Minkä kokoinen pää teidän vastasyntyneellä on ollut?

  • Viestiketjun aloittaja Pää
  • Ensimmäinen viesti
Pää
Alkuperäinen kirjoittaja kahden äitee:
36 ja 37 cm ja nuo mitat on jo olleet isoja 3,2-kiloiselle ja 3,9-kiloiselle. En ole kuullut aiemmin yli 37 cm päänympäryksistä, joten tuo kaverisi vauvan pää vaikuttaa TODELLA isolta!?! Tosin meidän vauvat on molemmat olleet kasvotarjonnassa (toinen lopulta leikattiin, toinen tuli alakautta) joten en osaa sanoa tohon "turpoamiseen".
No juuri sen takia tätä täällä ajattelin kysellä, kun mun mielestä YLEENSÄ vastasyntyneiden päänympärys on ollut 32-37cm (mun ystäväpiirissä, jos oikein nyt muistan) ja tää ystävän vauvan pää tuntui niin kamalan isolta...


 
Suurpää
Kuopus oli oikein lääkärin seurannassa asian tiimoilta (muiden juttujen ohessa). Olisi kannattanut mitata myös vanhempien päänympärykset - suuripäiseen sukuun syntyy suuripäisiä lapsia. Pipot ovat onneksi joustavia päähneitä...
 
1. 37 cm, vaikea synnytys alakautta
2. 38 cm, helppo, alakautta
3. 39cm helppo, alakautta
4.36 helppo ,alakautta

Ja kaikilla paino välillä 3100g-3800g
Onko vauovojen päät oikeasti noin pieniä kuin teillä muilla?...
:LOL:
No, kätilö ei ollut koskaan ennen mitannut 39cm päänympärystä eli kyllä 40 cm on huikean iso sitten kait...
 
py 33,5 cm, 3340g ja49cm (alakautta)
py 32 cm, 1520g ja 43,5cm (kiireellinen sektio)
py 37,5 cm, 4115g ja 52cm (kiireellinen sektio)
Nuorimmasta mentiin sektioon kun huomattiin että on kasvotarjonnassa ja painoarvio oli reilu 4 kg. Leikannut lääkäri sanoi jälkeenpäin että ei olisi raivotarjonnassakaan mahtunut alakautta. Poika olikin sen verran tiukasti ollut kiinni että olivat joutuneet jotain välinettä käyttämään irrotukseen ja pojan naamassa oli pari mustelmaa ja naarmua. Kai mulla on sitte pienehkö "lantionreikä" vaikka oon aika rotevaluinen ja olisin itte kuvitellu ettei tollasta mahtumisongelmaa kovin helposti tulisi.
 
ei jaksa kirjautua
eka 34cm(4190g 54cm tyttö)
toka 34cm(3820g 53cm tyttö)
kolmas 33cm(3620g 52cm tyttö)
neljäs 32cm(3445g 54cm poika)

mun kaverin lapsilla on järjestänsä ollut kaikilla päänympärys 40cm,ja pari senttiä ylikin,kauhisteltiin juuri sitä yhdessä..mutta isopäisiä ne on vieläkin,myös oman äitinsä mielestä..)
 

Yhteistyössä