minkä ikäiset

Ei varmaan ole mitään tiettyä ikää minkä ikäisenä voi alkaa pitää istumassa. Meillä alettiin nostaa rattaiden selkänojaa ylös myös n. 5 kuukauden iässä ja jo aikasemmin laitoin pojan välillä istuvampaan asentoon pehmeän kopan kuomua vasten, jonka taitoin selän taakse. Jos lapsi istuu sylissä tukevasti ja nostaa itseään istuma-asentoon, niin voi varmaan alkaa lyhyitä aikoja rattaissa istuttamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Jonnakar:
Riippuu ihan vauvasta, toiset on lähemmäs vuoden ikäisenä vielä "pötkyläisiä" kun sitten taas toiset pienet ovat jo hyvinkin tuossa 5kk:n tienoilla valmiita istuskelemaan milloin missäkin...

=)
samaa mieltä. kunhan se lapsukainen on itse halukas istumaan ja yrittää esim sylissä ängetä istuma-asentoon niin voi hetken istuttaa mutta ei kovin pitkiä aikoja koska, käy selälle. Kunhan lapsi itse istuu tukevasti niin sitten.

Ite oon siinä vaiheessa alkanut pikkuhiljaa nostamaan selkänojaa ylöspäin kun vauva ei muuten enää viihdy vaunuissa ja yrittää itse sieltä ylös ja kuikuilla ympärilleen. Vaihtelevasti on tämä tapahtunut alk. 4,5 kk:den iästä eteenpäin, mutta tämä viimonen köllöttelee vieläkin tyytyväisenä kantokopassa, vaikka istuu muuten ilman tukea ja ikää jo 9,5 kk. en siis ole pitänyt kiirettä, alkaa kantokoppa vaan olemaan jo hieman ahdas.

Riippuu lapsesta ja myös millaisiin rattaisiin ollaan laittamassa. Meillä on gracon mosaicit kauppareissuja varten. Pehmeän ja joustavan selkänojan voi laskea alas ( ja rattaisssa 5-pistevyö ) joten meidän spagettiselkäinen 5 kk poju voi siinä kölliä kauppareissujen ajan.

Istuma-asennossa pidän tyttöä (vajaa 7kk ) paljonkin pitkin päivää, mutta rattaissa ei vielä ole ollut selkä suoraana istuma-asennossa. Syöttötuolissa ja lattialla, sekä sylissä istuu kyllä...

Alkuperäinen kirjoittaja aiaifi:
Riippuu lapsesta ja myös millaisiin rattaisiin ollaan laittamassa. Meillä on gracon mosaicit kauppareissuja varten. Pehmeän ja joustavan selkänojan voi laskea alas (ja rattaisssa 5-pistevyö) joten meidän spagettiselkäinen 5 kk poju voi siinä kölliä kauppareissujen ajan.
meillä on hequleksen spin ratorit..3 asentoa saa rattaissa..

Yhteistyössä