Minkä ikäisenä sait ensimmäisen lapsen + kuinka valmis koet olleesi äidiksi sen ikäisenä?

  • Viestiketjun aloittaja -a-
  • Ensimmäinen viesti
"tiipii"
Olin 23-v, enkä oikein tiedä vastausta olinko valmis vaiko en?! Kovasti toivottu vauva oli, ja aina olen tiennyt lapsia haluavani.. Kaikki meni kuiteskin ihan mukavasti, mutta jos sivusta olisin seurannut sen ikäistä itseäni ja tulevaa vauvan isää, niin olisin välttämättä epäillyt koko homman onnistumista..
 
"sanna"
Olin 17v kun tulin raskaaksi ja täytin 18v kun poika syntyi. Olin mielestäni kypsä äidiksi, olin vauvakuumeillut 15v asti! Nyt olen 25v ja meillä on kolme lasta! Ja haaveissa vielä joskus neljäs, ennen kun 30v tulee täyteen! :)
 
"vieras"
Minä olen 35-vuotias eikä minulla ole vielä lapsia. Saa nähdä tuleeko. Minusta on mielenkiintoista, miten useimmat iästä riippumatta näyttävät kokeneensa olleensa valmiita äidiksi.

Minä olisin varmaan ollut valmis äidiksi jo nuorena, sillä että en halunnut bilettää tms. ja arvot olivat kohdallaan. En tiedä olisinko ollut sitten hyvä kasvattaja. Nyt uskon, että jos saisin lapsia, olisin hyvä kasvattaja. Näin on ollut ehkä vuoden verran.
 

Yhteistyössä