Minkä kokoisia 1½ vuotiaat

Meillä oli just 1½ vuotis neuvola ja neiti oli 81cm ja 10kg ja pipo 45,8cm

Mites muilla?

Ihmettelen kun lääkäri ei muuta tehnyt kun kuunteli sydämmen ja katso silmät.. oon kuullut et ne kattois sen 3 palikan tornin pinoamisen ja sukkien riisuumisen.. mut ei meil..
 
Meillä tyttö 9600 g ja 82 cm, pipo taisi olla 48. Meilläkään (Espoossa) ei teetetty mitään, lääkäri vain kyseli, että osaako juosta, kokoaako torneja, minkä verran sanoja, saako lusikan suuhun oikeinpäin tms.
 
Meidän poika 89 cm ja 13 kg. Lääkäri ei paljoa tutkinut, katsoi vain onnistuuko torni, miten "lukee" kirjoja ja miten kommunikoi ja leikkii. Niin ja kuunteli sydämen, mutta senkin siksi, että ollut sivuääni syntymästä asti, joten tarkasti joko olis kadonnut.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.11.2006 klo 09:29 TiiuHti kirjoitti:
Meillä oli just 1½ vuotis neuvola ja neiti oli 81cm ja 10kg ja pipo 45,8cm

Mites muilla?

Ihmettelen kun lääkäri ei muuta tehnyt kun kuunteli sydämmen ja katso silmät.. oon kuullut et ne kattois sen 3 palikan tornin pinoamisen ja sukkien riisuumisen.. mut ei meil..
No meil oli 1,3v- neuvola eli pari kk nuoremmalle ku teidän, poika oli 82 senttiä pitkä ja painoi 10,445kg. Pinottiin torni.
Sukkia ei riisuttu mut sen poika osaa tehdä.
 
85cm ja 12,5kg. Neuvolatäti katseli leikkimistä ja kyseli puheesta jne. Sit oli ihmeissään siitä, että poika juoksee jo kovaa ja syö täysin itse, mun mielestä ei siinä mitään kummaa ole, monet 1,5v tekee samaa.
Lääkäri sitten antoi muutaman palikan ja poitsu teki tornin niistä. Lisäksi lääkäri kurkkas kivekset, kuunteli sydämen ja keuhkot.
 
Heippa!

Meillä 1 1/2 -v. neuvola viime perjantaina. Mitat oli 84,5 cm, 11,9 kiloa ja pipo 50 cm.

Sydän ja kehkot kuunneltiin, kivekset kokeiltiin ja tutkittiin napaa (napatyrä ei ole pienentynyt ihan tarpeeksi) varmaan vartti. Sekös poikaa nauratti!

Pinottiin torni, testattiin molemmilla käsillä pinsettiotetta (outoa, kun sehän on testattu jo ikuisuuksia sitten...) ja muut osaamiset sitten kyseli. Vähän saatiin poikaa siinä juttelemaan itsekin. En tiedä oisko tornia tehty, ellei poika ois itse ottanut pöydältä palikoita ja ruvennut sitä tekemään. Varmaan ne palikat oli siinä sitä varten tarjolla :)
 
RouvaHuldaHuoleton
Tyttönen oli 1,5v neuvolassa 86cm ja 12kg. Torneja ei kasattu, eikä sukkia riisuttu. Eli ihan samanlainen neuvola ja lääkärikäynti kuin ennenkin, perusmitat ja sydämen kuuntelu, ei muuta.
 

Yhteistyössä