Minkä ikäisenä...

• Viestiketjun aloittaja Me täältä
  • Ensimmäinen viesti
Me täältä
Teillä on lapsukaiset alkaneet syömään ite? Minkä ikäisenä ootte jo alkanu antaa lapselle lusikkaa omaán käteen ja miten ootte opettanu lasta kuinka syödään? Meillä olis tuos semmonen vähä päälle vuoden ja ei ollenkaan sinne päinkään että tajuais mitä sillä lusikalla tehdään,lattialle menee kaikki. Eli onko tässä vielä kiirettä hoputtaa opetteluun vai miten toimia?

Jokainen omassa tahdissaan. Meillä vanhempi piteli lusikkaa kädessään noin 8-kuisena, kun häntä syötettiin ja ruoka meni suuhun paria kuukautta myöhemmin: Nuorempaa eivät lusikkahommat kiinnostaneet lainkaan ennen vajaata vuotta, mutta sen jälkeen ei saanut kukaan syöttää.

Voihan lapselle antaa sen oman lusikan ja siinä sivussa lappaa ruokaa hänen suuhunsa. Ei mitään hoputtelua, ihan rauhassa vaan. Sotkuun saa tottua...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.06.2006 klo 19:13 vieras kirjoitti:
Jokainen omassa tahdissaan. Meillä vanhempi piteli lusikkaa kädessään noin 8-kuisena, kun häntä syötettiin ja ruoka meni suuhun paria kuukautta myöhemmin: Nuorempaa eivät lusikkahommat kiinnostaneet lainkaan ennen vajaata vuotta, mutta sen jälkeen ei saanut kukaan syöttää.

Voihan lapselle antaa sen oman lusikan ja siinä sivussa lappaa ruokaa hänen suuhunsa. Ei mitään hoputtelua, ihan rauhassa vaan. Sotkuun saa tottua...
ja tähän peesi, sanoo äiti jolla nuorin nyt 1,8v

meillä on poika 1v2kk eikä vielä oo pahemmin nuo itsesyömiset kiinnostanu. Ollaan ajateltu että kyllä se siitä itekseen sitte kiinnostuu kun kiinnostuu. Lusikkaa on annettu käteen jo vähän alle vuoden ikäsestä kun on sen halunnut ja nyt on alkanut itse sörkkiä ruokaansa sen kanssa ja välillä suuhunkin siine sivussa mutta ei pahemmin yritä itse. En ole ajatellut mitään opettamishommia tässä alottaa kun näinkin pärjätään ja luotan siihen että kohta siitä hommasta innostuu.Siihen asti syö itse vain jotain sormiruokaa esim leipää ja jos lämmin ateria on sellasta laatua että ei ihan sotke kaikkea ni sitä kanssa itekseen mutustaa.

Olisiko ollut ihan vähän päälle vuoden ikäinen tuo meidän herra kun ekan kerran lusikan laitoin omaan käteensä ja kehotin syömään. Suht' kivuttomasti oppinut mitä sillä tehdään. Saattaa jopa ottaa nokkiinsa nykyään jos siihen menee auttavaksi kädeksi. Niin, pojalla ikää tällä hetkellä semmoiset 1,8v.

Yhteistyössä