Minkä ikäisenä SINÄ sait ensimmäisen kännykkäsi?

• Viestiketjun aloittaja "noksu"
  • Ensimmäinen viesti
"yyhoo"
Kännykkä ja kännykkä... :whistle: Kun muutin kotoa n. 2-kymppisenä ja ennen, kun sain kämppääni oman lankapuhelimen, antoi isä mulle tän tapaisen nmt:n; http://www.eliaskokoelmat.fi/content/orig/72.jpg. Lankapuhelimella mentiin sitten pitkään ja taisin olla jo 25 kieppeillä (en tosiaan muista, millon), jos en ylikin, kun sain oman Nokia - halkoni - joka muuten oli kuvasta poiketen vihreä; http://www.maclife.com/files/imagecache/futureus_imagegallery_fullsize/gallery/05a-nokia2110.jpg Ja halko siksi, että siinä oli sellanen muka tehokkaampi, mutta huomattavasti paksumpi (ja painavampi) akku. Nyt siis olen 39v.

"Veera"
Vuonna 2000 16-vuotiaana. Lähdin toiselle paikkakunnalle ammattikouluun ja äiti osti kännykän mulle.
Muistan että harmitti kun en saanut uutta vain jonku käytetyn :). Pettymys meni aika äkkiä ohi.
Olen syntyny 84 ja silloin kun oltiin yläasteella just ennen vuosituhannen vaihetta alko olemaan niitä kännyköitä peruskoululaisilla ainakin täällä lapissa. Niin ja netti tuli samoihin aikoihin yleiseksi.

-75
Sain ekan kännykän 19v joululahjaksi vuonna-94 kun lähdin opiskelemaan sitten tammikuussa. Olisko se ollut Ericsson? En edes muista, paksu mötikkä se oli. Taisin olla kaveriporukassa ensimmäinen joka kännykän sai.

"vieras"
Kymmenenvuotiaana sain ekan puhelimeni, Benefon iO:n. Se oli poka edistyksellinen puhelin vuonna 1999, oli KOLME erilaista peliä (joku avaruus-ammuntapeli, TETRIS ja kolmatta en muista), oli laskin, herätyskello, kalenteri... Näytölle mahtui tosi monta riviä tekstiä kerralla näkyviin. Ja puhelin oli tosi pieni muihin aikalaisiinsa verrattuna, ja kevyt. Se oli IHANA!

vm 89

1996 sain isin vanhan puhelimen, joku kookkaahko Nokia se oli. Olin tuolloin 22. En muista että sillä olis pystyny lähettään tekstiviestejä. Tai sit mulla ei vaan ollut ketään kelle lähettää niitä :D

jiujiuy
Minä ostin ensimmäisen kännykkäni 14-vuotiaana vuonna 1996, mikälie palikka, mutta siitä seuraava oli ihana Nokia 8110i ja sitten 8210 jonka muistan maksaneen kauheat 3000markkaa, mutta se oli silti pakko saada ostettua kesätyörahoilla...

Nyt olen 31-vuotias ja takana on kyllä ihan karmea määrä omia ja työpuhelimia...

"sissi"
[QUOTE="miemie";28988542]Ostin ekan kännykän kesätyörahoista, olin nipin napin alle 17v. Siskoni osti oman ekan kännynsä pari kuukautta ennen mua ja mä aina sitä ihailin ja pidin kuin kukkaa kämmenellä :D Pakko oli mennä kesätöihin, jotta sain oman puhelimen. Liittymä oli äitin nimissä sit tietty kunnes täytin 18v :)

Ericsson siis ja siihen kiva liila etupaneeli tai mikä lie :)

Olen nyt 2 viikoa vaille 32v.[/QUOTE]

Hei mul oli just tää mun eka puhelin :D! Olin 19v ja ite ostin Carrolsissa tienaamillani rahoilla :D. Nyt olen 35v.

jfjfjf
Nokian 101, mieheltäni "perin" 21 vuotiaana vuonna 1997 hänen ostaessaan uudemman. Seuraava oli 1998 joku ericsoni, kun mieheni halusi vaan testata (minä testasin) minkälainen se on! Seuraavaksi sain sitten jo taas Nokian, olikohan 3110.

Yhteistyössä