minkä ikäselle ootte alkanu antaa tavallista jugurttia?

En anna ollenkaan kun on niin sokerista (valkosta sokeria). 10-12kk olen aloittanut isommila lapsilla Bulgarianjukurtti sekoitukset, eli vaikka hedelmäsosetta sekaan tai marjoja hedelmäsokerilla makeutettua luomumehua tai banaania sössönä sekaan jne...
yosa-jugurtitkin on hyviä (maidottomia).

janika77
Noin 10kk, ensin annettiin ihan vaan muutama lusikallinen, sitten vähitellen aina kerralla enemmän. Nyt ihan kohta 11kk ja nyt menee jo koko 2dl purkillinen. Ihan oon antanut tavallista (ei rasvatonta) jugurttia, esim banaanijugurtti, hedelmäpommi.

Aloitin noin 10 kk iässä maustamattomalla jogurtilla johon sekoitin hedelmäsosetta. Syön itse jogurttia niin että sekoitan (litran purkeista) puolet maustamatonta ja puolet maustettua, ei tule liian makeaa. Samalla tyylillä syö edelleen 2 v 5 kk poika. Toki joskus annan pikkupurkin tavallista maustettua, mutta aika harvoin.

10kk ikäselle maustamatonta johon itse sekoitan marjat/kiisselin.
Nyt kun poika on 1v syö vielä samoin, eikä tarkoituskaan ole alkaa antamaan vielä hetkeen niitä maustettuja sokerijogurtteja (saattaa sisältää 13 palaa sokeria), en syö niitä itsekään.

kuopus on just tasan 8kk ja kuukauden syöny rasvatonta/sokeritonta jugurttia sekotettuna hedelmäsoseisiin...ja rasvaton piimä on TOSI HYVÄÄ!!! :D ..ei oo ihottumiakaan ilmenny.. tosin maitona meillä viel menee korvike..

Mä annan 11kk ikäselle pojalle valio metsämarja jogurttia jossa 30% vähemmän sokeria kun normaali valio jogurtissa. Kokeilin antaa maustamatonta jogurttia hedelmäsoseella mutta pahaa tuli! Rahka menee kyllä hedelmäsoseella maustettuna. Ja piimä on ruokajuomana suosikkia.

Alkuperäinen kirjoittaja Darelbeida:
kuopus on just tasan 8kk ja kuukauden syöny rasvatonta/sokeritonta jugurttia sekotettuna hedelmäsoseisiin...ja rasvaton piimä on TOSI HYVÄÄ!!! :D ..ei oo ihottumiakaan ilmenny.. tosin maitona meillä viel menee korvike..
ehkä tyhmä kysymys mut miten annat piimää?
lusikoitko? :headwall:

Annoin 10 kk:n ikäisenä. Ei suostunut syömään luonnonjugurttia hedelmäsoseen kanssa, joten annoin hedelmäsokerilla makeutettuja
jugurtteja. Hampaat tietysti pestään joka ilta taistelun kanssa.
Nyt poika 1 v 2 kk ja kaikki menee.

Yhteistyössä