minkä ikäsen lapsen ootte antaneet päättää sukunimensä

  • Viestiketjun aloittaja viieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kun äidille tulee kaks sukunimee ja laps on aikasemmasta liitosta ni eiks lapsi saa sillo jommankumman nimen
Nyt en ymmärrä. Vähän väsy mutta silti.
öö on entisestä liitosta ja sillä on kuitenkin äitin sukunimi eli lapsi B

ja äiti menee uusiin naimisiin jaoottaa sukunimekseen äiti B sekä miehen sukunimen C eli äiti b/c ni minkä nimen lapsi saa ottaa

 
no mä voisin sanoa et musta olisi kiva jos lapsen mielipidettä kysytään. ite olin 13 kun äiti meni uusiin naimisiin. Äidin entinen mies oli ollut mulle ihan kuin oma isä 3-4 vuotiaasta ja mulla oli hänen sukunimi. Biologinen isäni hän ei ollut enkä biologista isääni tunne. Halsuin äidin mennessä naimisiin vaihtaa sukunimeni hänen nimekseen, koska hän on mun aiboo biologinen vanhempi ja mun ainoo virallinen huoltaja ja mulle rakas jne...Äidille asia sopi, mutta ei sille mun isäpuolelle jonka kanssa äiti oli eronnut. se sanoi et jos vaihdan nimen äidin uuden miehen nimeksi niin hänen "lapsensa" en enää ole. Hänen lapsillaan on Hänen nimi :headwall: Nykyään meillä on välit poikki :|
 
miero
siis jos lapsi on edellisestä liitosta niin lapsen sukunimi on B yhä naimisiinmenon jälkeen. lapsesta ei voi tulla edes C jos lapsen isällä on myös huoltajuus (yhteishuoltajuus) siitä en ole varma saako äiti muuttaa lapsen sukunimeksi C ollessaan yksinhuoltaja jos herra C ei samalla adoptoi lasta
 

Yhteistyössä