti ikää 1v 6kk 2vkoa) pituus 82,3cm ja paino 10,6kg. Vanhempien pituudet isä 183cm ja äiti 168cm. Mitkäs ap:n ja puolison mitat ovat? Muidenkin vanhempien mitat olis kiva saada tähän samaan ketjuun.

Tinii harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Tinii harmaana:
Meidän tyttö oli 1,5v lääkärissä 12kg ja 85cm joten eipä teidän poika mikään jättiläinen ole :D
Syntyessään esikoinen oli 46,5cm ja 2900g <3
Me vanhemmat ollaan, minä 155cm ja mies 169cm :D

Ap
Neuvolassa ei kommentoineet mitään. Vaan nämä ihmettelyt on naapurilta ja kavereilta. Kyllä niistä paha mieli tulee vaikka ei pitäisi. Poika on aina ollut iso kokoinen mutta enhän minäkään suureen ääneen ihmettele pieniä lapsia. :(
Minä olen 172cm ja mies 174cm. Kummankin suvussa naiset ja miehet lyhyitä. Kumpikin oman sukunsa pisimmät melkeinpä.

Meillä tyttö on kans aika iso..syntyessään 4012g ja 52cm ja 1,5v 12,3kg ja 83,5cm. Mut ei meilläkään lapsia liian isoina pidetä kun me vanhemmatkaan ei olla mitää ihan pätkiä. Totta kai useimmiten lapsetkin on pitkiä jos molemmat vanhemmatkin on.

mie
Meillä esikoispoika oli syntyessään 4kg/52cm. 1,5vuotiaana mitat olivat 92cm/17kg. Nyt poika reilu 4vuotta ja edelleen kasvaa kova vauhtia, 4v neuvolassa mitat olivat 116cm/24kg.

Toinen poika oli syntyessään 3185g/49cm. 1,5vuotiaana 80cm/11,5kg. Nyt, kohta kolme vuotiaana, alkaa olla sama pitkä kun isoveli oli 1,5vuotiaana :D

Ja me vanhemmat olemme 164cm ja 176cm

kahden äippä
Piti oikein käydä kaivamassa tytön (nyt jo 2v.9kk) neuvolakortti esille ja tarkistaa. Hän on aina ollut ikäisiään pidempi. Tyttö oli 1,5vuotis neuvolassa 86cm ja 12,5kg. Syntyessään neiti oli 3290g ja 50cm.

Nuorimmainen (poika) oli syntyessään 3154g ja 51cm. Nyt on ikää 1v3kk ja kotimittauksella sanoisin 84cm ja n.11kg.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
synt. 3220g 50cm- 1,5v. 84,3cm ja 11kg. Tyttö.
Minä 158cm ja mies 176cm
Meidän tyttöä on sanottu pulleaksi, pullukaksi, tms. minun mielestä täysin normaali. Näillä mitoilla ei mun mielestä saa lapsesta mitenkään liian isoa, ei myöskään ap:n lapsen mitoilla. suututtaa kun ei itse lapsia omaavat ihmiset tajua että lapset asvaa erilailla. Ei kaikki voi kulkea keskellä käyrää! murr!!

jessi
Meillä poika mennyt koko ajan yläkäyrillä. Syntyessään oli 3030 g/51 cm ja 1,5-vuotiaana 13,7 kg/89,5 cm :)

Ne kasvaa ihan omaan tahtiinsa ja mekin ollaan saatu ihmettelyjä iän puolesta. Aivan sama, turha niistä on mieltään pahoittaa, älä säkään suotta :)

Syntyessä oli 51cm ja 3,5kg. 1,5v 88cm ja 14kg. Isänsä on melkein 190cm joten muksu seuraa sen suvun mittoja. Pitkä ja roteva poika on muttei lihava käyrien tai kenenkään mukaan.
Ikäistään vanhemmaksi luultiin jo vauvana ja nyt sanotaan 3v vaikkei ole vielä 2,5v.

*
Ikäviä tuollaiset kommentit,mutta niin se vaan on että kovin ovat erikokoisia lapset,niinkuin me aikuisetkin. Ei ap:n poika mun mielestä mikään ertyisen iso oo,ei varsinkaa 3-vuotiaan kokoinen.
Meillä tyttö pian 1,5v,arvelisin hänen kookseen n.84cm ja vähän yli 11kg,syntyessä 3,6kg ja 52cm.

Yhteistyössä