Minkä ikäisinä lapsillenne on selvinnyt vauvanteon oikea laita ?

  • Viestiketjun aloittaja lasikupuko
  • Ensimmäinen viesti
lasikupuko
Minulla 7-vuotias ekaluokkalainen poika joka tietää että vauva tulee siemenestä ja kasvaa vatsassa, vauva voi tulla vatsasta ulos joko pimpistä joka on tavallisin tapa tai vatsasta lääkärin leikkaamalla kuten hän itse. Telkkarista on nähnyt synnytyksiä.
Siinä kaikki mitä tietää..onko aika vähän tuon ikäiseksi?
Nyt on alkanut sadella kysymyksiä kuten tänä aamuna kouluun lähtiessä että mistä se siemen tulee ja onko totta että vauvat kasvaa oikeasti siemenestä vastasin vain et joojoo ja lapsi lähti kouluun.
Illalla ehkä hän palaa aiheeseen, joten onko nyt jo aika selostaa että pojalla on siemenet kiveksissä jotka pippelistä laitetaan aikuisena naisen pimppiin tai jotain..
Kaveripiirikin on jo sellainen koulussa että kohta alkaa kuulumaan varmaan törkeämpiä juttuja ja jotkut joilla isompia sisaruksia ovat jo "viisaampia" näissä asioissa.
Nyt oikeesti apua :-D
 
"hohhoh"
[QUOTE="moi";22360238]Ethän unohda kertoa, että myös naisella on vauvansiemen nimeltä munasolu, joka yhdistyessään miehen siemeneen saa aikaan sen, että vauva alkaa kehittyä.[/QUOTE]

No eihän tällasilla pikkujutuilla ole mitään merkitystä, vain miehen pano(s) ratkaiseen :LOL:
 
"aapee"
joo mut onko tämä ikä nyt ok kertoa, onko monet jo tienneet ennen 7v ikää vai myöhemmin, haluaisin tähänkin asiaan vastauksia :)
olen vähän avuton tässä asiassa kun ei ole isää lapsella kertomassa ja itselläni kotikasvatus oli aivan vinossa.
 
123
[QUOTE="aapee";22360269]joo mut onko tämä ikä nyt ok kertoa, onko monet jo tienneet ennen 7v ikää vai myöhemmin, haluaisin tähänkin asiaan vastauksia :)
olen vähän avuton tässä asiassa kun ei ole isää lapsella kertomassa ja itselläni kotikasvatus oli aivan vinossa.[/QUOTE]

Uskoisin että on ihan sopiva ikä.
 
Meillä 5v. tietää että kiveksissä kasvaa sellasia siemeniä mistä sitten voi tulla vauva ja vauva tulee ulos pimpistä tai leikkaamalla. On kovasti kysellyt kun on kaksi pikkusisarusta ja aihe tuntuu kiinnostavan... Itse ajattelin myös hakea kirjastosta kirjan niin olisi helpompi selittää samalla kun kirjaa lukee.
Kyllä mun mielestä tuon ikäiselle voi jo ihan kertoa miten se siemen sinne menee ym.
 
[QUOTE="aapee";22360269]joo mut onko tämä ikä nyt ok kertoa, onko monet jo tienneet ennen 7v ikää vai myöhemmin, haluaisin tähänkin asiaan vastauksia :)
olen vähän avuton tässä asiassa kun ei ole isää lapsella kertomassa ja itselläni kotikasvatus oli aivan vinossa.[/QUOTE]

Kyllä moni tietää jo alle kouluiässä esim sisarusten kautta. Minusta ei oo sellasta oikeaa tai väärää ikää ja toi sun selitys on ihan ok. Perusasia. Mun 3v tietää että vauvat tulevat äidin vatsasta joko vauvareijän kautta tai leikattuna kuten hän. Ja että vauvan alkuun tarvitaan isi. Kerron lisää sitten kun joskus kysyy.
 
"aapee"
no äsken jo tuli yksi kysymys lisää ja mä vein sille nyt lääkärikirjan tuosta kirjahyllystä luettavaksi (lukee sujuvasti)
APUA! Avasin kohdista raskaus, hedelmöitys ja niissä on tietty kts lisää yhdyntä..
IIK :-/
Olinks tyhmä? Odottelen tässä nyt mitä tapahtuu, nyt kuuluu naurua..
 
123
[QUOTE="aapee";22360344]no äsken jo tuli yksi kysymys lisää ja mä vein sille nyt lääkärikirjan tuosta kirjahyllystä luettavaksi (lukee sujuvasti)
APUA! Avasin kohdista raskaus, hedelmöitys ja niissä on tietty kts lisää yhdyntä..
IIK :-/
Olinks tyhmä? Odottelen tässä nyt mitä tapahtuu, nyt kuuluu naurua..[/QUOTE]


Tätä just vihaan, yhdynnästä ja seksistä ylipäätänsäkin puhutaan tuollaisella kielteisellä ja ''IIK'' asenteella. Ja vanhempien ainoat seksivalistukset teineille ovat ''sinähän et mitään sellaista tee''.

Harmillista.
 
"aapee"
Mä sanoin sen IIK täällä, en lapselle.
Lapselle olin äsken kertomassa rauhallisesti ja positiivisesti, kuinka siihen tarvitaan molempia miestä ja naista että vauva saa alkunsa.
 
123
[QUOTE="aapee";22360394]Mä sanoin sen IIK täällä, en lapselle.
Lapselle olin äsken kertomassa rauhallisesti ja positiivisesti, kuinka siihen tarvitaan molempia miestä ja naista että vauva saa alkunsa.[/QUOTE]

No, se on hyvä. :)
 
Meillä 3 ja 5-vuotiaat tietävät suunnilleen saman kuin alkuperäisenkin lapset; vauvat kasvavat kohdussa, saavat alkunsa kahden "siemenen" kohtaamisesta ja tulevat ulos joko pimpistä tai leikkauksessa. Meillä nuo jutut ovat tulleet ikään kuin "automaattisesti" lasten tietoon sitä mukaa kun on syntynyt sisarusten lapsia ja he itse ovat moisia kyselleet.

Mitenkään erityisen yksityiskohtaisesti ei mihinkään tuon prosessin vaiheeseen ole perehdytty kun ei vielä moiseen ole kiinnostustakaan.
Pojanpoikaa , joka rakastaa hoitaa nukkeja, ja ajoittain imettääkin omiaan, taitaa tosin jossain vaiheessa odottaa pieni pettymys... ;)
 
vierailija
Meillä on 4-5-vuotiaille selvinnyt tyypillinen miehen ja naisen anatomia ja sikiönkehitys (+muut tavat tulla vanhemmaksi), toisen kyseli sitä myöten miten se siittiö siirtyy naiseen, toinen ei ole vielä päässyt kysymyksissään niin pitkälle. Ihmiskehon ensyklopedia löytyy lasten saatavilta, siinä myös yksi sukuelimiin rajattu poikkileikkaus-piirroskuva yhdynnästä.
 

Yhteistyössä