Meillä vauvat ovat olleet 5-6 viikkoisia kastettaessa. Ihan itse olemme valinneet ajankohdan ja kysyneet sitten seurakunnalta työvuorossa olevia pappeja.
Eka oli 7 viikkoo ja toka 6 viikkoo. En kyllä olis pystyny aiemmin järkkäämään ristiäisiä. Kaikki papin varaus, tarjoilujen miettiminen ja leipominen sun muu juhlahössötys... Huh... Kyllä ensin piti palautua synnytyksestä ja opetella uuden vauvan kanssa eloa ihan ilman mitään muuta miettimistä.
Himppua vaille 2kk oli lapsi kun ristiäiset pidettiin. Meillä oli vähän vaikeuksia päästä yhteisymmärrykseen nimestä, ja juhlat oli mun vanhempien luona ja silloin oli ainoa heille sopiva viikonloppu.
melkein 9vkoa oli. Vauva itki kellon ympäri niin paljon ettei olis pystynyt aikaisemmin pitämään. SIihen asti myös mietittiin nimeä ja hirmu vaikea oli alkaa vavaa nimellä kutsumaan kun oli yli 2 kuukautta kutsunut vaan pojaksi tai vauvaksi. Esikoinen kastettin 6 viikon iässä
[QUOTE="vieras";27998080]8 vk, 8vk 4 pv ja 7vk 7pv, aikataulut pitkälti määritteli, koska tilaisuus voitiin pitään (pappi, kummit, vuokratila).[/QUOTE]
Esikoinen oli lähes 2 kk. ikäinen, kun joutui vastasyntyneiden teholle hengitysvaikeuksien tähden. Lisäksi isyyden tunnustus vei oman aikansa. Toinen lapsi sitten 5 vk. ikäisenä. Viimeinen lapsi hätäkastettiin synnytyssalissa ennen menehtymistä.
Yksi meidän lapsista on kastettu 4-5kk:den ikäsenä. Oli syntymän jälkeen hoidossa kuukauden. Sitten oli kesälomat ja vauvalla pitkä lääkitys joka vaati myös minun voimia. Ei ollu mitään järkee alkaa väkisin juhlia vääntämään. Tuo ikä sopi meidän perheelle hyvin Muut lapsista kastettu n.2kk ikäsinä.