Minkä kokoinen peitto 2 v ja risat?

  • Viestiketjun aloittaja "Krisu"
  • Ensimmäinen viesti
"Krisu"
Meillä ikäistään (2 v 2 kk) hiukan lyhyempi tyttö nukkuu vielä tyytyväisenä pinnasängyssä ja äitiyspakkauksesta saadun peiton alla. :) Nyt on suunnitteilla uuden sängyn osto ja näyttääpä tuo peittokin jo käyvän ehkä pieneksi... Mikähän olisi sopivan kokoinen peitto tuollaiselle alle 90-senttiselle ipanalle? En kyllä edes tiedä mikä kokoisina niitä on saatavilla... Entä minkä ikäiselle lapselle olette ostaneet tyynyn? Kun kehotan lasta illalla laittamaan pään tyynyyn sen kaiken sängyssä urheilemisen sijaan, tyttö vastaa, että "Äiti, ei mulla oon tyynyä". ;) Tämmöisiä kyselee tämä yhden lapsen äiti. :)
 
dlgsägk
2,5vuotiaalle sellainen ohut lasten tyyny (cittarista loytyi sellainen sopivan ohut ja pehmeä) Meillä äp-peitto vieläkin lähes kolmivuotiaalla, hermostuu junioripeiton (n. 110x150) kanssa kun muka liian kuuma..
 
"kahden äiti"
Meillä lapset nukkuivat pinniksissä ja äp:n peitoissa kunnes olivat 1v10kk ja 3v3kk. Sen jälkeen hankittiin jatkettavat sängyt molemmille, mutta peitot säilyivät vielä. Nyt lapset 4v1kk ja 2v8kk ja juuri vaihdettiin molemmille junioripeitot (noin 120cm*160cm) käyttöön. Ensityynyt (se pieni hippamuumi) laitettiin noin vuosikkaalle, ja niillä menee molemmat edelleen.
 
......
Meillä 1v4kk käyttää aivan tavallista aikuisten peittoa. Lasten peitot ovat niin surkean ohuita ja valikoimaa niin vähän (siis sen suhteen mitä sisällä ja kuinka lämmin jne.).
 
ghtb
Äitiyspakkauksen peitto edelleen käytössä 2v 10 kk ikäisellä, eikä olla ihan äkkiä vaihtamassa. Alle 90 senttiä pitkä tyttö joten ei tarvi isompaa ja tuon jaksaa hyvin vetää itsekkin päällensä. Ensimmäinen tyyny hankittiin 10 kk iässä, sellainen ihan ohut vauvatyyny, kun alkoi itse kasata peittoa päänsä alle. Nyt hänellä on sellainen litteä lasten tyyny.
 
Meillä ei kumpikaan lapsista (11kk ja 2v9kk) käytä peittoa. Mutta pienemmän sängystä löytyy äp-peitto.
Isommalle vaihdoin viime viikolla normipeiton (150x210), syystä että meillä on täällä päällä öinen kansainvaellus.. Usein minä tai mies joutuu menemään loppuyöstä lapsen sänkyyn nukkumaan kun muu porukka on ahtautunut meidän sänkyyn |O
 

Yhteistyössä