minkä ikäisiltä lapsilta pesette hampaat?

tiipii
Alettiin pestä kun hampaita alkoi tulla. Ilman tahnaa, mutta harjaan totutellen.

Nyt lapset 5v ja 3v. Joka aamu ainakin pestään.
Täytyy myöntää että iltaisin jää usein pesemättä.

Me vanhemmat pestään ne ekaksi ja sitten saavat ite jatkaa.
 
mä vaan
Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:
Iltaisin pestään molemmilta, aamuisin saavat pestä itse.
Näin meilläkin, tosin tuo 8v kyllä jo osaa kaunoa ja mulle on kerrottu että kun sitä osaa niin kädentaidot on sellaiset että sitten voi itsekin pestä.
Niillä on koulussa hammastarkastus ennen joulua ja sieltä tulee arvio hampaiden pesutaidosta. Ostin kyllä kotiinkin niitä punaisia pillereitä niin voisi vaikka testata :)
 
Mä pesen 3,5v ja 1v3kk hampaat aamuin illoin, joskus esikoinen saa harjata itse (tai aina saa, mutta mä viimeistelen). Kuopus ei vaan oikein anna hampaita harjata, joten se on vähän niin ja näin :/
 
Alettiin pestä lasten hampaita sitä mukaa kun niitä alkoi tulla.

Nyt ovat 6 ja 8 vee, ja hampaat pestään aamuin illoin ja lisäksi käytetään runsaasti xylitolpurkkaa. (Minulla oli paljon reikiä, ja haluan, että lasten hampaat pysyvät ehjinä.)

Yleensä nuoremman hampaat pestään, isompi pesee jo jonkin verran itsekin.
 
pirpaliina
Jossain oli juttua, että hammaslääkärit suosittelee, että alle 10 -vuotiaiden lasten hampaat pesee myös aikuinen. Toki lapsi itsekin pesee, mutta aikuinen pesee toiseen kertaan :)
 
ite pesseevät aamusin ja iltasin,tarkistan eka- nelosluokkalaisen pesujälen suunnillee jokatoine ilta, seiskalaiselta kerta,kaks vko(poika jonka mielestä ei niin nuukaa...)ysillä olija selvii omanpäin ja hammashoitajan tarkistuksila
 
Alkuperäinen kirjoittaja pirpaliina:
Jossain oli juttua, että hammaslääkärit suosittelee, että alle 10 -vuotiaiden lasten hampaat pesee myös aikuinen. Toki lapsi itsekin pesee, mutta aikuinen pesee toiseen kertaan :)
jeps, täälä sanotaa ett sitten ku kaunokirjotus on luettavvaa , on motoriikka siinä kunnossa ett saap hampaasa kunnolla puhtaaks :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:
Meillä tuo 5-vuotias ei osaa vaan vielä purskuttaa.
Ei oo mulla ainakaan konsteja enää miten opettais...
Saa lyödä ässät pöytään jos löytyy :whistle:
Nykyään ei neuvotakkaan enää purskuttamaan. Sillä tavalla vaan huuhtelee fluorin turhaan pois. Parempi vain sylkäistä vaahdot pois suusta, niin tahnan fluori jää hampaisiin.
 

Yhteistyössä