Minkä kokoiset kengät 1v:llä, entäs 1,5v:llä?

  • Viestiketjun aloittaja Pipp
  • Ensimmäinen viesti
Pipp
Harmaita hiuksia tuottaa tuo kengän koon arvuuttelu, niin heitetäämpäs vähän kyselyä.

Eli minkäkokoisia kenkiä teidän 1vuotiaat on käyttäny, ja entäpäs sitten 1,5 vuotiaana?
 
"vieras"
Onko vinkkejä siihen millaiset kengät kannattaisi hommata ensikengäksi toukokussa vuoden täyttävälle?
ei niitä voi oikeen etukäteen ostella, eikä mielellään ilman sovittamista.
kenkiä on eri mallisia, samoin jalkoja. onko kapea jalka, korkea jalkapöytä, onko nilkkaa jne.
ja sen ensikengän kun pitäisi olla juuri sopiva, ilman suurta kasvunvaraa, tukea nilkkaa ja istua oikein. joten suosittelen ostamaan kengät silloin kun niitä tarvii, ja sovittamaan niitä huolella.
 
ap.
[QUOTE="vieras";22935641]ei niitä voi oikeen etukäteen ostella, eikä mielellään ilman sovittamista.
kenkiä on eri mallisia, samoin jalkoja. onko kapea jalka, korkea jalkapöytä, onko nilkkaa jne.
ja sen ensikengän kun pitäisi olla juuri sopiva, ilman suurta kasvunvaraa, tukea nilkkaa ja istua oikein. joten suosittelen ostamaan kengät silloin kun niitä tarvii, ja sovittamaan niitä huolella.[/QUOTE]

Niin, tarkoitus ei ollut nyt sännätä niitä kenkiä ostamaan. Vaan kysyä vain neuvoa siihen minkälaiset kengät kannattaa hommata...
Eli lähinnä, sandaalimalliset, tennarimalliset, vai ihan jonkin muunlaiset?

Mulla on ensimmäinen lapsi ja aika pihalla olen tälläisista asioista. Jos ensi kesästä tulee yhtä lämmin kuin viime kesästä, eikö lapsen jalka hikoa umpinaisissa kengissä?
 
Niin, tarkoitus ei ollut nyt sännätä niitä kenkiä ostamaan. Vaan kysyä vain neuvoa siihen minkälaiset kengät kannattaa hommata...
Eli lähinnä, sandaalimalliset, tennarimalliset, vai ihan jonkin muunlaiset?

Mulla on ensimmäinen lapsi ja aika pihalla olen tälläisista asioista. Jos ensi kesästä tulee yhtä lämmin kuin viime kesästä, eikö lapsen jalka hikoa umpinaisissa kengissä?
Mä ostasin ihan tukevat nahkaset ja rinnalle jotku tukevat sandaalit. Sellasia on hyviä taaperoillekin. Toukokuulla ei viel tarkene sandaaleissa ja toisaalta kesälläkin voi tarvita umpinaisia.
 
"äiti"
Meiän tytöllä 1-vuotiaana koko 18 ja 1,5-vuotiaana 20. Suosittelen Eccon ja Superfitin ensiaskelsandaaleja ja -kävelykenkiä, mutta ehdottomasti pitää sovittaa, ja vasta silloin kun lapsi jo kengillä kävelee. Eli älä sovita ja osta ensikenkiä turhaan silloin, kun hän ei niillä vielä kävele.
 
"vieras"
Niin, tarkoitus ei ollut nyt sännätä niitä kenkiä ostamaan. Vaan kysyä vain neuvoa siihen minkälaiset kengät kannattaa hommata...
Eli lähinnä, sandaalimalliset, tennarimalliset, vai ihan jonkin muunlaiset?

Mulla on ensimmäinen lapsi ja aika pihalla olen tälläisista asioista. Jos ensi kesästä tulee yhtä lämmin kuin viime kesästä, eikö lapsen jalka hikoa umpinaisissa kengissä?
osta jotkut kunnon nahkaset, jossa hyvä tuki nilkalle. jos kapea jalkainen ecco ja superfit on hyviä merkkejä. jos leveämpi jalka, niin esim. tepsut ja kavatit voisi käydä.
kesäksi sitten snadaalit, voipi olla että siinä vaiheessa kun niin lämmin niin ei mahdukaan enää ne aiemmat, siinä vaiheessa kun lapsi alkaa kävellä yleensä jalkakin kasvaa. ja muutenkin on hyvä olla kahdet kengät.
 
"piia"
1.tyttö 1.veenä koko 21 (kevätkengät) 1,5v: 23 (syksyllä) 24 (talvikengät)

2.tyttö 1v4kk sandaalit koko 19. Nyt 2v ja talvikengät 21-22.

Eli vaihtelee jopa sisaruksilla tuo jalan kasvu... Ja voi kasvaa noin pienellä hetkessä numeron tai kaksi isommaksi. Osta sitten kun on tarve.
 

Yhteistyössä