minkä ikänen on vanhin, jolla tiedätte olevan tutin, tuttipullon tai molemmat?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vakkari:
Meiän 6-vuotiaalla on Tutti ja tuttipullo. Käyttää niitä yleensä vain illalla nukkumaan menessä ja aamulla ku herää.
vai että käyttää niitä VAIN illalla. Anteeksi vain mutta kyllä tuon ikäisen ei tarvis käyttää todellakaan ollenkaan.... Ja vain mun mielipide

 
Mulla esikko ja pikku2 ei ole huolineet tuttia ikinä. hyvä vaan. nyt saa sitten kolmannen kanssa ottaa ekat stressit siitä vieroituksesta. :LOL: ei vaiskaan. ajattelin tylysti ottaa jo syksyllä pois jos se ei ihan vauvana (silloin joku 8-10kk) vielä hoksais kamalasti kapinoida. :whistle: viimeistään keväällä kyllä jos rupean hempeilemään tai en taas viitsi itkettää toista yöllä ja iskä on sitte töissä uuvahtanu... sen olen oppinut tuttipullovieroituksista että vitkuttelulla sitä vain pahentaa asiaa. :whistle:

Esikko alko juoda yö-pulloa, kun lopetin imetyksen 13kk:na. ja eihän sitä nuorena ensimmäisen äitinä yhtään raaskinu toista itkettää turhia. olis vielä kerrostalo naapuritkin häiriintyny :whistle: no kun se oli tottunu yöllä nappailemaan tissistä maitoa aina yöllä jos heräili niin se unipullo tuntu muka jotenki loogiselta. meinasin asteittaan saada sen siitä irti, "ettei tulis kauheita traumoja". :kieh: eli siis ensin, tissi, sitten maitopullo, sitten vesipullo ja jos se sitte lopettas omaa tahtiaan ja vois vaihtaa nokkamukiin jos yöllä janottaa. :whistle: no joi sitte sitä maitopulloaan 1,5 vuotiaaksi kunnes otin pois ettei hampaat mene. vettä tilalle. ei kelvannu kauan :D mutta minusta tuoki oli liika kauan jollekin hiton yöpullolle. 5 tai 7 v tutinpurija on jo aika hassun näköinenkin :whistle: eikö niitä kiusata hoidossa?

pikkukakkosen kans pullorumbassa oli vähän sama kaava paitsi että sai pulloa jo alusta asti silloin tällöin ja sitten imetys loppui kokonaan puoli vuotiaana. sitten oli aina yöllä pullo. siltä taisin kyllä viahtaa vedeksi jo reilun vuoden ikäisenä. mutta sitä vesipulloa se lutkuttiki johonki 1v8kk asti.

*muoks* niin, tämän kolmannen kans ollaan jo sen verran kokeneita vanhempia että eihän se enää mitään yöllä syö, ei edes janoon. ja kun kerta on se tutti kelvannu niin ei ole mitään lohtupulloja tarttenu tarjoilla.. pullon vieroituksessa tuskin tulee nyt kauheita ongelmia..
 

Yhteistyössä