Minkä ikäisille allergia testit voidaan tehdä?

  • Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti
Eli ystäväni sanoi että päiväkodissa oltiin sitä mieltä ettei kohta kolme vuotiaalle vielä tehdä allergia testejä kun koirasta näyttäisi tulevan silmät vetisiksi ja rähmiviksi...
Mä luulin että ne voidaan tehdä minkä ikäiselle tahansa...?
 
"Lissu"
Mulla on se käsitys (voin olla väärässäkin) että niitä testejä voi kyllä tehdä kaikenikäisille, mutta pienillä lapsilla tulokset ei välttämättä ole kovin luotettavia.
 
Mulle lääkäri sanoi perjantaina että vain hengenahdistus on merkki allergiasta eikä voi alle 5-vuotiasta testata koska puhallustestejä ei voi tehdä alle tuon iän.

Olen hieman eri mieltä noista allergian merkeistä, mutta enhän mä ookaan lääkäri, ihan vaan allerginen maallikko :xmas:
 
"muumio"
Olen menossa juuri 2v kanssa allergiatesteihin. Se on sitten eri mitä nuo ihotestit näyttävät... esikoisella eivät näyttäneet mitään ja lisätutkimusten edetessä selvisi että on maito allergia sekä vilja-allergioita.
 
"vieras"
Kyllä testejä voi tehdä vaikka vauvoille, mutta kovin luotettavia ne eivät välttämättä ole. On ihan yleistäkin, että kaikki allergiat eivät näy pienillä. Eikä välttämättä aikuisillakaan.

Allergisten lasten vanhempien elämä olisi noin 100 kertaa helpompaa, jos tuosta vaan testaamalla saataisiin selville allergioiden aiheuttajat.
 
näin se on
Verestä tehty testi mittaa vain tietynlaisia välittäjäaineita (IgE). On olemassa myös muilla mekanismeilla välittyviä allergioita jotka eivät täten testeissä näy.
 

Yhteistyössä