Minkä ikäisenä vauvanne on oppinut käyttämään lusikkaa?

• Viestiketjun aloittaja tar
  • Ensimmäinen viesti
tar
Minkä ikäiselle olette antaneet lusikan käteen ja milloin on oikeasti oppinut sitä käyttämään?

Meillä kun vajaa 8kk ei millään söisi mitään ellei huomiota saa muualle. Olen lusikan antanut käteen/ leikittäväksi. Kiinnittää huomion pois syömiseksi niin että saan edes muutaman lusikallisen ruokaa vauvan suuhun. Minkä ikäisenä ovat vauvanne ruvenneet itse harjoittelemaan syömistä lusikalla?

viera
Meillä poika alkoi kiinnittämään huomiota itse syömiseen n. 1v4kk:n iässä. Nyt pari kuukautta myöhemmin itse syömisestä ei tule vieläkään mitään, mutta lusikka on joka tapauksessa pojalla kädessä ja äidillä on sitten toinen, jolla oikeasti syödään. Joskus saattaa jotain oikeastikin päätyä pojan lusikalla suuhun, joskus taas ei.

bee
1,5v ja käyttää joten kuten lusikkaa, pääasiassa syö sormin (*hyi minua ;D*)
Neuvolassa sanoivat ettei ole minkäänlainen kiire... ...aina kuitenkin on oma lusikka ruokailunyhteydessä ollu 1v:n jälkeen tarjolla.

---
Alkuperäinen kirjoittaja bee:
1,5v ja käyttää joten kuten lusikkaa, pääasiassa syö sormin (*hyi minua ;D*)
Neuvolassa sanoivat ettei ole minkäänlainen kiire... ...aina kuitenkin on oma lusikka ruokailunyhteydessä ollu 1v:n jälkeen tarjolla.
Täällä sama, tosin lapsi 1v 3kk.

mamma
Olen antanut heti lapsilleni lusikan käteen, kun syöttötuoliin siirrytty n. 6kk. Aluksi se on leikkikalu, mutta pikkuhiljaa ollaan yhdessä alettu laittamaan lastia suuhun. Noin 9kk on jotiennyt mitä lusikalla tehdään sotku on sen mukaista ja noin 1 veenä syöny itse. Poika oppi heti siistimmin syömään, mutta tämä neiti 1v3kk sotkee vielä pahasti, mutta syö itse.

Yhteistyössä